Ik ben het zat....

Hoi Meta,

Ik lees echt een hele grote dip...
Ik ga misschien cliche klinken maar je moet echt uit die cirkel.
Je moet net die dingen gaan doen waar je geen zin in hebt, ga lekker met je zoontje wandelen naar een parkje in de buurt(al werkt het weer niet echt mee) ik heb zelf hier ook last gehad hiervan en je moet gewoon de boel de boel laten en lekker met je kleine op pad, dat zal jullie allebei goed doen lekker uitwaaien met elkaar spelen en die lach op dat moment doet echt wonderen ..geloof me.
En misschien kun je met je vriend afspreken dat je bv op zaterdag van 12.00 tot 18.00 voor jezelf wil dan kun je naar de nagelstudio, kapper of gewoon op de bank zitten, maar hij neemt dan jullie kleine voor zijn rekening ( eten-slapen-schone luiers alles) ook als je dus thuis bent. misschien denk je dan, dan zien we elkaar het halve weekend niet,, maar op deze manier hebben jullie ook niks aan elkaar.
en het allerlaatste grootste cliche: je moet proberen het positieve te zien van de dingen.. het klinkt zo afgezaagt maar het heeft mij echt geholpen..

Heel veel succes, groetjes Mary jane
 
Lieve Meta

Pff, ieders wereld staat al op zijn kop met de komst van een kind, maar dan ook nog een whiplash erbij maakt het allemaal nog veel erger.

Ik heb zelf een ernstig autoongeluk gehad in nov '99 en heb nog dagelijks met de gevolgen van de whiplash te maken....

Misschien wat tips;
Neem de tijd, weet dat je echt niet 1,2,3 de oude zult zijn.
Zoek uit of er in jouw omgeving een fysio is die verbonden is aan een sportschool...sportscholen hebben vaak kinderopvang en hier kan Robin dan naar toe wanneer je fysio hebt of sport. Terwijl je sport wordt je nek sterker en doe je ook meteen iets voor jezelf
Zoek uit of je recht hebt op hulp in huis, ik had 2 uur poetshulp per week de eerste twee jaar.
Zoek uit of je whiplash je man het recht geeft op zorgverlof. Je hebt recht op 10 dagen verlof per jaar, dus misschien 20 halve dagen om jou even op adem te laten komen.
en nu de moeilijkste tip van allemaal....vraag!!! Mensen zeggen heel vaak dat je het ze moet laten weten als ze iets voor je kunnen doen....heel lief, maar ook heel moeilijk en toch moet je je hier nu even toe dwingen. Er is vast wel iemand die een tijdje je strijkwas over wil nemen, of iemand die je boodschappen wil doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Ik hoop dat het je wat tijd geeft om te genieten van Robin. Voel je vooral niet schuldig en weet dat een whiplash ook stemmingswisselingen met zich meebrengt dus dat je het ook daarom niet altijd even rooskleurig ziet...

Ik wens je veel liefde, geluk en gezondheid toeliefs Clau

 

He CLau,

Thx voor je tips,ga a.s dindsdag weer naar de fysio ga het gelijk ff vragen..

En wat dat zorgverlof van me vriend hij zal er achter aan moeten maar ja hij heeft net een nieuwe baan dus ...

Maar goed ik heb in ieder geval wat aan je tips....

Groetjes van Meta de mama van Robin

 
Terug
Bovenaan