Ik ben heel erg tegen..... en kan absoluut niet tegen..

A

Anoniem

Guest
*ouders die hun kind om 7 uur 's morgens naar de oppas brengen en na hun werk om half 6 pas weer ophalen!! En dit 5 dagen in de week. Dat de kids dan in het weekend bij opa en oma logeren omdat papa en mama tijd voor zichzelf moeten hebben.
(dus niet tegen mensen die hun kind een paar dagen naar het kdv of familie doen)

* ik ben absoluut tegen ouders die om hun kinderen lachen als ze tegen oma stomme k*t oma zeggen.

* arrogante mensen die menen dat ze alles zijn

* mensen die achter je rug om gemeen over je praten en in je gezicht poeslief doen

* meelopers

Ik kan ook absoluut niet tegen koffie met teveel suiker (hihi ja daar krijg ik buikpijn van sinds de zwangerschap)

Jullie zullen wel denken 'waar haalt ze die discussie weer vandaan?.. nou het gebeurt in mijn omgeving en met die mensen moet ik weer leuk kerst gaan vieren en ik vind ze echt om te k*tsen.
En dit is ook nav mijn topic over meningen en omdat ik het wel leuk vond weer eens iets te starten.
Dus waar zijn jullie tegen???!!! (hoeft niet perse over kinderen te gaan)

Ik ben tegen de opvatting: 'Kinderen weten zelf wel wat goed voor ze is' (wat betreft dingen   wel of niet willen doen/eten enz). Ik vind dat kinderen met meer zorg opgevoed moeten worden. Misschien een beetje terug naar de oude stempel (niet te veel). De kinderen zijn de toekomst, dus goede opvoeding is goede toekomst.

Ik ben voor zwaardere straffen in het Nederlandse rechtsysteem.

Ik ben voor Sinterklaas en tegen de Kerstman. Svp het oude kerstverhaal blijven vertellen. (kerstman hoeft niet helemaal weg hoor, maar niet in plaats van sinterklaas en de kerststal)

Ik vind dat mensen meer naar elkaar om moeten kijken in plaats van leven voor jezelf.

Haha, dit is best leuk, is lekker opschrijven wat je vind!

Fijne feestdagen allemaal!
Liefs Phira

* Ouders die hun kinderen bestraffen met alleen het woordje "foei". Ook als die kinderen dan bij andere mensen zijn en dingen doen die absoluut niet door de beugel kunnen. Zo gaan ze natuurlijk gewoon door. Ik ben zeker niet iemand die mijn kind zou slaan, maar een corrigerende tik voor de kont of over de vingers en voor straf maar even 2 minuutjes op de trap zitten. Ja hoor, daar ben ik wel een voorstander van. Zo ben ik zelf opgevoed, en het heeft me wel goed gedaan volgens mij. Mijn vriend en ik zitten (gelukkig) op één lijn wat dit betreft.

Ik weet zo gauw maar even 1 ding, maar zodra ik meer weet, typ ik het hier neer.

Groetjes happyM.

Ik zal even een verduidelijkend voorbeeldje geven bij bovenstaande getyp van mij.
Ik ken iemand die haar kindje (van 3 ½ jaar) laat weten dat iets niet mag, door FOEI te zeggen. Of poeslief te zeggen: hee lieverd, dat mag niet hè. Daat kindje gaat vervolgens gewoon door (tis zo'n puber-kleuter die ook nog eens het bloed onder je nagels weg kan trekken), en na zo'n 5 keer gezegd te hebben van "Neehee dat mag niet lieverd", zegt ze..."Nou doe maar dan, vooruit dan maar". Met als gevolg dat dat kindje de vogende keer gewoon weer net zo lang jengelt om zijn zin te krijgen.
Wel eens zo'n opvoed-programma gezien??? Met van die verschrikkelijke kinderen die je achter het behang wilt plakken? Met secondenlijm??? Nou... zo is dat kindje dus ook, en zo mààk je ze ook vind ik.
Hoop dat mijn standpuntje zo duidelijk is.
Ben benieuwd wat hier nog meer op deze topic voor reacties komen.
Groetjes happyM.

Hee HappyM

Ik begrijp he-le-maal wat je bedoelt. Het begint je al te jeuken als je aan dat kind denkt. En dan vooral als ze al 3 keer niet luisteren dat de mama dan zegt.. oke vooruit maar! Grrrr jeuk jeuk jeuk! En ik denk dat je vooral op die leeftijd nog erg streng moet zijn.
De kids van mijn man zijn nu 7 en 8 jaar en die kun je het al beter uitleggen (wil niet zeggen dat we daar nooit boos op worden hoor). Maar als ze bijv. hun nachtlampje aanlaten overdag dan zeg ik gewoon 'nou als je dat doet kan er brand komen'.. ze doen het nu zelden meer. Maar als ze een grote mond hebben of bij vreemde iets doen.. nou dan komen ze er niet met een 'foei' hoor. En ze weten ook wel hoe ver ze kunnen gaan. En dat er ergere straffen (klinkt wel heel gemeen zo) staan op liegen en jokken dan op bijv. een keer het speelgoed niet opruimen.
Ik ken ook mensen die dan als smoes hebben 'ja maar hij is nog zo klein' jaha.. inmiddels 4 jaar en nog steeds een vervelend kind. En die vader zat vroeger allemaal tegen mijn man te zeiken hoe die zn kids op moest voeden, maar nu hij er zelf heeft! Nee hoor!
Ik ben ook tegen foei en ik denk ook dat een tik op de vingers of tegen de billen geen kwaad kan.
Bij ons is verder een straf maar dat gebeurd nog maar zelden (ik wil niet op scheppen maar het zijn kei lieve kinderen), dat wanneer ze echt niet luisteren, dan moeten ze een paar minuten op de badkamer. Dit vinden ze echt heel erg als dat moet. Als de jongste stout is gaat ze al ooit zelf naar de badkamer huilen.. heel sneu. Dit deden we bijvoorbeeld toen ze niet wilden eten ofzo. Bordje mee naar de badkamer en als het op is mag je komen. Maar het komt niet zo vaak meer voor.

Verder ben ik trouwens ook voor strengere straffen in het rechtsysteem.. dat was een goeie!!

Groetjes Kirsten.

Ja erg hè, die kinderen die je tot het uiterste kunnen drijven. Dat kindje wat ik bedoel, doet het voornamelijk als er iets lekkers op tafel staat (hapjes voor visite en dergelijke). Hij komt er dan met de vingers aan en zegt: mag ik die? mag ik die? mag ik die? En raakt hierbij alle stukjes komkommer, kaas en worst aan. Moeders zegt dan steeds: nee dat mag niet. Maar als hij doordramt zegt ze: nou, ééntje dan. Maar 5 minuten later staat hij weer bij de tafel: mag ik die? mag ik die? mag ik die? Na weer een aantal keer "nee" te hebben gezegd zegt ze weer: nou, vooruit dan maar... ééntje nog.
AAAAAHHHHHH
Ik heb zeker een korter lontje. Waat ik al zei: ik zou nooit mijn kind zomaar voor iets kleins slaan, maar even duidelijk maken wie de baas in huis is... ja hoor, zeker, al is daat een tik voor nodig soms.

Het ene kind is het andere niet, er zit wel degelijk verschil in. Dat ene kindje waar ik het over heb, heeft nog meer broertjes en zusjes, maar die zijn niet zo. Die luisteren na 1 of 2 keer wèl. Die weten dat voor straf op de gang zitten, niet leuk is. Maar die ene blijft proberen.

Ik ben zelf vroeger niet makkelijk geweest, ik kon ook het bloed bij mijn ouders onder de nagels wegtrekken, mijn vriend was ook geen makkelijke, dus ik denk dat we aan Tygo ook onze handen wel vol zullen krijgen, maar hij zal wel weten wie de baas is.

Groetjes happyM.

Owww meiden, wat herkenbaar!!
Ik had zelf vrienden die twee (nu drie) vreselijk slecht opgevoede kinderen hebben. Ik had ze een keer op de koffie en voor het eten. Ik had er niet bij stilgestaan dat ze zo vreselijk zijn, dus ik heb niet heel erg opgelet. Wel heb ik me mateloos geirriteerd aan hun gedrag.... Toen ze weggingen..... Lagen er overal hagelslagjes (van het eten dus) en zaten de gevulde koeken tegen de spiegel gesmeerd. En als klap op de vuurpijl.....zaten de slagroomsoesje tussen de toeste van de piano! We waren woest! Maar de oudres hebben dat dus niet gezien of niks gezegd..... Nou, in zo'n geval ben ik ook echt wel voor een tik op de vingers hoor!

* verder vind ik dat vriendschappen van twee kanten moeten komen... Diezelfde vrienden (nu dus niet meer) daar zou ik de dag na mijn bevalling eigenlijk nog op de koffie gaan. Nou ja, dat bleek dus niet meer te kunnen, dus we hebben netjes een sms gestuurd dat ik aan het bevallen was en we later zouden afspreken. Ik heb noooooit meer iets van ze gehoord! Niet eens een geboortekaartje! (felicitatie dus he? haha) Dat zijn dus nu geen vrienden meer van ons!

* Ik ben het helemaal eens met strengere straffen in het rechtssysteem. Die vrouw in Beverwijk, die 6 (toch?) baby's heeft vermoord, hoeft maar 4 jaar in de cel!!! En ze komt er vast nog eerder uit ook!

* Ik ben fel tegen (een gevoelige denk ik) abortus. Er zijn sommige gevallen waarin ik redelijk kan zijn, maar verder vind ik, als je oud genoeg bent om onveilige seks te hebben...moet je ook je verantwoordelijkheid dragen als je per ongeluk zwanger wordt. Ik heb vrienden, die , volkomen dronken, per ongeluk onveilige seks hebben gehad. De morning-after pil zijn ze vergeten....en toen bleek dat zij zwanger is. Ze is uitgerekend op 13 feb. Ze hebben een huis gekocht en zijn gaan samenwonen. Ze daregn hun verantwoordelijkheid. Dat vind ik Super!

* Ik vind het (heb het al eerder geschreven) belachelijk dat je in Nederland bijna gedwongen wordt om borstvoeding te geven! En als je dan toch eigenwijs bent, krijg je dus geoon nooit korting op je voeding. Dit krijg je pas na 6 maanden, als de regering vindt dat je over mag stapppen op kunstvoeing. Waar bemoeien ze zich mee? Als je je er niet prettig bij voelt, of zoals bij mij, als het niet lukt....Dan mag je toch zeker wel zelf kiezen wat je wil????? Kan ik nog steeds heel boos om worden. (heb ook gemaild naar het ministerie van volksgezondheid, maar kreeg een klote-antwoord, ben ook nog niet klaar met ze...)

Wauw, erg leuk om te doen dit. Ben heel benieuwd naar de andere dames en als ik nog iets bedenk...komt het er zeker nog bij!

Liefs Annet

hahahaha FOEI zeggen we tegen een hond hier.
Zo heb ik een nichtje die bij opa en oma lekker op de bank springt als mijn schoonzus (haar tante) dan zegt dat mag thuis toch ook niet, dan zegt haar vader nee thuis niet nee. Oei dan ben ik in staat om op te staan haar op d'r billen te zetten en bij waarschuwing twee naar de gang te sturen, maar ja ieder z'n eigen opvoeding, maar op mijn bank wordt niet gesprongen. En als Yoëll straks kan springen en hij doet dat op iemand anders de bank, gaat het met hetzelfde springvaartje van de bank.

Waar ik  ook tegen ben en zo ongelooflijk kwaad om kan worden zijn
oneerlijke mensen! En vaak heb ik dus ook nog door als iemand oneerlijk is of de waarheid niet spreekt. Alles in m'n lichaam begint dan te koken, grrrrrrrr

En waar ik voor ben; CHOCOLADE!!!!!!! hihihihi

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan