Ik ben net bevallen en depressief

Ik heb dit ook een beetje gehad. Wilde de eerste 1.5 week ook geen bezoek. 
Zorg dat je vriend of evt opa's en oma's dingen van je kan overnemen zodat jij ook je momentjes voor jezelf hebt of even kan bijslapen. 
Bij mij is het gevoel na 2 weken wel echt minder geworden. Mijn dochtertje is nu 5 weken oud en kan er wel al van genieten. Ik dacht echt dat mijn leven voorbij was en had spijt van mijn keuze om voor een kindje te gaan. (Stiekem schaam ik me voor deze gedachte)
Nu heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. En het wordt met het kleintje ook steeds leuker. ze heeft wel last van krampjes dat ze heel veel huilt en je je soms echt machteloos voelt. Maar ze gaat mij ook steeds meer herkennen en af en toe al eens lachen enz ? het wordt ook steeds makkelijker om met haar de deur uit te gaan. Dat zag ik eerst ook totaal niet zitten, al dat gedoe ?
Ik had nog geen hulp gezocht omdat ik  rven wilde afwachten en merkt dus dat het steeds beter gaat. Als het bij jou nu al 11 dagen hetzelfde is en je niet het idee hebt dat het beter gaat, zou ik toch maar niet te lang wachten met hulp zoeken. 
Succes en sterkte! 

Hey,
los van alle hormonen is een keizersnede niet zomaar een ingreep.
denk dat vaak onderschat wordt wat dat los van nieuwe ouders worden voor impact heeft.
heb je iemand om je heen in een vergelijkbare situatie? Wellicht kan je met die gene er over praten. 
Zelf ben ik 3 jaar geleden ook bevallen met een spoedkeizersnede.
heb de 1e 2 weken een hoop bezoek afgehouden en daarna niet teveel in 1x gepland. Sommige mensen vinden dat raar maar dat is dan wellicht meer hun probleem. Ons kindje was door de bevalling snel gestrest en wij daardoor ook. Dit heeft ons meer rust gegeven om te wennen aan alles wat er op je af komt.
dat het goed komt is zeker waar maar geef je zelf de tijd hiervoor dat is helemaal niet erg.
Succes!

Ik vind juist dat je het gevoel erkent en realiseerd dat je hulp moet zoeken maakt je een goede moeder! ? ik weet hoe heftig de verandering voelt, hoe eerder je aan de bel trekt hoe beter, met deze gevoelens moet je niet alleen blijven lopen, sterkte! En hopelijk voel je je snel weer jezelf zodat je kan genieten.

Terug
Bovenaan