Ik ben het zat....


Hallo mama's

Ik begin er nou echt genoeg van te krijgen...

Waarvan van het moederschap van het huisvrouw zijn en van   de vriendin zijn van me vriend.

Ongeveer 3 maanden geleden hebben me vriend en ik een autoongeluk gehad.. een geluk bij een ongeluk zat onze zoon Robin van 18 mnd niet in de auto....me vriend heeft er nix aan overgehouden maar in zit al drie maanden thuis met een wiph-lash...

Nou ging het de eerst tijd wel maar nu merk ik toch dat ik er goed klaar mee begin te raken..
Ik zit 24 uur per dag thuis met Robin... nou is het het liefste kind van de hele wereld ( wie zegt dat niet van ze eigen kind) maar ik heb er genoeg van om continu met hem te zitten en dingen met hem te doen.Het kost me te veel moeite om maar de   kleinste dingen te doen zoals de hond uitlaten...we wonen op drie hoog zonder lift dus tillen die handel want trap lopen is nog te gevaarlijk. Een klein rondje lopen kost gewoon een half uur gezien meneertje steeds de andere kant op wandelt.Soms leuk soms echt niet...

Nu wilde ik vandaag na een half jaar ofzo me nagels laten doen.Ik zou naar me schoonmoeder gaan om daar Robin te "stallen"en als ik klaar zal zijn dan boodschappen doen en dan hem weer op halen...
Maar gezien dat het de hele ochtend al regent heb ik dat maar afgezegd want om nou zeik nat van de regen met Robin achterop de fietst te zitten zag ik ook niet zitten. Ondanks dat ik het zelf heb afgezegd ben ik nu heel boos en verdrietig...Want ik begin me steeds meer te realiseren dat ik gewoonweg nix kan doen voor mezelf...of met mezelf,want ik heb Robin.

Ik moet 1 keer in de week naar de fysio vanwege me nek en hoofd maar ik ben vaak al 4 uur onderweg voor een half uurtje fysio..Want er is niemand die bij ons thuis kan oppassen..Me eigen moeder is na twaalfen geen mens meer heeft last van haar ogen..me schoonouders hebben sinds kort een klein hondje die ze nog niet te lang alleen kunnen laten..dus die oppas mogelijkheden vallen af..

Bah Bah bah ik heb er zo'n genoeg van dat ik totaal niet gelukkig ben en dat een klein beetje afreageer op Robin terwijl die nergens om gevraagd hebt.Ik wil gewoon weer kunnen bewegen zonder Robin.. Voordat ik de deur uit ben moet ik eerst hemel en aarde verzetten om op tijd de deur uit te komen.En dat gaat me steeds meer tegen staan.Niet meer van hup weg of hup boodschappen doen alles heeft veel meer tijd nodig en daar heb ik nu geen geduld meer voor.
Wat moet ik doen??/
Me vriend is op zijn werk van half 8 'smorgens tot een uur of 5 'smiddags en die roept maar steeds 'ik kan er nix aan doen..'Als ik dat zinnetje nog 1 keer hoor dan ontplof ik!!!!

Is dit een normale dip of moet ik echt drastischer maatregelen nemen want ik heb het gevoel dat ik niet meer een goede moeder kan zijn en dat baart me zorgen.Hoezeer ik ook besef dat het makkelijker word naar mate ze oudere worden en hoezeer ik me eigen gelukkig mag prijzen dat hij zo'n gezond en lief kereltje is .
Als ik me verhaaltje zo terug lees word ik er nog verdrietiger van als dat ik al ben.Terwijl de helft er nog geeneens staat want het lukt me gewoonweg niet om het goed neer te zetten.
Wie herkent dit????

Groetjes van Meta de mama van Robin
 
Nou, meid, lijkt me heel moelijk allemaal!
Je hebt wel degelijk serieuze problemen hoor!
Heb je al met je vriend écht rond de tafel gezeten en verteld wat er is, en oplossingen bedacht en afspraken gemaakt? Kan hij wel naar je luisteren, of heb je echt het gevoel dat hij niet naar je luisterd. (het zinnetje: ik kan er niks aan doen, baart mij zorgen...)
Ga in ieder geval naar je huisarts, verteld dit allemaal. Hij kan je eventueel doorverwijzen naar deskundige hulpinstanties.
Want, pas op, je gaat er aan onderdoor!
Heel veel sterkte!
En laat even weten hoe het allemaal verder loopt!
 
Ow als ik dit verhaal van jou lees, is het net het mijn stukje tekst is....

Ik heb het wel al vaak tegen me man gezegt enz...
Laatst ook weer (hij gaat tijdelijk met openbaar vervoer omdat onze auto gemaakt wordt)
en dan zeg ik tegen m wordt er gek van elke dag t zelfde, trek t niet meer, verveel me enz... en dan zegt hij ook ja ik doe ook elke dag hetzelfde, en toen smste ik m terug ik zou ik veel voor over hebben om ook eens met de bus en metro te gaan...
Kan het echt wat je nu allemaal zegt, heb t ook (mijn man is chefkok) dus ik ben overdag en in de avond dan alleen, en ja dan ga ik weer elke avond als mijn dochter op bed ligt...mail checken...film kijken (meestal geen eens zin in) en ga zo maar door.

Ik denk dat we het nu gewoon echt wel gehad hebben, en ook weer VROUW willen zijn, als je snapt wat ik bedoel..... IK zou 's avonds bv weleens bij me vriendin of zus langs willen gaan maar dat kan nu niet meer... enz....

Liefs, Jennifer
 
Meiden dit is heel herkenbaar hoor. Wat nou bij de dokter langs. Wat een nonsens. Ook hier heb ik daar last van. Ons zoontje van 6,5 maand slaapt bijna niet overdag, dus ik loop vaak de hele dag met hem rond te slepen. Weet op een gegeven moment niet meer wat ik met hem moet doen. Mijn man en ik hebben er veel gesprekjes over gehad. Hij begrijpt het prima en zegt dat hij nooit met me zou willen ruilen. Vanaf 1 juni ga ik weer werken voor 3 dagen per week en kijken of het dan wat beter met me gaat. Want er bestaat toch nog wel meer dan flessen, luiers, gehuil en gejengel!!!!

Heel veel sterkte
 
Hallo Meta en andere moeders,
Herkenbaar hoor......Je bent vast ook heel gelukkig met je kindje, maar af en toe denk je hoe zou het zijn zonder.........
Je zou hem voor geen geld op de wereld willen missen maar af en toe.......
Het helpt je niets op een dag te weten dat het heel herkenbaar is de verveling van elke dag hetzelfde, helzelfde loopje naar het winkelcentrum, het zelfde rimte van voedingen en slapen en dan ook nog het eeuwige huishouden! je bent meer dan alleen moeder, vrouw, minnares (als dat er nog van komt). Je bent ook Meta! Probeer eens een dag in de maand te plennnen voor jezelf, papa oppassen en jij de hort op. als je wat extra geld hebt geeft het even aan jezelf uit! even weer dat gevoel van vroeger... en voel je niet schuldig als je even zonder kind op stap bent en pap heeft het druk. nu eerst jezelf.
Je bent vast een kei van een moeder als je ondanks je ongeluk en wiplash je goed weet te redden met een kleine!
 
quote: Patty reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2006 12:58:44'));

Meiden dit is heel herkenbaar hoor. Wat nou bij de dokter langs. Wat een nonsens. Ook hier heb ik daar last van. Ons zoontje van 6,5 maand slaapt bijna niet overdag, dus ik loop vaak de hele dag met hem rond te slepen. Weet op een gegeven moment niet meer wat ik met hem moet doen. Mijn man en ik hebben er veel gesprekjes over gehad. Hij begrijpt het prima en zegt dat hij nooit met me zou willen ruilen. Vanaf 1 juni ga ik weer werken voor 3 dagen per week en kijken of het dan wat beter met me gaat. Want er bestaat toch nog wel meer dan flessen, luiers, gehuil en gejengel!!!!

Heel veel sterkte



Meta heeft het hier ook nog over een wiplahs...dit kan behoorlijk ernstig zijn hoor.
Het is bij haar niet alleen maar wat jij schrijft... en een huisarts kan heel veel betekenen! Ik denk dat er een verschil zit in jou verhaal en dat van Meta. Wil niet zeggen dat jou probleem minder erg is, want jij zit er maar mooi mee! Jij ervaart dat als erg.
Lijkt me ook heel moelijk voor jou dat je zoontje overdag niet slaapt. Heb je daar ook deskundig advies over ingewonnen? Bij CB, huisarts, alternatieve circuit...
Veel sterkte allemaal.
 
Hoi,

Volgens mij ben ik nu de enige die het er absoluut niet mee eens ben en eigenlijk een beetje boos word bij deze teksten. Toen ik graag kinderen wou wist ik namelijk dat mijn leven drastische zou veranderen dus minder weg zou kunnen en altijd rekening houden met... maar dat lijkt mij er logische en wil je dat niet dan had je niet aan kinderen moeten beginnen. Ik kom sinds ik 2 kindjes heb ook bijna nergens als thuis, boodschappen doen idd met 2 kids en in de avond werken.

groetjes ilona
 
Terug
Bovenaan