ik ben verloskundige

Hallo,
Ik ben verloskundige, dus als je vragen hebt over de bevalling, zwangerschap, etc. kun je die hier gerust stellen. Iedereen een fijne bevalling en zwangerschap toegewenst alvast!
xxxx

Dat is altijd handig een VK op het forum. Hoe lang ben je al VK en waar ben je afgestudeerd, in Nederland of Belgie?
Ik ben 39 wkn en 5 dgn zwanger van ons 2e kindje  en heb nu 2 x een valse start gehad (vorige week woensdag en afgelopen zondag). Ben het spuugzat. Weet jij hoe vaak je een valse start kan hebben?

Liefs,
Stanneke

Hoi,
Ik zou gisteren ingeleid worden als mijn baarmoedermond verstreken was. Na een inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond wel verstreken was en dat ik iets ontsluiting had maar de verloskundige van het ziekenhuis kon nog net niet de vliezen laten breken dus inleiden ging niet door. Echter heb ik vanaf het moment van het inwendig onderzoek een steeds terugkerende kramp en verlies ik veel slijm met bloed. Ik meende gistermiddag dat ik dus steeds vruchtwater verloor maar na een testje in het ziekenhuis bleek het dus om waterdunne slijm te gaan, ik verlies hier echt grote golven van. Is dit normaal dat je zoveel waterdunne slijm verliest en ook nog de dag na het inwendig onderzoek?

Groetjes Mariëtte
39 weken & 3 dagen

quote: stanneke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2007 11:29:20'));

Dat is altijd handig een VK op het forum. Hoe lang ben je al VK en waar ben je afgestudeerd, in Nederland of Belgie?
Ik ben 39 wkn en 5 dgn zwanger van ons 2e kindje  en heb nu 2 x een valse start gehad (vorige week woensdag en afgelopen zondag). Ben het spuugzat. Weet jij hoe vaak je een valse start kan hebben?

Liefs,
Stanneke

Ikk ben in Nederland afgestudeerd en nu een jaar verloskundige en heb ruim 260 bevallingen meegemaakt. Er is niet een maximum aantal valse starten die je kunt krijgen. Wel kan je verloskundige besluiten als alles in orde is je in te gaan leiden als je te vaak een valse start krijgt. Sterkte!
Groetjes,
vk Marielle

quote: Mariette30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2007 12:03:56'));

Hoi,
Ik zou gisteren ingeleid worden als mijn baarmoedermond verstreken was. Na een inwendig onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond wel verstreken was en dat ik iets ontsluiting had maar de verloskundige van het ziekenhuis kon nog net niet de vliezen laten breken dus inleiden ging niet door. Echter heb ik vanaf het moment van het inwendig onderzoek een steeds terugkerende kramp en verlies ik veel slijm met bloed. Ik meende gistermiddag dat ik dus steeds vruchtwater verloor maar na een testje in het ziekenhuis bleek het dus om waterdunne slijm te gaan, ik verlies hier echt grote golven van. Is dit normaal dat je zoveel waterdunne slijm verliest en ook nog de dag na het inwendig onderzoek?

Groetjes Mariëtte
39 weken & 3 dagen

Het kan idd zijn dat je veel slijm verliest. Hou dit gewoon in de gaten en als het te veel gaat worden en te lang gaat duren raadpleeg je vk of huisarts voor verdere info. Dat is iets wat je moet zien om het fatsoenlijk te kunnen oordelen. Sterkte!
Groetjes,
vk Marielle

Beste Marielle,

Ik ben 3,5 weken geleden voor de 2e keer bevallen. Nu heb ik een vraag over buikspieren. Mijn rechte buikspieren zitten weer helemaal tegen elkaar behalve anderhalve  centimeter  rondom mijn navel, daar krijg ik nog een vinger tussen. Hoort dat zo (na twee bevallingen blijft er toch wat schade over lijkt me), of gaat dat de komende weken nog verder naar elkaar toe? Ik kan me eigenlijk niet goed herinnen hoe dat na mijn eerste bevalling zat. Ik zou namelijk dolgraag weer wat buikspieroefeningen gaan doen. Het geblubber ben ik zo zat! Of kan ik toch maar beter wachten totdat die 6 weken om zijn? Ik ga trouwens niet naar de nacontrole, dat  was volgens mijn VK niet nodig als ik niet nog over de bevalling wilde praten, dus daar kan ik het niet vragen.

Alvast bedankt,
Ingeborg

Das handig, jij gaat vast heel veel vragen krijgen. Ik heb ook een vraag die ik niet echt met mijn eigen vk kon bespreken. Van een vriendin hoorde ik dat inleiden behalve op medische indicatie ook weleens word gedaan als het erg zwaar wordt voor de vrouw. Is dit waar en vanaf welke week kan hier dan voor gekozen worden? Toen ik het aan mijn vk vroeg reageerde die alsof ie door een wesp gestoken werd, stond hier in ieder geval niet achter. Maar ik ben er nu nog steeds niet uit of dit de heersende mening is of alleen de mening van mijn vk. Misschien een rare vraag, maar ik ben toch wel benieuwd naar je antwoord.

Hoi ,

Hier ook even een vraagje.
Vorig jaar is mijn bevalling ingeleid vanwege een hoge bloeddruk.
Tijdens die bevalling is mijn placenta gedeeltelijk gescheurd/losgelaten.
Hierdoor heb ik een spoedkeizersnee gehad.
Dan nu mijn vraag: Mocht ik weer zwanger zijn, sta ik dan heel de zwangerschap onder controle van het ziekenhuis?
Of mag ik bij de verloskundige blijven tot 36 weken.
Misschien dat jij hier iets van af weet.

Alvast bedankt,

gr kaat

Terug
Bovenaan