Ik ben heel erg tegen..... en kan absoluut niet tegen..

het enige wat ik daarop wil zeggen is:

A we hebben het over een dingetje wat nog een kind moet worden

B zeker nooit verkracht?? leuk als het kindje de ogen heeft van je verkrachter kan je gezellig elke dag erin kijken!!!

Hey Phira en Wendy,

Phira, ik kon me eerst ook inleven in jouw verhaal betreffende abortus. Het kindje kan er niks aan doen. Maar ik denk dat ik nu meer het standpunt heb van Wendy. Denk je eens in: Je hebt bijv. een leuk leventje, lieve man (of niet)... dan wordt je verkracht.. zwanger. Al je dromen zijn verstoord want hoogstwaarschijnlijk droomde je van een lieve man, huwelijk enzo en niet van ineens zwanger te worden op zo'n erge manier.Ik denk gewoon niet dat ik het zou kunnen opbrengen om dan te genieten. Ik denk dat je onbewust je woede en angst op het kindje projecteert... en idd.. dalijk lijkt hij/zij op de engerd die je verkwacht heeft zucht. En denk ook aan je man. Hij ziet een kindje opgroeien van een man die je vrouw heeft verkracht. En al heb je geen relatie.. dan sta je helemaal alleen ervoor om deze ervaringen te verwerken en ook nog ineens een baby.  Het   is idd een moeilijke discussie. Ik hoop dat ik nooit zo'n beslissing hoef te maken.

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hoi Wendy, je reageert nogal fel. Ik dacht dat er was afgesproken dat we gewoon onze mening mochten geven zonder daarvoor eerst duizend excuses aan te bieden aan degenen die het er niet mee eens waren. Natuurlijk ben ik er niet op uit om mensen te kwetsen met mijn mening. Ik ben inderdaad nog nooit verkracht, maar daarom mag ik deze mening toch nog wel hebben?
Ik vind gewoon dat zodra het 'dingetje' gaat groeien dat het een kans op een leven is wat niet afgepakt mag worden.
Het spijt me oprecht als ik je nekharen overeind heb geholpen.
Liefs Phira

nou ik geef toch mijn mening zonder mij te excuseren en dat zal ik ook zeker niet doen.
Maar ik weet ook wel dat ik heel fel kan reageren, maar das dan jammer trek het maar niet persoonlijk aan hadden we geloof ik ook afgesproken (al kan ik mijn naam nergens terug vinden)
Een mening heb ik ook en soms absoluut een verkeerde blijkt dan achteraf. Maar over dit soort gevoelige specifieke dingen kan je in  mijn ogen pas een mening hebben als je het hebt mee gemaakt zelf of heel dichtbij. En je weet wat een verdriet zoiets met zich meebrengt en hoe mensen er aan kapot gaan zo'n beslissing te moeten nemen en zo'n ingreep te moeten ondergaan.  En als zo'n kindje geboren wordt en het lijkt op degene die jou al dat leed heeft aangedaan nee lijkt me geen pretje.

Leuke topic!
Ik kan niet tegen:
*tijdens de zwangerschap dagelijks me moeten verdedigen omdat ik bewust voor de fles heb gekozen.
*mensen die onnodig in de bijstand zitten of een uitkering krijgen terwijl ze prima in staat zijn om te werken.

Verder ben ik in schrijnende gevallen VOOR abortus en euthenasie

Terug
Bovenaan