Ik heb 2 zoontjes en daar en ik trots op!!!

Hoi dames,

Ik heb een vraag aan de moeders die 2 kindjes van hetzelfde geslacht hebben. Ik heb namelijk 2 zoontjes en daar ben ik onwijs blij mee. Ik krijg regelmatig de vraag "ga je nog verder voor een meisje?" Ik zeg dan altijd "zijn 2 jongens niet goed genoeg dan?"

Toen ik zwanger was van de 2e dacht iedereen dat het een meisje zou worden maar zelf heb ik altijd het idee gehad dat het weer een jongen zou worden. Ik voel mezelf dan ook een echte jongensmoeder. Ik ben niet zo van de staartjes en de vlechtjes.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik was zeer zeker ook heel blij geweest als ik een meisje had gehad maar ik ben nu niet minder blij met een 2e jongen. Er is zelfs iemand geweest die zei tegen me: "wat zal jij nu balen zeg" (2 dagen na de bevalling en nog in het ziekenhuis) Ik begrijp dat gewoon niet. Ik zou zelf zoiets al niet durven zeggen.

Mijn schoonzus zei laatst tegen me dat ik later geen dochter had om lekker mee te gaan winkelen. Toen ik zei dat die meiden (schoondochters)  er vanzelf wel zouden komen stond ze me heel dom aan te kijken.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zulke vragen krijgen.

Groetjes, Nanda

Hoi Nanda,

Bij mij valt het mee die reacties. Ben zelf ook superblij met" mijn jongens". Met man erbij 3 in het totaal. Omdat we het om allerlei redenen bij 2 houden zal er dus geen meisje bijkomen. OF ik het jammer vind, tja, dat zal ik dus nooit te weten komen.
Ben zelf ook niet iemand van de staartjes en de poppen. Ook nooit geweest. Dus zal me prima vermaken met mijn jongens. Ook al kun je met meisjes natuurlijk dezelfde dingen doen als ik naar mijn eigen kindertijd kijk. Het zullen wel nooit paardenmiepen worden. Toch eerlijk: toen de echo het bevestigde dat het een jongen zou worden was het toch heel even "dat wordt dus nooit een Jaelah" (de naam die we het zouden geven als het een meisje was). Maar daarna was ik al weer dolgelukkig dat dit manneke voor zover we konden zien helemaal gezond was. En dat er nu 2 van die mannetjes rondlopen vin ik nog altijd een wonder.

Marjanne

Ja, mensen kunnen echt stomme opmerkingen maken! Niet dat ik er zelf last van heb, krijg juist veel positieve reacties! Heb namelijk een jongen en een meisje, zegt iedereen:O, wat zul jij blij zijn! (jah! tuurlijk ben ik blij!!)   Net of ik met 2jongens of twee meisjes niet blij was geweest. En inderdaad, ik vind het ook al een wonder dat ik twee gezonde kinderen mag hebben!

groetjes Mieke

JA! herkenbaar. Ik heb 2 meisjes en toevallig wilden we het allerliefste ook 2 meisjes. Maar we waren ons er van bewust dat we het niet voor het uitkiezen hebben en van jongens hadden we net zoveel gehouden. Nu hoor ik vaak mensen die erover beginnen dan een jongen en een meisje ook wel leuk zou zijn geweest ... En : er komt zeker nog wel een derde? Een jongen? En dat terwijl we ons juist supergezegend voelen met 2 keer een meid.

Ach, iedereen heeft er wel een mening over! En de meesten vinden het ook nodig om die te ventileren. Toen ik zwanger was van Marieke kreeg ik telkens te horen dat we zeker wel een meisje wilden! Of je er wat aan te willen hebt! Jahaaaa, want na twee jongens zouden we het vast niet leuk vinden als het weer een jongen werd! Soms zelfs tot vervelens toe bleven mensen volhouden dat we een derde wilden omdat we al twee jongens hebben. Op een gegeven moment ben ik gestopt met uitleggen, en heb ik overal maar ja op gezegd, Ene oor in, andere oor uit!

groetjes,
Sabine

Hoi,
Na drie meiden heb ik vier maanden terug een zoontje gekregen. Ook ik heb me erg gestoord aan de reacties van allerlei mensen.
Toen mijn derde dochtertje geboren werd zei de huisarts die de bevalling begeleide, slecht nieuws, het is weer een meisje! Alsof we dat erg zouden vinden, we waren vooral dolblij dat alles goed gegaan was en dat de kleine gezond en wel ter wereld was gekomen.
Nu ons vierde kind een jongetje is worden we helemaal bedolven onder de meningen van anderen, soms word ik er gek van. Een jongetje is hartstikke leuk, maar met een meisje waren we echt net zo blij geweest.
Ik laat alle meningen maar zoveel mogelijk over me heen komen en ga er maar niet meer op in.

groet van Else

Heerlijk he 2 van die knullen! Verheug me er nu al op als ze lekker met z'n 2-en kunnen rondstruinen. En als we een meisje of twee hadden gekregen had ik het waarschijnlijk ook super gevonden. Je bent toch gewoon blij met wat je krijgt!!!!! Mensen maken inderdaad van die rare opmerkingen.

Heb ook al een paar keer gehoord: zo nu heb je er snel 2 achter elkaar, dan ben jij er vanaf.....HUH????? Hoe bedoelen ze? Ik vond het heel speciaal om zwanger te zijn en nu ze er allebei zijn vind ik het eerlijk (oke, chronisch slaapgebrek en af en toe zou ik de oudste wel achter het behang willen plakken). En we zijn er nog niet vanaf, want wil er nog wel een paar!!!!!!! En jongens of meiden, maakt me niks uit. 4 knullen lijkt me ook heel gezellig!!!!!

groetjes,
Mienetje

ik kan het niet laten om ook even te reageren.ik reageer niet vaak maar lees wel fanatiek mee al sinds mijn zwangerschap.ik ben een supertrotse moeder van sinds 20 maart 2007 drie heerlijke knullen.mensen kunnen soms zo onwetend reageren.bij de eerste was het allemaal leuk oooh leuk een knulletje.bij de tweede dacht bij mij ook iedereen ze heeft al een knul dus zalhet nu wel een meid worden.maar nee weer een heerlijk knulletje.krijg je 5 minuten na je bevalling te horen van je schoonouders jeetje valt wel tegen zeker weer een jongen... pfffffff ik kon wel janken ik was zo blij met mijn tweede knulletje helemaal gezond en weer helemaal verliefd krijg je zo'n opmerking.maar goedik ben nu dus 20 maart moeder geworden van knulletje nummer drie en leg lekker alle opmerkingen naast me neer ik ben weer net zo verliefd op hem als op de eerste twee.hij is gezond en het is ons kindje en daar ben ik vreselijk blij mee en trots op. wat wil een vrouw nog meer ik ben omringt door vier mannen hahahha ik ben er supergelukkig mee!

Terug
Bovenaan