Ik ben er flink zat van!

hoi Karin,

heel begrijpelijk hoor dat je het af en toe helemaal gehad hebt.
Ik kan me voorstellen dat je soms even gefrustreerd raakt ervan. En natuurlijk is je kleine meid ook gefrustreerd dat het haar niet lukt.
Maar ik denk dat je jezelf moet blijven voorhouden dat het een fase is en dat het uiteindelijk ook weer beter zal gaan. Laat af en toe iemand oppassen zodat je zelf tot rust komt, dan kun je er weer even tegen.
Verder moet ik je eerlijk zeggen dat als ik jou was ik haar dan ook lekker zou laten schuiven op haar billen...so what dat ze dan wat later loopt, dan is ze nu tenminste niet meer zo gefrustreerd en jij dus ook niet! Bovendien ken ik meer billenschuivers, ik was er zelf ook 1 en ze hebben er allemaal niets aan over gehouden. Dus lekker oefenen met haar hoor!
En natuurlijk hier lekker je verhaal doen!

liefs en sterkte ermee,
Tamar

Hoi Mariska,

Vera taken geven heeft niet zoveel zin. Als ze niet kan voortbewegen zit tafeldekken er niet in.

Groetjes Karin

Hallo,

ik ken me je frustratie heel goed voorstellen. Ik weet dat ik dat bij Dylano ook had... Hij wou zoveel, maar het luktte hem gwn niet. Nu was het niet zo erg dat hij de hele tijd aan mij wou plakken, maar wel dat hij begon te krijsen als het hem niet luktte.

Ik vind het goed dat ze billenschuift over de laminaat! Dan doet ze iig wat toch?? Wrm mag ze het eigenlijk niet van de fysio?

Mijn mening is dat alles vanzelf komt... Dylano is nu bijna 19mnd, en rolde de kamer door met 15mnd. Nu kan hij zelfstandig gaan zitten, kruipen (ook achteruit), lopen enz.
Hij heeft dus heel veel bijgeleerd in een korte tijd.
Wacht maar: Jou kleintje haalt het heus wel in. Ik hoop alleen niet dat het te lang duurt, want dit is ook nix hé?!

Heel veel succes meid!

Liefs Debby.

Lieve Karin,

Frustrerend he??? Ook natuurlijk voor je kleine Vera (leuke naam trouwens!!!!!) Haha, las dat bij Vera ook de afstandsbediening populair is!! Bij Eline ook, we hebben haar nu maar een afgedankt exemplaar gegeven waar ze wel aan mag zitten, maar ze beseft toch wel dat de echte veeeeeeeel leuker is!!!

Eline kan soms ook echt een draakje zijn. Dan wil ze alleen maar mamahangen. Maar ja, soms moeten mama's ook nog andere dingen doen dan met de kindjes knuffelen. Ik zet haar meestal tijdens het koken alvast aan tafel met tomaatjes, of gekookte sperzieboontjes. oid, plastic bakje en lepel. Daar gaat ze dan heerlijk mee kliederen, ik kan haar goed in de gaten houden, ze  zit me dan niet in de weg in de keuken, en ze is voor de tijd van het koken even zoet.... Of de tv? werkt dat misschien bij Vera? (bij Eline dus niet, zodra ik richting keuken ga, is ze niet bij me weg te slaan!!!)

Ik denk dat alle kinderen deze periode wel hebben... En als het nog enige troost geeft, het gaat vanzelf over. Maar ja, tot die tijd

Succes. Oja, ik wil natuurlijk niet de fysio afvallen, maar ik zou haar lekker laten billenschuiven. Trouwens, als ze dat eenmaal in de gaten heeft, kan je dat toch niet meer tegenhouden. Lopen gaan kinderen als ze er helemaal zelf aan toe zijn, en nee, dit is geen opstekertje van een moeder van een kind die al met 10 maanden liep hoor, Eline loopt ook nog steeds niet.....

Hoi Karin,

Ook ik weet hoe het voelt als je kind niets wil. Hier een mannetje thuis dat de boel regeert.

Sven is nu bijna 16 maanden en kruipt pas sinds een week of 2. Tot die tijd tijgerde hij alleen maar. Sven krijgt ook fysio omdat hij een lage spierspanning heeft (wat kruipen en lopen extra moeilijk maakt) en daarbij is hij extreem voorzichtig. Als hij maar het idee heeft dat hij kan vallen, staakt hij de strijd.

Daarbij komt dat Sven sinds de laatste tijd juist erg aan zijn papa hangt. Het is de hele dag door: papa papa papa. Ook als papa er dus niet is. Ik kan je zeggen dat dat als mama niet altijd leuk is als je kindje niet tevreden is met jou als persoon en je alleen maar het woordje papa naar de hoofd slingert als het even niet gaat zoals hij wil.

Ook ik hou me maar voor dat het een fase is en soms mag Sven ook best weten dat ik het niet leuk vindt als hij zo doet. Dan maar even boos worden. Sven vindt koken helemaal geweldig. Als ik bezig ben, krijgt hij een kom met pollepel en dan begint hij driftig te roeren (maakt ook een leuk geluid). Soms krijgt hij wat stukjes rijstewafel erin en dan is het helemaal feest.

Probeer door te bijten en soms mag je ook best even huilen. Doe ik ook wel eens. Opvoeden is niet altijd leuk, soms is het ook knokken en afzien.....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

PS: een oud collega van mij heeft een dochtertje dat billenschoof en die liep pas met 20 maanden. Wil je niet afschrikken maar dat kan dus ook.....

Wat ben ik blij dat niemand boos reageert! En dat er wel veel meer moeders zijn die dit meemaken!
Vandaag ben ik ziek thuis van mijn werk (ben ook echt ziek) maar heb Vera gewoon naar de oppas gebracht dus ik kan vandaag lekker in bed liggen en boekjes lezen en slapen en dan kom je al snel weer tot rust hoor!

Bedankt allemaal!

Hallo,

fijn om te horen dat je nu een beetje kan bijtanken! Want dat hebben we als mama's echt zo af en toe eens nodig. Het is alleen vervelend dat je nu ziek bent. Ik hoop dat het snel over is.
Heeft Vera al vaker billengeschoven? Onze Stijn heeft van zijn 12e tot en met zijn 17e maand billengeschoven. Dus zo'n maand of 5. En er was al iemand die het zei: uiteindelijk gaan ze allemaal lopen!

Veel beterschap en tank lekker bij!

groetjes,
kiki

Hoi Karin,

Maar ze kan toch billenschuiven? Laat haar lekker billenschuivend bordjes naar de woonkamer brengen. Een zoontje van een vriendin heeft ook tot 1,5 jaar billen geschoven en daarna is hij gaan lopen. Zij heeft er niets aan gedaan. Sommige kindjes zijn sneller dan de andere. En een nichtje van mijn man liep pas met 2 jaar.
Ik snap heus dat het heel frustrerend is hoor. Ik zou ook mijn geduld verliezen, net als jij en je dochtertje. Wil je dus een knuffel geven en hopelijk gaat ze snel lopen!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan