Iemand ervaring met Nutrigamen?

quote: Mama Bal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 17:35:39'));

quote: Danique1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2007 16:50:33'));

Ik heb het voor mijn dochtertje even gebruikt, maar zij ging er nog meer van spugen en kreeg er diarree van. En ik vond het ook erg stinken.   Ik gebruik nu hypo allergene voeding van Nutrilon en dat lijkt goed te gaan. Mijn andere dochtertje had koemelkallergie en mijn jongste dochtertje heeft dezelfde verschijnselen, maar Pepti vond ik bij mijn oudste dochtertje niet echt geweldig en Nutramigen voor mijn jongste dochtertje dus ook niet echt. De symptomen bleven en daarbij kwam dus nog meer spugen en diarree.

Gebruik je nu gewone hypoallergene melk? Die is qua eiwitstructuur minder verknipt dan nutramigen... dus dit zal dan ook idd geen verbetering geven. Als Nutramigen niet verknipt genoeg is, of er nog een overgevoeligheid voor soja is (zit iets van soja in nutramigen) zou je (na overleg kinderarts natuurlijk) eventueel nog de neocate kunnen proberen.

De sterktes zijn in principe (van laag naar hoog hypoallergeen): hypoallergene kv, pepti, nutramigen, neocate. Dit is even een grove opsomming, want er zijn er nog meer natuurlijk....

Nutramigen stinkt ontzettend, maar als de smaak eenmaal gewend is, drinken ze het net zo lief als gewone...

Groetjes Nynke

Hoi Mynke,

Het gekke is dat mijn jongste dochtertje dezelfde verschijnselen heeft als mijn oudste dochtertje, daarom werd al meteen aan koemelkallergie gedacht. Maar in princispe doet ze het goed op Nutrilon hypoallergeen en we gebruiken nu Losec erbij, omdat ze door het spugen een geirriteerde slokdarm kreeg en maagje. Van Nutramigen ging ze meer spugen (is ook vrij dunne voeding). Ze vond het wel lekker, maar dat vindt ze ook van de hypoallergene voeding. Woensdag gaat ze voor het eerst naar de kinderarts en dan gaan wordt er onderzocht waardoor het spugen komt (allergie of iets lichamelijks). Het ziet er naar uit dat ze in combinatie met de Losec (maagzuurremmer) minder klachten heeft en het exceem dat ze heeft wordt ook minder, dus heeft misschien niet echt met een voedselallergie te maken gehad.

quote: prutske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-01-2007 22:18:35'));

alvast veel succes voor woensdag.
Groetjes Prutske

Dank je.

gr. claudia

ik hoop dat er woensdag wat uitkomt Claudia! Jammergenoeg is de enige redelijk betrouwbare test de eliminatie/provocate/re-eliminatietest. De bloedtesten en krasjestesten kunnen jammergenoeg valsnegatief terugkomen.

Het is een heel intensief zoekplaatje, frustrerend en zo sneu voor onze ukkies! Laat je nog even weten hoe het gegaan is woensdag?

Groetjes Nynke

Hoi,
Ook ik gebruik Nutramigen voor onze jongste dochter Myrte. Zij heeft een koemelkeiwitallergie. Ze heeft zo'n hevige reactie gehad hierop, dat ze in shock is geraakt. Ben je net een dag op Terschelling, zit je 's avonds in een traumaheli naar Groningen. Daar heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen, voor ze met zekerheid konden zeggen wat ze mankeerde. De avond dat ze in het ziekehuis kwam, hebben ze haar voor de zekerheid Nutramigen gegeven. Sindsdien heeft ze geen reacties meer laten zien. Ze is nog steeds onder controle van een dietiste, omdat alle voeding die we haar aanbieden in stapjes moet gaan. Ze kan nog ergens allergisch voor zijn. Dit alles gebeurde toen ze negen weken was, ze is nu een half jaar. En   "hollands welvaren" dankzij de nutramigen. in juni/juli moet ze weer opgenomen worden, twee dagen. Dan krijgt ze de ene dag koemelk en de andere dag gewoon Nutramigen. Ze zeggen dan niet wat, wanneer gegeven wordt. Zo wordt er bekeken in hoeverre ze nog allergisch is of er misschien al overheen gegroied is. Moet zeggen dat ik dat wel heel eng vind. Zijn er ouders die ervaring hebben met zo'n test onder medische begeleiding??
Groeten Henny

Jeetje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik heb er nog geen ervaringmee. Volgende maand terug naar kinderarts en dan gaan we het verder bespreken. Wij moeten dus nog ff afwachten

Groetjes prutske

quote: Mama Bal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-01-2007 11:59:22'));

ik hoop dat er woensdag wat uitkomt Claudia! Jammergenoeg is de enige redelijk betrouwbare test de eliminatie/provocate/re-eliminatietest. De bloedtesten en krasjestesten kunnen jammergenoeg valsnegatief terugkomen.

Het is een heel intensief zoekplaatje, frustrerend en zo sneu voor onze ukkies! Laat je nog even weten hoe het gegaan is woensdag?

Groetjes Nynke

Hoi Nynke,

Ik ben niet veel wijzer geworden bij de kinderarts. Heb er ruim 2 uur gezeten (merendeel wachten). Volgende week woensdag belt ze om te vragen hoe het gaat. Moeten Nutramigen in combinatie met de losec en johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. Was ik al weer mee begonnen, maar ze gaat er nog heftiger door spugen, omdat het zulke dunne voeding is. Heb haar 5 keer vandaag andere kleren moeten aandoen, omdat alles zeiknat gespuugd was.   We gaan nu zelf weer proberen Nutrilon voor hongerige baby's in combinatie met losec. Ze spuugt minder met die voeding en wat ze spuugt is dikker. Door de losec gaat als het goed is haar maagzuur verminderen, wat dan weer tot minder spugen moet leiden. Maar ik heb het allemaal meegemaakt met mijn oudste dochtertje en het is nog steeds niet veranderd. Ze sturen je van het kastje naar de muur en laten het komen tot slokdarmontstekingen etc., omdat je eerst weer een maand moet afwachten etc. Ik ben best wel boos geworden en heb gezegd datik dat niet meer wil. Ze wilde ook medicijnen voorschrijven zodat het voedsel sneller door de maag gaat (Mortilium), maar daarvan is bekend dat het niet goed is voor baby's onder de 1 jaar, kan op het zenuwstelsel werken en ze kunnen er krampen door krijgen en daar zit ik ook niet op te wachten. Het is dus weer afwachten en zelf wat dingen uitvogelen. Ze heeft wel een verklaring, op mijn aandringen, uitgeschreven voor de verzekering, maar ik weet dus niet of ik nog Nutramigen ga gebruiken. Ben er net als Pepti niet weg van en het is ook niet zeker dat mijn jongste dochtertje koemelkallergie heeft. Het exceem kan volgens mij ook komen door het vele spugen, dat is zuur en komt continue op de huid terecht. Het exceem zit ook alleen op haar wangen en borst.

Terug
Bovenaan