Ik ben zo beroerd dat het niet leuk meer is......

Lieve meiden,

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en we hebben dinsdag een kloppend hartje gezien op de echo !

Alleen ik ben zo beroerd dat ik er niet van kan genieten.
Ik ben moe, moe en nog eens moe. Heb totaal geen eetlust en ben zo slap als een vaatdoek waardoor ik nergens geen zin in heb. Ik lig alleen maar op de bank of in bed.
Verder heb ik het idee dat mijn slokdarm vanaf mijn maag tot mijn keel in de brand staat. Heel af en toe moet ik overgeven en heb regelmatig diarree.
Ik kan gewoon even niet meer en heb het gevoel dat ik zoveel "moet". Heb 2 honden die de nodige aandacht vragen en ik werk fulltime.

Wil absoluut niet klagend overkomen want ik ben hartstikke blij met mijn zwangerschap maar ik vind het gewoon even niet leuk meer. Ik ben normaal gesproken een echte "doorzetter" maar het wil gewoon even niet.
Kennen jullie dit en hebben jullie als mede-zwangeren tips voor mij?
Ik hoop het.....

Liefs,
Camel

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik herken het voor 99%, enige waar ik geen last van had is overgeven.
Vanaf week 6 was het mis, 24 uur per dag misselijk, vooral als ik lag last van brandend maagzuur, ontzettend moe (zou zo de klok rond kunnen slapen). Maar na een paar weken begon ik er een ritme in te zien. Als ik om het uur een beetje at, ook al was het een koekje, dan zakte de misselijkheid toch wel iets af en was het weer te dragen. Ook heb ik heel veel melk en ander zuivel gedronken, dit hielp bij mij ook goed. En het brandende gevoel heb ik nu nog geregeld last van, maar dan ga ik wat hogerop liggen en op mijn linkerzij heb ik er ook minder last van.

Je kunt beter wel wat eten als je misselijk bent, ook al staat het je tegen. Als je niet eet wordt het alleen maar minder, en voel je je steeds ellendiger (en dus ook vermoeider.)