Annemieke toch, wat vervelend zeg..... Je moet echt niet zo hard zijn voor jezelf hoor!! Laten we het eens omdraaien:
Als Remco (toch...?) je niet lief zou vinden, zou je dat heus wel merken en dan zou je er samen over moeten praten. Maar vind hij dat wel, of zit het in jouw hoofd?
Wat jij met Lucas doet, doe je uit liefde en dat is ALTIJD goed... Dat je daarover twijfelt is ook niet meer dan normaal, jij doet het ook allemaal voor het eerst en jouw Lucas is niet een ander kindje (en al helemaal niet dat doorsnee kind van het CB). Jij doet het goed met hem en dat bewijst hij door graag bij jou te zijn (en dat niet iedereen gezegend is met een rustige knuffelkont die uren zoet speelt, zegt helemaal niets over zijn liefde voor jou!!!)
Dat je niet meer echte vriendinnen hebt.... Hoeveel denk je er nodig te hebben? Goede vrienden zijn schaars, koester die paar die je hebt... Wat wel erg leuk is: nieuwe kennissen met je wie je deelt wat je met lucas meemaakt. Dit forum is een begin, maar redelijk anoniem (voor de meesten dan, sommigen kennen elkaar inmiddels goed begrijp ik). Ga bijvoorbeeld met hem naar een cursus Muziek op Schoot, of ga een cursus ehbo voor kinderen doen, spreek een keer een moeder aan op het kdv bij het wegbrengen of ophalen van Lucas. Uit ervaring weet ik dat er veeeel meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten (ik kende hier niemand toen ik GIjs net had, en heb op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken.... Na een cursus en wat babbeltjes op het kdv heb ik inmiddels een aardige kennisenkring hier opgebouwd)
Dat je 20 kg bent aangekomen na je zwangerschap: ik denk dat je gewoon niet lekker in je vel zit en dat dat ermee te maken heeft. Probeer te gaan sporten, let op met wat je eet, leg de lat niet meteen te hoog voor jezelf, maar als je er echt van baalt, kun je hier wel wat aan doen. En als het dan lukt (stapje voor stapje!!!) kun je ook weer echt trots zijn op jezelf en dat is goed voor je zelfvertrouwen...
En dat je zo weinig zelfvertrouwen hebt, dat is natuurlijk een lastige, ik ken je niet dus ik weet niet waar dat vandaan komt (en alle bovenstaande punten hangen hier natuurlijk ook mee samen eigenlijk, denk ik ). Maar ik wil je wel zeggen dat je zo niet overkomt. Je klinkt als een leuke gezellige meid, die trots is op haar kereltje en het thuis prima geregeld heeft. Dat is een begin, maar het kan nooit kwaad een keer te praten met iemand om wat handvaten te krijgen...
Jeetje, een heel verhaal, maar ik heb dan ook echt met je te doen! Hou je haaks, twijfel niet aan jezelf en als je eraan toe bent: onderneem actie, daar knap je heel erg van op!
Succes!!!
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie