hallo dames,
tja het is dus een feit dat na het stoppen van de pil je hormonen en je lichaam in de war zijn en weer op gang moet komen.
ik ben al 4 maanden gestopt omdat er borstkanker in de familie zit.
en sinds kort gaan we voor een 2e kindje dus ik was wel blij dat ik al eerder gestopt was.
ik hou nu gewoon een cycles van 38 dagen aan.
maar ik snap heel goed dat je het vervelend vind als je menstruatie in de war is.
nou las ik toevallig een stukje over eenhoornswortel...wacht ik kopiër het even....
Eenhoornwortel
In oude sagen en volkslegenden wordt vaak verhaalt over dee zoektocht naar de eenhoorn, een fabelachtig dier, dat niemand echter ooit had gezien. Er werd o*ndermeer jacht op het dier gemaakt, omdat de hoorn, die boven op zijn kop zat, geheime krachten zou bevatten. of de plant eenhoornwortel zijn naam echter aan deze mythe dankt, is niet duidelijk. wel is bekend dat de wortel en de wortelstok van de plant in ieder geval wel allerlei werkzame stoffen bevatten. Zo bevordert een hoornwortel ondermeer een regelmatige en normale menstruatie. Vitelle eenhoornwortel kan, voor zover bekend, zonder bezwaar overeenkomstig de voorgeschreven dosering worden gebruikt.
en dan had je nog wat......
Monninkspeper Vitelle
Monnikspeper Vitex agnus castus Veel planten zijn al uit de oudheid bekend. Dat geldt ook voor Monnikspeper, oftewel Kuisboom. Monnikspeper is een zeer forse heester, die in het wild een hoogte van maar liefst zes meter kan bereiken. De plant wordt bij ons vooral gekweekt om zijn violetblauwe herfstbloemen. In de oudheid paste men Monnikspeper vooral toe bij vrouwen, en dan met name bij aandoeningen, die men afdeed met vrouwenkwaaltjes. Toch zaten de geachte geneesheren uit de oudheid er niet zo ver naast. Monnikspeper herstelt namelijk het hormonaal evenwicht en bevordert een regelmatige cyclus en menstruatie. Toepassingen - Bevordert een regelmatige en evenwichtige cyclus - Ook na pilgebruik monnikspeper (kuis lammetje), waarvan de bessen als werkzame bestanddelen o.a. agnoside casticine,victine en cineool bevatten, heeft een regulerende werking op het gehele vrouwelijke voortplantingssysteem. Door middel van stimulatie van de hypofysevoorkwab wordt vooral de productie van het LH en prolactine vergroot. Via de hypofyse wordt de functie van de eierstokken gereguleerd en door de Agnus Castus worden zo de maandelijkse hormoonschommelingen afgeremd. Daarom is Agnus Castus bij uitstek geschikt voor de behandeling van P.M.S. klachten, menstruatieproblemen, overgangsklachten, frigiditeit, depressies en ter herstel van de hormonenbalans na gebruik van de anticonceptiepil.
is dit niks voor jullie....ik bedoel baat het niet dan schaadt het niet.......
misschien dat ik zelf ook ga overwegen het te gebruiken...
ze hebben zelfs iets voor mannen om het kwaliteit van het zaad op te peppen en het werkt ook nog eens libido verhogend.....ik bedoel wij slikken ook foliumzuur dan mogen de mannen toch ook wel wat slikken!!!
groetjes bri