ik ben zo zat van mezelf!

Ik heb alle redenen om lekker in m'n vel te zitten. Fijne vent, superkind, goede baan, mooi huisje, sindskort een mega uitdaging in m'n hobby. Wat wil je nog meer? ....... dat ik me niet zo'n dikke pad voel!

Oke oke, ik weet het, schoonheid zit van binnen, en ik ben echt nog niet gevaarlijk zwaar, maar ik zit mezelf even in de weg op dit punt. Als ik mezelf laat gaan ga ik al vretend de dag door. Ik eet hagelslag (nee, niet op brood), Kian z'n koekjes, 5 koekjes bij m'n kopje thee (want dat 'sopt' zo lekker) en daarna 5 koekjes bij m'n 2e kopje thee. Na m'n 2e keer opscheppen van avondeten een zo groot mogelijk bakje vla (met hagelslag erop), en dan savonds een halve zak nootjes. Constant denk ik ... wat kan ik eten?
Het lijkt wel of ik een wedstrijdje met mezelf aan het doen ben hoe ik zoveel mogelijk op een dag naar binnen gewerkt krijg. En ik voel me steeds minder lekker in m'n vel zitten. M'n kleren zitten net te strak, m'n truitjes kruipen omhoog, en het ergste nog ik voel me lamlendig. Heb nergens zin in en hang zo veel mogelijk op de bank of achter de pc. Ik ben het zo zat!!

Ik weet nog niet hoe, maar ik ga er wat aan doen. Ik heb binnenkort weer zo'n 'styling-dag', ik hoop gauw met het koor mee te mogen optreden, de zomer komt eraan ... allemaal redenen om mezelf weer een beetje mooi te gaan voelen!

Bedankt voor het lezen, ik ben m'n ei kwijt, en nu ga ik m'n kont van deze stoel afhalen!

Liefs Nelleke

ik weet precies hoe je je voelt! ik snap niet dat ik niet van al dat lekkers kan afblijven, weet dat ik me veel beter voel als ik 20 kilo lichter ben, etc. Maar dAT afvallen wil maar niet lukken. ik ben op dit moment wel flink aan het sporten en ga ook weer voor het eerst in 2,5 jaar op de fiets naar mijn werk, maar als ik die lekkere dingen niet laat staan....

ach wie weet zijn we ooit sterk genoeg...

Volgens mij is de enige oplossing: die lekkere dingen niet in huis halen. Wanneer het er niet is kan je het ook niet pakken.

Ik heb nl door de week geen chips, koekjes  en of nootjes in huis. Alleen als ik vrijdagavond boodschappen doe haal ik wat chips en koekjes in huis voor het weekend.

Wat ik wel in huis heb is veel fruit. Als ik trek heb in iets pak ik een appel, druifjes, beschuitje met aardbeien, fruitcocktail versgemaakt of yoghurt met fruit en sinaasappelsap, etc etc. Snoept erg verantwoord en is erg lekker.

Wie weet heb je wat aan deze tip.

Succes ermee, je kan het!
Jeske

ja Nelleke, ik weeeeet hoe het is!!!

Ik voel me ook niet lekker in mijn vel.
En snoep veels te veel.. (is ook veeeels te lekker)

En ja, ik ben pas 7 weken geleden bevallen, maar die kwab van voren..
Ik had die kwab al 2.5 jaar geleden overgehouden aan Merels bevalling, maar ik ben m nu wel spuugzat hoor..
En toch blijven snoepen, eigen schuld dus!!!
(tis niet alleen die kwab hoor...ben overal wel flink nu)

Dus straks als ik weer ga werken en mijn dagen weer een beetje geregeld zijn zoek ik de sportschool weer op!!!

En ja, de tip van niks in huis halen.... de drang is soms echt te sterk..maar we gaan ons best doen!!!

Groetjes Elise

Ja hoor, hier nog zo-een. Voel me net een dikke koe. Als ik een bui heb, dan is niets veilig in de kast. Ik eet de koekjes van de kinderen en alles wat ik kan vinden. Grrr. Voor mijn zwangerschappen was ik zoveel lichter. En fruit?? Tja, niets zo lekker als een flinke reep chocolade. Fruit is het gewoon niet. Een paar maanden geleden ben ik 4 kg afgevallen met de methode weg met de weegschaal. Moet er weer mee beginnen, maar als je niet lekker in je velletje zit, dan is de stap om te beginnen groot. En, er moeten zoveel kg af dat de moed me in mijn schoenen zakt. Maar idd, de zomer komt eraan, ik ben aan mezelf aan het werk op andere gebieden dus nu die weegschaal nog.

Succes meid! En veel plezier op je stylingdag!!
da77

Ook ik sluit me aan.. Vier  weken geleden ben ik  bevallen en mijn lijf heeft dus ook nog wat werk nodig ;-)    Gelukkig kan ik steeds meer van mijn gewone kleding aan en kan alle zwangerschapskleding mijn kast uit.  Vorige week ben ik lekker wat make-up en een outfit gaan kopen waar ik me nu goed in voel (misschien een goede tip: ga shoppen, haha). Niet te veel gekocht want over een tijdje hoop ik een andere maat te hebben. Sinds vandaag let ik weer extra op wat ik eet en hopelijk  zit ik dan weer wat beter in mijn vel tegen de tijd dat  mijn verlof voorbij is.  
Groetjes Laura

PS Fijn toch, dat het zo herkenbaar is..

Terug
Bovenaan