ik ben zo zat van mezelf!

Zo voel ik mezelf al sinds de geboorte van Danae. Bijna 3 jaar geleden. Vorig jaar besloot ik dat ik aan mezelf zou gaan werken. Ik ben meerdere malen aan een dieet begonnen. Zelfs acupunctuur laten doen. En even zoveel keren weer gestopt.... Uiteindelijk besloot ik in augustus om me erbij neer te leggen. Ik heb mijn kasten geruimd van kleding die niet paste. Heb een paar leuke nieuwe dingen gekocht en besloten dat ik het (voorlopig) zou accepteren. En ineens begon ik af te vallen! Sinds vorig jaar augustus ben ik 6,5 kilo kwijt. En het gekke is: ik doe er niks speciaals voor. Ik snoep en snaai gewoon, ben niet gaan sporten en ik dieet niet. Jammer genoeg sta ik nu ruim een maand stil. Ben zelfs iets aangekomen de laatste weken. Natuurlijk zou ik graag nog zo'n 8 kilo kwijt willen. Maar ik heb er nu even de puf niet voor.

Groetjes, Cathy

Meid,ik snap je wel!
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik geen moeite heb met mijn gewicht en alles kan eten zonder aan te komen...
Ik ben ook zo'n vreetscheur en heb vaak gedacht dat wanneer ik er wél van  aan zou komen,ik werkelijk een probleem zou hebben.
Ik ben(en ik ben daar niet trots op) behoorlijk gefocused op mijn uiterlijk,ik vrees zelfs té gefocused.
Maar al dat lekkers laten staan zou ik denk ik niet kunnen,maar zou me wel flink k*t voelen wanneer ik niet tevreden zou zijn over mijn eigen lijf...
Écht tevreden ben ik ook niet hoor,ik heb de volledige landkaart van Nederland op mijn buik dus die hebben we niet nodig met autoritten,haha.
Ik denk dat iedere vrouw haar onzekerheden heeft,en een vrouw die dat niet heeft,heb ik iig nog niet ontmoet.
Wel is het natuurlijk zo,dat wanneer je niet happy bent met je figuur,daar iets aan te doen is,dus eigenlijk een keuze,hoe moeilijk ook.
Maar je bent een mooie vrouw Nelleke hoor,probeer je pluspunten te zien,en niet alles wat je graag anders zou zien!
Liefs Tanja

Hoi,
Telt dit ook, terwijl je 25 weken zwanger bent? Inmiddels weet ik dat extra eten tijdens een zwangerschap écht niet nodig is... maar ik heb vaak zo zin in eten.... en dan niet eens echt in 'slechte' dingen, maar gewoon in boterhammen met kaas of in yoghurt met fruit... en geloof me, daar kom je ook van aan als je er teveel van eet hahaha.
Op zulke momenten blijkt maar weer hoe ingewikkeld het menselijk lichaam (en brein) in elkaar steekt.... gewoon tegen jezelf zeggen, nee dat doen we vandaag niet, lukt niet op het gebied van eten hahaha.
Succes! Er komt een dag, als je het écht zat bent, dat het je lukt!!! (al komt die dag bij mij pas ná de bevalling ;)
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Ik ben er ook zo één hoor. Zo kan ik weken alles laten staan en dan gaat het weer mis. Soms rond de menstruatie en soms gewoon zonder reden.
Maar ik wil echt er rekening mee houden want ik heb een hekel aan knellende kleding of aan een zwemband over je broek dus vaak gaat het goed.

Ik gebruik bio-T en dat remt het hongergevoel en ik moet zeggen dat het echt helpt. Alleen ben ik niet consequent, helaas.

Vandaag uiteten dus moet mij de hele dag maar inhouden..

Liefs Renske

Mag ik me effe aansluiten bij deze club???

Op dit moment heb ik ook goed de buik vol van mezelf.. Baal van mijn kollosale romp waar totaal geen lijn meer in zit. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat ik 7 weken geleden pas ben bevallen en die toestand erna en dat dáárom mijn buik nog zo opgezet is, maar toch! Ook weeg ik inmiddels al 5 kilo minder dan voor ik zwanger werd maar das helaas niet te zien.

Mijn eigen kleding pas ik nog niet want dan tekent die pens nog zo enorm af, en met positiekleding loop ik er bij alsof ik tenten aan heb. Vandaag gelukkig even wat "tussenkleding" gekocht (wat voel je je dan al een ander mens!) en ook zaterdag gaan we even shoppen in Amsterdam. Alleen ik weet me écht niet meer te kleden.. Ik zie het gewoon niet meer. Alles wat ik "ooit" kon dragen en leuk vind staat me niet meer en pffff...  en het is ook allemaal zó duur!  Hebben we een stylist in de zaal????!!!!

Nee serieus, ben het net als jij goed zat! Gelukkig mag ik sinds deze week weer buikspieroefeningen doen (ivm keizersnede) en ga ik langzaam beginnen met hardlopen. Dat houd in LANGZAAM beginnen hahhaa.. Maar wordt al moe bij de gedachte. Wat dat betreft ben ik zo'n slapjanus, maar wil er tóch écht voor gaan! Kijken of ik van mezelf kan winnen..

Nee als ik nu in de spiegel kijk wordt ik niet vrolijk, integendeel. Het beinvloed soms gewoon even mijn humeur. Mijn haar hangt maar wat, net als mijn pens en mijn kleding is één grote ramp! Schaam me er zelfs voor,..  

Dus tijd voor één héle grote verandering en daar gaan we komende week mee beginnen!!!! Wil me weer mooi en vrouwelijk gaan voelen!!! Dus den deze gaat er tegenaan!!

Alle meiden, toi toi toi!!

Esmé mv Kay en Gwen

Hey Nelleke,
Hoe gaat het inmiddels met je?? Was het een dipje waar je in zat, of duurt het nog voort?
Ik herken je gevoel wel hoor. Kan af en toe ook flink van mezelf balen. Een 2,5 week geleden heb ik mezelf een trap onder mijn kont gegeven en ben ik (wéér) begonnen met hardlopen. Ik volg een schema waarmee ik binnen 8 weken een half uur kan lopen (ik laat dat "hard' maar even weg, want zo hard ga ik echt niet). Maar toch... ik merk nu al dat het wat doet met mijn lijf én met alles wat tussen mijn oren zit.
En als er niks geks tussen komt dan ga ik het ook volhouden. De ultieme beloning zou zijn als ik kleding in een maatje kleiner kon kopen, maar of dat gaat lukken.....?

Nou meid,
ik hoop dat je weer uit de put weet te krabbelen!

Ellen mv Julian

Hey meiden, wat ben ik blij met jullie dat ik niet de enig ben, dat er herkenning is. Maar het gaat nog slechter dan vorige week! Ik plof uit m'n voegen! Overdag doe ik netjes, maar savonds komt het beest los! Ik weet het echt niet hoor. En ik voel me echt vreselijk! Als ik sta voel ik alles hangen, als ik zit weet m'n vet niet waar het zich moet voegen, de rollen stapelen zich op, als ik lig voel ik me net een neergevleide zeeleeuw .....
Ik heb gister vol goede moed 'sonja-boodschappen' gedaan voor maandag. Het moet echt stoppen hier!
Alleen dan het sporten. Ik weet gewoon niet hoe ik dat moet gaan doen. Naar een sportschool vind ik echt een ramp! En hardlopen is niet echt mijn ding. Misschien moet ik er toch aan gaan geloven, maar ja dan moet ik eerst weer hardloopschoenen gaan kopen enzo .... da's ook niet goedkoop (zeker niet als ik niet zeker weet of ik het wel wat vind). Hellep! Tips graag.
Dus vanaf maandag (we gaan straks nog pannenkoeken eten met m'n schoonfamilie, vandaar vanaf maandag) gaat er de bezem door wat betreft eten, nu die beweging nog!
Voor allen die al wel hun draai gevonden hebben: Succes! Ga zo door!
Liefs Nelleke

Hier vandaag ook een flinke dip..

Gisteren een heerlijk dagje naar Amsterdam geweest om eindelijk eens wat nieuwe kleding te kopen, maar je begrijpt het al.. NIKS, maar dan ook niks  zat goed!!!

Van boven maatje M, maar dat zat weer op mijn buik (lees: mega pens) te strak en maat L is van boven véél te wijd en zie er dan uit als een slob.. Ik had het toen ook wel even gehad hoor.. kon zo huilen in dat pashokje.. Dus gelijk gestaakt met nog kijken naar kleding om mijn humeur niet nóg verder naar het nulpunt te laten dalen.
Gelukkig verder nog wel een erg  leuke dag gehad, al heb ik wel mijn spiegelbeeld even gemeden in spiegels en etalageruiten.

Vandaag daar dus flink de balen van gehad.  Die buik is gewoon nog enorm en ziet  er ook nog eens gewoon écht niet meer uit.  Als ik me dan bedenk dat we over 2 maanden op vakantie gaan.. zucht.. durf écht geen bikini aan.

Ik heb net als jou ook een hekel aan de sportschool, met name fitnes (ben een echte teamsporter). Kan me er gewoon niet toe zetten. Ben ook niet zo van die verplichtingen. Maar gelukkig had ik deze dip ook net voordat ik zwanger werd van Gwen en had ik me net nieuwe hardloopschoenen gekocht. Ik heb van internet zo'n trainingschema gedownload waarin je leert hardlopen. Je wordt dan gewoon gecoached met een heerlijk muziekje erachter. Dus morgen ipod op en dan van die luie bank af. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. En als het weer een beetje mee zit is het hier ook heerlijk lopen in de buurt. Mooie omgeving!

Ook ga ik deze week weer eens bij de sportschool kijken wat er aan groepslessen wordt gegeven. Ik zal er tóch iets voor moeten doen want helemaal vanzelf gaat het niet. En als ik resultaat zie op den duur dan wordt ik vanzelf meer/weer gemotiveert.

Dus Nelleke, zullen we elkaar maar achter de veren aan gaan zitten dan?
Succes meid!!!

Esmé

Terug
Bovenaan