Ik heb 2 zoontjes en daar en ik trots op!!!

Ik heb twee prachtige meiden en ben daar ook bijzonder trots op! En tsja, al die opmerkingen.... Ik heb me daar tijdens m'n zwangerschap erg over verbaasd en was er regelmatig ook verdrietig of boos over. Wij wisten halverwege de zwangerschap dat we weer een meisje zouden krijgen en hebben dat ook met onze omgeving gedeeld. Ik had nooit gedacht dat we zoveel ''negatieve'' opmerkingen zouden krijgen, varierend van " oh wat sneu voor je man'' t/m '' oh gaan jullie dan nog voor een derde?'' En dat terwijl onze tweede dochter nog niet eens was geboren!!!

Ja tuurlijk had ik het ook leuk gevonden om een zoon te mogen krijgen!! Als ik heel eerlijk ben, had ik ook een lichte voorkeur voor een mannetje.... misschien dat daarom de opmerkingen me harder raakten?!! Maar ik besefte tegelijk dat het krijgen van een kindje een wonder is en dat we dankbaar moesten zijn dat dit ons een tweede keer werd gegund (duurde  1,5 jr voordat ik weer zwanger werd)

Gelukkig krijgen we nu niet zo vaak meer gekke opmerkingen. Of misschien hoor ik ze ook gewoon niet meer. Ik ben supergelukkig met mijn meiden en kan me er ook niet druk (meer) om maken. En ja, ze zijn van hetzelfde geslacht maar daar is alles mee gezegd. Ze zijn beide unieke wezentjes met een eigen karaktertje.

groet, charlotte

Ik heb nu een zoontje en daar ben ik dolgelukkig mee.
Maar ik had,tijdens de zwangerschap,  stiekem toch gedacht/gehoopt dat het een meisje zou zijn. Ik kom zelf uit een meiden gezin. Als ik dan dacht aan later met mijn eigen kinderen, dan dacht ik altijd aan  dochters.
Maar nu kan ik me mijn leven znder mijn kleine mannetje niet meer voorstellen.   Het is een wondertje. En mogen wij zo gelukkig zijn om weer een kindje te krijgen, dan ben ik zeer blij met dat wondertje, Wat dan ook mag zijn.......

Anne

Terug
Bovenaan