ik ben verloskundige

Wat een luxe, een verloskundige op het forum! Daar wil ik graag gebruik van maken, dus bij deze mijn vraagje:
Ik ben nu 39 weken zwanger en alles gaat gelukkig prima, maar nu is het wel zo dat ik de afgelopen week mijn baby minder vaak. Ik voel hem nog wel elke dag een paar keer, maar ik merk dat ik er meer op moet letten om het te voelen. Het lijkt dus iets minder duidelijk te zijn, maar dat vind ik lastig te zeggen. Het is dus niet zo dat ik hem niet voel. Moet ik dit toch aan mijn verloskundige melden? Of is dit normaal doordat hij ondertussen wel erg krap zit?
Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes Judith

Ik gooi er ook maar eens een vraag in, mijn zoontje van bijna 3 is ziek geweest en heeft nu rode vlekjes, het lijkt op de zesde ziekte. Dit kan voor mijn ongeboren kind toch verder geen kwaad?

hallo

ik heb een vraagje
ik ben wat vocht verloren geen slijm en ook geen bloed
maar helder vocht
heb geen weeen ja de voorweeen je weet wel mensturatiepijn
maar ik maak mijn eigen toch een beetje zorgen over dat vocht wat ik ben verloren
kan het kwaad denk u dat het vruchtwater was
ik ben 36 weken en 4 dagen zwanger vandaag

groetjes nicole
zwanger van mijn tweede kindje

ik ben dan geen vk, maar helder vocht kan vruchtwater zijn hoor! Het komt niet bij iedereen met een grote plens naar beneden (bij mij was dat wel het geval toevallig). Bij mijn vriendin kwam het ook met beetjes, die dacht elke keer dat ze haar plas niet kon ophouden ofzo. Heb je er al aan geroken? Als het lichtelijk zoetig ruikt dan zou het wel vruchtwater kunnen zijn. Hoe dan ook, ik zou de VK bellen.

Hallo Marielle,

Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en loop onder strenge controle in het ziekenhuis, omdat ik een doodgeboren zoontje heb gekregen afgelopen oktober na een zwangerschap van 42 weken.

Vrijwel aan het begin van deze zwangerschap werd er al gesproken over een keizersnee. Dit omdat ik onze flinke zoon van ruim 9 pond en 57 cm niet helemaal zelf heb kunnen baren. De gynaecoloog sprak meteen al wanneer ons kindje bonen de 6 pond zou wegen het een keizersnee zou worden. Daar moest ik maar van uit gaan, omdat tweede kindjes vaak groter zijn.

Nu heb ik twee weken geleden met een andere gynaecoloog een gesprek gehad en hij durft met mij een opgewekte bevalling aan met 36 weken. Nadat we het even verwerkt hebben vinden we dit geweldig nieuws. Hij wil me van het trauma afhelpen van de vorige bevalling.

Alleen nu komen de angsten. Is het wel goed om een bevalling al op te wekken met 36 weken? Ons vorige kindje was vorig jaar met 35 weken al 6 pond gemeten op de echo. Wat is jouw mening?

Alvast bedankt, Marlise.

hoi vk marielle

nu heb je je kenbaar gemaakt
maar je hebt een of twee keer gereageerd
en daarna niet meer
lijkt mij niet leuk als er mensen op antwoordt zitten te wachten

je kan op zo'n forum verwachten dat je een heleboel vragen krijgt als je zegt dat ze gesteld mogen worden
maar als ze niet beantwoord worden is dat ook erg sneu vindt ik

ik bedoel het niet zoals het klinkt maar het valt me gewoon op
gr eugenie

hoi marrielle,even een vraagje ik ben nu ruim 39 wkn,en heb de laatste paar dagen als ik loop pijnlijke steken in mn rechterbovenbeen\heup,soms zo dat ik er echt even bij moet gaan zitten.enig idee?alvast bedankt groetjes jb.

Terug
Bovenaan