iemand ervaringen met een erfelijkheidsonderzoek?

Nogmaals maar ff naar voren toveren.
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat en
of anderen hier ervaring mee hebben?

Liefs Nathalie

Nog geen ervaring met efelijkheidsonderzoek. Over nog geen 2 weken zijn we aan de beurt voor ons eerste gesprek. Daar hebben we dan ruim een half jaar op gewacht.
Inmiddels hebben we al heel wat wachtlijsten doorstaan. Veel wachttijden heb ik aanzienlijk kunnen verkorten maar die van de klinisch geneticus dus niet!
Ik ben ook benieuwd wat er na het eerste gesprek komt en hoelang dat dan weer zal duren. Niemand die je daar wat over kan vertellen.
Ik probeer maar blij te zijn dat het allemaal kan.

gr Nix

hoi mama2be,

wat vervelend zeg dat jullie zo lang moeten wachten!
wel heel herkenbaar want wij hebben in december een erfelijkheidsonderzoek laten doen en wij krijgen pas deze maand de uitslag! in mijn familie komt borstkanker erg vaak voor en daarom heeft mijn gynaecoloog onderzoek aangeraden.
wij hebben momenteel een zoontje van 20 maanden en op het moment dat we goed bericht krijgen gaan we voor een 2e kindje.
ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is om eerst die uitslag af te wachten nu jullie graag zwanger willen worden!

veel succes,

mama tibo

Hallo Nix, mag ik vragen waarom jullie erfelijkheidsonderzoek laten doen? Momenteel dus nog niet aan het klussen voor een kleine? Word het de 1e?

Hallo Tibo, jeetje in dec onderzoek en dan deze maand pas uitslag. Maar jullie hebben dus al een kleine, toen geen erfelijkheidsonderzoek laten doen? Mag ik dan vragen waarom nu wel? Ik snap dat het advies van je gyn is en als het veel in je familie voor komt dat je duidelijkheid wil. Maar ben erg benieuwd of de uitslag van dat onderzoek jullie keuze voor een 2e erg beperkt omdat jullie immers al een lekkere kleine van 20 maanden hebben. Snap je een beetje wat ik ik bedoel?

Fijn dat jullie dit topic weer ff naar boven hebben gehaald. En heelll veel succes in de toekomst! Laten jullie nog eens iets van je horen?

Liefs Nathalie

@ nathalie: toen wij zwanger probeerden te raken van onze eerste kleine heb ik dit onderwerp met mijn gynaecoloog (die ik toen had) besproken. zij vond dat onderzoek niet nodig. na de bevalling van Tibo ben ik bij een andere gynaecoloog terecht gekomen en die raadde dit onderzoek dus wel aan! vandaar dus!
de uitslag van het onderzoek zal ons wellicht aan het denken zetten over onze kinderwens. we willen daarom eerst maar even het onderzoek afwachten!

mama tibo

Jeetje, kan het dus nog een half jaar duren eer we wat meer weten, dat valt dan weer tegen.
We hebben 3 kinderen, een dochter van 8 en 2 zoons van 6 en 4.
De jongste heeft PDD--nos (stoornis in het autistisch spectrum), we kregen het advies hem genetisch te laten onderzoek. Hij zou genoeg uiterlijke kenmerken hebben om hem te kunnen verdenken van een syndroom. Tja heel vaag.
Inmiddels het eerste gesprek gehad en er is bloed geprikt, er wordt urine onderzocht en een hersenscan zal gemaakt worden. Toeminste eerst naar de neuroloog, maar mijn jongste man heeft (o.a.) menigitis (=hersenvliesontsteking) gehad.
We doen dit omdat we het een en ander hopen uit te sluiten, maar ook omdat mijn eierstokken nou al weer 4 jaar jeuken en we dus nog graag een vierde willen.
gr Nix

Hi heftig allemaal zeg. Dus de jongste heeft PDD-NOS en Hersenvliesontsteking gehad? Kan die pdd-nos klachten ook niet door die hersenvliesontsteking komen. En is dat al vastgesteld dan? En jullie dochter en 1e zoon, hoe gaat het daarmee? Komt bij jullie in de familie iets erfelijks voor?

En hoe is het met de andere meiden? Ben benieuwd!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan