Ik ben er flink zat van!

A

Anoniem

Guest
Ik moet nu ook effe van me afreageren hoor. Ik ben het zo beu!
Zoals jullie weten doet Vera (15 maand) nog steeds niets. Ze zit maar op haar billen te zitten. Ze wil wel, maar kan het gewoon nog niet.

De laatste twee weken wordt ze hysterisch boos als ik ook maar een stap bij haar vandaan ga. Zet ik haar op het kleed om te spelen en ik loop weg, meteen krijsen.
Ik kan gewoon helemaal niets zonder gekrijs aan me kop. Zelfs als ik moet eten koken en ik zet haar bij mij in de keuken is het niet goed. Ik moet met haar spelen en dan is er helemaal niets aan de hand gewoon een vrolijk meisje.
Als papa er is doet ze het ook, maar dan kan Papa sussen en is ze meer gericht op papa, maar als papa er niet is kan niemand haar sussen en is ze pas stil als ik weer naast haar zit.
Gisteren barstte ik aan het eind van de dag gewoon in janken uit omdat ik geen gekrijs meer kan horen, ze hoeft nu nog maar een kikje te geven en mijn nekharen staan al weer overeind.

Vandaag zag ik haar voor het eerst bewust al billenschuivend ergens naar een speeltje toe gaan. De fysio heeft nog zo gezegd dat ze niet op het laminaat mag zitten omdat ze dan gaat billenschuiven, maar van mij mag ze, dan maar billenschuiven, ik ben dat gekrijs zat. Misschien als ze me achterna kan komen dat ze dan ophoudt. Liever de hele dag een kind aan me been dan zoveel gehuil.

Nu moeten julllie niet denken dat ik een ontaarde moeder ben, want ik hou heel veel van Vera, maar nu zit ik er ook even door.

Fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kon.

Groetjes Karin  

Hoi Karin,

Nou, als ik je verhaal zo leef kan ik me prima inleven hoor. Vreselijk dat gekrijs aan je hoofd, je bent helemaal geen ontaarde moeder hoor. Als ik hier tijdens kooktijd geen dvdtje opzet zijn er hier een dreumes en een peuter die elkaar vervelen en daar word ik ook gillend gek van, dus dan maar een dvdtje op!

Maar goed, jij hebt natuurlijk een heel ander probleem. Maar net wat je zegt; dan maar billenschuiven hoor!

Lucht hier maar lekker je hart. Wij begrijpen je allemaal hoor, hebben we allemaal weleens toch?

liefs miranda

Hallo,

ik herken je verhaal over rechtopstaande nekharen helemaal!! Mijn zoon heeft zo'n periode van ongeveer een maand of 3 gehad en daarna ging het steeds op en af.
Nu kan hij praten en kletst nu dus de oren van mijn hoofd!
Praat er met mensen over, hier of in je omgeving. Je bent helemaal geen ontaarde moeder hoor, je maakt nu gewoon een hele enerverende periode door! Praat, hou vol en laat zo af en toe eens iemand oppassen.

Mag ik vragen waarom Vera niet mag billenschuiven van de fysio? onze zoon heeft ook billengeschoven en hij heeft er niets aan overgehouden. Misschien heeft het met de leeftijd van Vera te maken.

Groetjes,
kiki

De fysiotherapeute heeft liever niet dat ze gaan billenschuiven omdat ze dan later gaan lopen.
Echter de vorige keer gaf ze al aan omdat Vera haar voetjes nog in de "klauw" stand heeft staan ze eigenlijk nog niet klaar is om te lopen, dus duurt dat toch nog een heeeele lange tijd.
De kruipoefeningen die ik met haar doe vind ze vreselijk dus kruipen gaat ze volgens mij ook niet van ze lang zal ze leven.
Maar van mij mag ze nu haar gang gaan. Haha....ik ga vanaf morgen het billenschuiven met haar oefenen!

Kom Vera...kijk eens....de AFSTANDSBEDIENING.......

Groetjes Karin

Nou ik snap ook helemaal dat je het even niet meer ziet zitten! Birgit was een huilbaby (x100000) en in in de eerste weken zat ik bijna alleen maar binnen met een gillend kind op de arm... (vriend was op uitzending) ik heb momenten gehad dat ik t echt niet meer trok en heb een enkele keer  in een uitbarsting  geschreeuwd ... verschrikkelijk als ik er aan terugdenk maar ook menselijk.

Je hebt soms momenten dat het zoveel energie kost, dat het echt wel normaal is dat je je zo voelt!

Oja enne Birgit heeft altijd op haar kont geschoven en de artsen vonden t niet erg... nu kruipt ze soms wel eens normaal, dat doet ze vanaf dat ze loopt :-S Ik zou haar ook lekker laten hoor... gewoon op je gevoel afgaan. Heeft ze wat meer vrijheid en jij ook meteen.

Lucht maar lekker je hart hier!

Evelien

ik zie dat we tegelijkertijd hebben gereageerd!
ik lees dat ze dan "later gaan lopen" Dat zal best zo zijn... maar Birgit liep met 12,5 mnd en heeft alleen maar op haar kont geschoven.. dus gaat echt niet altijd op!
Morgen idd lekker oefenen.. :)

Hooi!

Ik snap dat je af en toe flink gefrustreerd bent hoor. Dit geld alleen ook voor kleine Vera! Je zal maar van alles willen maar je lijfje wil nog niet mee. Dan zou ik ook gaan krijsen hoor! Als jij in de keuken bent wil ze lekker naar je toe maar kan het niet. Das verwarrend voor zo'n klein moppie.
Mette heeft momenteel ook echt van die mama perioden. Wil alleen maar bij me zijn. Ik sta dan de koken met haar op mijn arm. Het helpt om steeds tegen je te zeggen dat het weer eens een fase is en dat het echt wel goed komt. Ik ben hoogzwanger en zit soms te janken van frustratie omdat ik gewoon even wil dat ze iets voor zichzelf doet. Maargoed het is gewoon even een periode dat ze wat extra mama moet tanken dus neem ik daar wat meer tijd voor ondanks dat het me zwaar valt met het zwanger zij erbij.

Sterkte meissie!
gr.Ing

Hoi,

Wat vervelend.... is het een idee om haar taken te geven (klinkt wel heel raar zo) maar Feline hangt ook maar om me heen te dralen als ik aan het koken ben. Nu laat ik haar gewoon de tafel dekken?
Uiteraard alleen plastic borden en geen messen en vorken.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan