quote: Mama Bal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 17:35:39&apos

);
quote: Danique1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 16:50:33&apos

);
Ik heb het voor mijn dochtertje even gebruikt, maar zij ging er nog meer van spugen en kreeg er diarree van. En ik vond het ook erg stinken. Ik gebruik nu hypo allergene voeding van Nutrilon en dat lijkt goed te gaan. Mijn andere dochtertje had koemelkallergie en mijn jongste dochtertje heeft dezelfde verschijnselen, maar Pepti vond ik bij mijn oudste dochtertje niet echt geweldig en Nutramigen voor mijn jongste dochtertje dus ook niet echt. De symptomen bleven en daarbij kwam dus nog meer spugen en diarree.
Gebruik je nu gewone hypoallergene melk? Die is qua eiwitstructuur minder verknipt dan nutramigen... dus dit zal dan ook idd geen verbetering geven. Als Nutramigen niet verknipt genoeg is, of er nog een overgevoeligheid voor soja is (zit iets van soja in nutramigen) zou je (na overleg kinderarts natuurlijk) eventueel nog de neocate kunnen proberen.
De sterktes zijn in principe (van laag naar hoog hypoallergeen): hypoallergene kv, pepti, nutramigen, neocate. Dit is even een grove opsomming, want er zijn er nog meer natuurlijk....
Nutramigen stinkt ontzettend, maar als de smaak eenmaal gewend is, drinken ze het net zo lief als gewone...
Groetjes Nynke
Hoi Mynke,
Het gekke is dat mijn jongste dochtertje dezelfde verschijnselen heeft als mijn oudste dochtertje, daarom werd al meteen aan koemelkallergie gedacht. Maar in princispe doet ze het goed op Nutrilon hypoallergeen en we gebruiken nu Losec erbij, omdat ze door het spugen een geirriteerde slokdarm kreeg en maagje. Van Nutramigen ging ze meer spugen (is ook vrij dunne voeding). Ze vond het wel lekker, maar dat vindt ze ook van de hypoallergene voeding. Woensdag gaat ze voor het eerst naar de kinderarts en dan gaan wordt er onderzocht waardoor het spugen komt (allergie of iets lichamelijks). Het ziet er naar uit dat ze in combinatie met de Losec (maagzuurremmer) minder klachten heeft en het exceem dat ze heeft wordt ook minder, dus heeft misschien niet echt met een voedselallergie te maken gehad.