Iemand ervaring met Nutrigamen?

Hoi danique      ,

Eczeem en spugen zijn beide symptomen die bij voedselallergie horen. Ik kan mij voorstellen dat je niet weg bent van de Nutramigen want het stinkt maar als jelindje hier van opknapt heeft iedere moeder het er graag voor over.Ik zou het wel proberen al was het alleen maar om een eventuele allergie uit te sluiten. Je wilt toch ook dat je dochter niet meer spuugt.

quote: Renee 1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-01-2007 13:28:55'));

Hoi danique      ,

Eczeem en spugen zijn beide symptomen die bij voedselallergie horen. Ik kan mij voorstellen dat je niet weg bent van de Nutramigen want het stinkt maar als jelindje hier van opknapt heeft iedere moeder het er graag voor over.Ik zou het wel proberen al was het alleen maar om een eventuele allergie uit te sluiten. Je wilt toch ook dat je dochter niet meer spuugt.

Mijn oudste dochtertje (nu 19 maanden) had koemelkallergie. Voor haar hebben we toen Pepti gebruikt. Het vele spugen bleef en echt veel zijn we met die Pepti er niet mee opgeschoten. Na een jaar groeide ze over de koemelkallergie heen en ook het spugen was toen over (had waarschijnlijk toch meer met het maagklepje te maken).

Omdat we niet weer zo'n jaar tegemoet willen gaan van kinderarts naar kinderarts en eigenlijk niets opschieten en door het vele spugen een slokdarmontsteking op lopen (dat had mijn oudste dochtertje op een gegeven momen), kies ik nu voor mijn eigen intuitie. Van de Nutramigen (nu al 2x geprobeerd) gaat mijn dochtertje veel meer spugen en heeft ze last van haar keel/slokdarm en ze heeft de hele dag door trek. Nu met de voeding voor hongerige baby's in combinatie met Losec (maagzuurremmer) gaat het met het spugen veel beter. En het exceem wat ze heeft gehad wijt ik aan het zuur van de melk wat iedere keer over haar gezichtje, hals etc. gaat. Met de Nutramigen spuugt ze veel meer en spuugt daardoor ook het grootste gedeelte van de Losec uit. Als zij echt een koemelkallergie zou hebben of andere voedselallergie, dan zou ze volgens mij  moeten reageren op de Nutrilon voor hongerige baby's.en dat doet ze tot nog toe niet.

Juist omdat ik het beste voor mijn kinderen wil, vertrouw ik nu op mijzelf, na zo'n ontzettend eerste rotjaar van mijn oudste dochtertje. Zij heeft veel pijn geleden, omdat de kinderartsen etc overal zo traag mee zijn en alles af willen wachten. Ik ben ook toen begonnen met 4 maanden met bijvoeden en toen werd het spugen ook al minder. Hoe dikker de voeding hoe beter, maar ondanks toevoeging van Nutriton (johannesbroodpitmeel) krijg ik dat effect niet bij Nutramigen. Vandaar dus dat ik daar dus toch vanaf gestapt ben.

Terug
Bovenaan