Iemand ervaring met Nutrigamen?

Hallo iedereen,
Omdat onze zoon waarschijnlijk voedselallergie heeft, heeft de kinderarts Nutrigamen voorgeschreven. Heeft iemand ervaring met deze voeding?
Ik gebruik een Aventfles met speentje 1, maar deze voeding is een stuk dikker dan de Nutrilon 1. Welke fles en welk speen gebruiken jullie hiervoor?

Groetjes Prutske

Hai Prutske,

Ik hoop voor je dat je zoon net zo veel baat heeft bij nutramigen als onze zoon!

Ik gebruik gewoon van die standaardflessen die je bij prenatal & kruidvat
enzo koopt. Ik gebruik een 3 standen speen van BIBI.
En dat gaat prima. Je kan dan standen afwisselen en uitproberen wat
voor je zoon het beste werkt.
Mijn zoon is nogal gulzig dus  gebruik ik in het begin stand S en daarna
stand M.  

Hopelijk heb je hier wat aan, sucses!!

Wendy

Hai,

Wat vervelend, heeft hij veel last van zijn allergie? Mijn ervaring is van vier jaar terug, mijn middelste heeft nutramigen gehad (eerste maanden borstvoeding met hypoallergeen dieet, maar mevrouw vond de fles makkelijker....). Mijn derde krijgt weer borst met HA dieet, dus hoe de nutramigen nu is, weet ik niet.

Toendertijd gebruikte ik de difraxfles met 1,2,3 speen, maar het hangt van je kind af welke speen hij het prettigst vindt. De één heeft gewoon meer zuigkracht dan de andere...

Denk er wel even om dat de blikken Nutramigen niet overal verkrijgbaar zijn, niet alle apotheken hebben ze standaard in voorraad. En met één blikje deed ik de eerste maanden maar 2,5 dag. Laat je er toevallig één uit je handen vallen, kan je al fiks met handen in het haar zitten. Zorg dus dat je altijd één à twee blikken in voorraad heb staan!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Ps. allergievragen zijn hier ook welkom, op het net is lang niet altijd voldoende info te vinden. Allergiegedeelte zit alleen in het ledengedeelte, dus niet gelijk zichtbaar.

Ik lees net het berichtje van Nynke en ik doe ook 2,5 dag  met één blik.
Ik bestel altijd 4 blikken tegelijk want anders moet je  2 keer per week
naar de apotheek. Dat wordt je ook snel zat..

Je krijgt het hoogstwaarschijnlijk wel vergoed van je ziekenfonds.
Ik weet niet of je daar al van op de hoogte bent...?

Als je huisarts een aanmeldingsformulier naar sorgente stuurt komen
ze het thuisbezorgen. zie :  http://www.sorgente.nl/

Ik ben er nog mee bezig en weet nog niet precies helemaal hoe het
werkt maar je kan wel navraag doen bij je apotheek / huisarts / ziekenfonds.

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Tycho heeft heel veel last van de allergie, eczeem. Hij krabt heel erg. De kinderarts heeft een machtiging geschreven en dus krijg ik het vergoed van de ziektekostenverzekeraar.

Op dit moment meng ik de voeding nog. Maar zal inderdaad zorgen dat ik voldoende op voorraad heb.

Maar wat stinkt die voeding zeg!!! Echt een vislucht!

Ik heb het voor mijn dochtertje even gebruikt, maar zij ging er nog meer van spugen en kreeg er diarree van. En ik vond het ook erg stinken.   Ik gebruik nu hypo allergene voeding van Nutrilon en dat lijkt goed te gaan. Mijn andere dochtertje had koemelkallergie en mijn jongste dochtertje heeft dezelfde verschijnselen, maar Pepti vond ik bij mijn oudste dochtertje niet echt geweldig en Nutramigen voor mijn jongste dochtertje dus ook niet echt. De symptomen bleven en daarbij kwam dus nog meer spugen en diarree.

quote: Danique1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 16:50:33'));

Ik heb het voor mijn dochtertje even gebruikt, maar zij ging er nog meer van spugen en kreeg er diarree van. En ik vond het ook erg stinken.   Ik gebruik nu hypo allergene voeding van Nutrilon en dat lijkt goed te gaan. Mijn andere dochtertje had koemelkallergie en mijn jongste dochtertje heeft dezelfde verschijnselen, maar Pepti vond ik bij mijn oudste dochtertje niet echt geweldig en Nutramigen voor mijn jongste dochtertje dus ook niet echt. De symptomen bleven en daarbij kwam dus nog meer spugen en diarree.

Gebruik je nu gewone hypoallergene melk? Die is qua eiwitstructuur minder verknipt dan nutramigen... dus dit zal dan ook idd geen verbetering geven. Als Nutramigen niet verknipt genoeg is, of er nog een overgevoeligheid voor soja is (zit iets van soja in nutramigen) zou je (na overleg kinderarts natuurlijk) eventueel nog de neocate kunnen proberen.

De sterktes zijn in principe (van laag naar hoog hypoallergeen): hypoallergene kv, pepti, nutramigen, neocate. Dit is even een grove opsomming, want er zijn er nog meer natuurlijk....

Nutramigen stinkt ontzettend, maar als de smaak eenmaal gewend is, drinken ze het net zo lief als gewone...

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan