iemand ervaring met lange cyclussen ( foto)

Hallo! 

Hier een wisselend cyclus. In maart gestopt met de pil na 9 jaar slikken. Sinds dien geen patroon te vinden; 37,58,68,37 en momenteel zit ik op dag 52. (Verlies al wel 3 dagen mini beetjes oud bloed achtig iets)
Ik gebruik geen ovulatie testen dus hier geen ervaring mee. Vooral omdat cyclus zo wisselvallig is en dus ook niet weet hoeveel testen ik nodig zal hebben. 

Hier ook ervaring met hele lange cycli. Als puber was ik wel blij dat ze 5 a 6 weken waren. Maar na het verwijderen van mijn mirena spiraaltje, toen ik 27 was, bleven mijn cycli lang en wisselend. Minstens 6 weken, maximaal 3 maanden. En meestal geen écht positieve ovulatietesten. Na 2 jaar toch maar naar de fertiliteitspoli gegaan. Ik zou de volgende cyclus gaan beginnen met clomid. Op de valreep, op dag 25, een positieve ovulatietest en die cyclus zwanger geworden. Na 3 frustrerende jaren. 
Inmiddels moeder van een prachtige dochter van 17 maanden, en ruim een half jaar aan het proberen in de 'tweede ronde'. Helaas nog geen succes, maar de teleurstelling bij een negatieve test is nu (nog) wat minder heftig dan toen. 
Een cyclus bestaat uit het deel vóór de ovulatie, en het deel na de ovulatie. Het deel voor de ovulatie kan variëren in lengte. Het deel na de ovulatie is altijd 14 dagen. Dat betekent dat, als je ruim 14 dagen na je positieve ovulatietest niet zwanger en ook niet ongesteld bent, je mogelijk geen ovulatie hebt gehad. Als dat vaker gebeurt zou ik je aanraden om naar je huisarts te gaan. Want uit ervaring kan ik zeggen dat het heel zwaar is om telkens weer teleurstelling te verwerken, terwijl je wens om zwanger te worden je leven voor een groot deel beheerst. Zeker als je aanwijzingen hebt dat het aan je cyclus kan liggen, helpt het om duidelijkheid te hebben en te kijken of je er iets aan kunt doen. Althans, voor mij voelde dat zo. 
Liefs, Martine 

Ik wil het bericht van Martine even verbeteren. Het 2e deel van je cyclus, na je eisprong, is niet bij iedereen 14 dagen, het is vaak tussen de 12 en de 16 dagen maar wel iedere maand gelijk.. het kan ook korter maar als het korter is als 9 dagen na je ovulatie kan dit ook een probleem zijn, er is dan vaak niet genoeg tijd om in te nestellen.

Als je denkt dat je cyclus het probleem zou kunnen zijn, voel je dan in ieder geval niet bezwaard om ermee naar de huisarts te gaan. Daarvoor hoef je niet eerst jaren te proberen. Als je behoefte hebt aan duidelijkheid over je cyclus en je kans om zwanger te worden, dan kan de huisarts je wellicht verder helpen. 

Jeetje ! Bedankt voor al jullie fijne antwoorden! Hier ga ik zeker wat mee doen. Denk dat de huisarts me weer lekker naar huis stuurt dus daar wacht ik nog maar even mee.. 
wat voor teunisbloemolie moet ik dan hebben? Dat wil ik sowieso wel gaan proberen. En wanneer moet je daar dan mee starten en hoe vaak? 
Zijn er ook mensen die dit hadden en uiteindelijk gewoon normale cyclussen hadden :( 

@Lissrose  ik denk dat het nog te maken heeft met het feit dat je nog maar 3 maanden gestopt bent met de pil. Bij mij was hetzelfde verhaal maar ben sinds 2 rondes nu ovulatietesten aan het gebruiken en slikt aanvullende vitamines (Algenolie, teunisbloemolie vóór mijn ovulatie en nu ook tarwekiemolie) ik heb na 7 maanden eindelijk het idee dat mijn cyclussen wat korter worden

Terug
Bovenaan