ik heb een depressei achter de rug wie kan mij helpen

A

Anoniem

Guest

ik heb de antwoorden als water nodig heb een depressie achter de rug ik voel me lekker als ik antwoorden krijg. dank jullie allemaal van te voren.?

hallo allemaal ik ben hier nieuw ik heb een zoon van 4 jaar en een dochter van 4 maanden ik vind het allemaal soms moeijlijk ik heb alles vergeten if ik   alles goed maak wil ik met jullie delen en heb zo veel vragen mn dochter drinkt 5 keer 2oo cc?ze krijgt genoeg vocht binnen?maar als ik haar water geef kan dat?als ze niet water drinkt extra ben ik ban of ze zonder water dood zou gaan  .??alsde antwoord nee is maar als ik geef geef toch   geen kwaad ze krijgt genoeg vocht binnenzeggen ze men zoonnaar school brengen doe ik 4 keer in de dag ik vind het heel moeijlijk me zois men planning? 7 uur maak ik me dochter wakker voor fles ze drinkt het en om kwart voor 8 is me zoon wakker hij drinkt melk als ik met me dochter klaar ben ben ik met me zoon bezig me dochter blijft thuis alleen soms gaat ze mee de school is 10 minuten lopen binnen 15 minuten ben ik met me zoon klaar.hij is opschool   ik kom thuis   koken lukt soms niet ik blijf heel veel lang in de en dan 11 uur krijgt me dochter haar 2 de fles 12 uur me zoon ophalenhij eet middag eten dan ga ik hem naar school brengen ben thuis stofzuigen ,huishouden doen beetje en het is 3 uur daar zit ik mee in om 3 uur moet me zoon van school afgehaald worden ? moet ik me dochter melk gefen of me zoon ophalen inde wagen melk gefen in de winter moeijlijk als ik de melk om 14;30 geef half uur vroeg maak ik dan wat fout zo denk ik eraan?of half uur laat ik ben heel ongerust ik heb een depressie achter de rug heb een hele moeijlijke bevalling gehad 5 dagen in de zieken huis gebleven was ik zat echt van de kraamzorg mochte ik niet naar buiten niet afwassen,niet koken bla bla bij me zoon was ik niet zo gewend
en fles voeding hoe maken jullie het klaar bv 150 5 schepjes dan doe je tocht   150 water en 5 schepjes poeder en 200 cc hoe doe je het?

sorry en de   de ontlasting soms is de ontlasting van me dochter groen,vloeibaar.klef dun hoe je het maar noemt op de cb boek stond dat het normaal is maar ik wou toch aan jullie vragen ik vind allemaal moeijlijk beetje combineren maar niet alleen ik iedereen heeft het moeijlijk.

en ze laaat soms geen boertje is dat erg?ik moet toch niet met haar uurtjes bezig zijn om boertjes te laten?

en aan haar mond komen erbubbeltjes uit is dat normaal?ze is een heele liefe baby.groeit snel ik ben heel ongerust en daarom heb ik veel vragen die op antwoord zoek zijn?

sommige mensen gefen de fles in de wagen is dat goed?en hoe weet je dat de baby de melk weigert ze doet haar tong eruit.ze spugt het terug enz?

wie gebruikt hied dodie fles van 4 maanden tot hoeveel maanden ga je die gebruiken?

hoi hoi

wat vervelend dat je een depressie achter de rug hebt....
ik denk dat je je niet zo heel druk moet maken hoor..
ijn zoontje is 3 en een halve maand en krijgt 4 flessen van 200 cc en dat is voldoende dus hoef je echt geen extra water te doen en bij 200 cc doe je 180 water en dan doe je er 6 schepjes voeding bij

de ontlasting is ook goed hoor als het wit is dan is het niet goed maar voor de rest moge n de kleuren wel alleen geen wit.

en een half uurtje later de fles maakt ook echt niet uit..... en je kan het eventueel ook iets eerder geven...

en met het boertje... mijn zoontje boert wel altijd... maar elk kindje is anders als jij mekrt dat ze geen krampjes krijgt als ze geen boertje laat is het goed. dus hoeft ze niet perse te boeren

ik wens je veel succes

Hoi Adama,

Wat erg dat je een dpressie hebt. Ik weet dat je je dan heel erg onzeker kan voelen.

Wat betreft het eten doe je het perfect hoor! Mijn dochter drinkt 2x 200cc   en 3x 165cc per dag. Bj elke 30cc water doe je 1 schep voeding. Dus voor 200cc doe je 180cc water en 6 schepjes.

Ik geef mijn dochter ook wel eens eerder voeding. Als dat beter uitkomt en je daardoor je zoon op tijd van school kan halen dan is dat heel goed. ik zou geen eten geven terwijl je aan het wandelen bent met de wandelwagen. Misschien verslikt het kindje zich dan. Maar een half uurtje eten geven kan echt geen kwaad.

Groene poep is echt niet erg. Mijn dochter heeft ook wel eens groene poep.

Belletjes blazen is volgens mij normaal. dat doet mijn dochter ook.

Veel sterte en ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Hoi ongeruste mama!

Je hebt de meeste antwoorden al, ik hoop dat t je geruststelt!
Mijn ukje van iets meer dan 4mnd krijgt ook 5x per dag 210water en 7 scheppen. Ik woon op Kreta en onze kinderarts zegt dat ik zoveel moet geven als de baby wil. In Nederland mag je niet over de liter vocht per dag heen.(voor de niertjes).
Mijn (3de) zoontje krijgt wanneer hij wil, d.w.z. om de 3 a 4 uur de fles. Dus niet precies vaste tijden.  Ik kook water en doe t in de thermos voor de volgende 2 voedingen. Zo ben ik iets sneller want hij gilt keihard als t niet snelgenoeg komt. Eerder maakte ik meerdere flessen klaar die ik dan in de koelkast deed (zo deden ze dat in t ziekenhuis) en dan opwarmen. (mag niet volgens de verpakking)
Ik heb nog een zoontje van 2 en van bijna 4. In allerlei kleuren zowat heb ik poep gezien...
In het begin moest mijn kleintje echt altijd boeren (heel hard) anders had ie er last van (huilen) tegenwoordig valt ie  na de laatste fles in slaap. Ik hou 'm een minuut of 5 (?) rechtop en dan leg ik hem toch in bed. Heel soms spuugt ie dan een beetje de volgende morgen, maar meestal nix.
Oja, ik vind t wel een eng idee om je baby alleen thuis te laten. Heb je geen andere oplossing?
Ik hoop voor je dat je depressie voorbij is, zoniet trek dan ergens aan de bel! Ik heb gehoord dat daar medicijnen voor zijn.
Lang leve het forum!!!!
groetjes,Priscilla

dank je wel voor je reactie ik ga wel in een dag 4 keer naar mn zoon zn school ik woonb in de 4 de verdieping zonder lift sjouwen elke dag met de baby is beet je moeijlijk erg moeijlijk zeg maar haar in pakken regen hoes doen enz.ik verlies soms veel tijd ben ik dan laat als ze slaapt laat ik haar meestal thuis?ze komt vaak met me mee om mn zoon op te halen?maar als er geen andwere oplossing is hoe zou ik het dan doen hoe deden jullie het?tijd combineren?enz meebrengen oflaten hoe zal ik het doen?

mag jemelk klaarmaken en in de koelkast doen mag dat op de verpakking staat juis niet?deed u het en hoe deed u het?>heeftu vier kindere?maar ik mag toch wel een beetje water gefen is dat erg wat kan er met niertjes gebeuren eerste keer gehoord hoor?als dat makkelijk is melk maken en in de koelkast doen ik gebruik trouwens nutrilon 1

wacht reacties dank je welik ben wel gerustugesteld beetje

veel plezier met je kleintjes en hoe combineer je met 4 kinderen je hoe is je structuur ik heb ook een structuur?geef je ook aan je baby water dan wil ik graag weten?of wanneer hebben ze echt water nodig?

Alvast bedankt

Het is heel verschillend hoor. Ons kindje Luna drinkt maar tussen de 120 en 150cc per keer dus geven we haar 6 of 7 keer een flesje. maar het is dan ook een klein meisje   (16 weken en 61cm en nog net geen 6 kilo). Toch is alles gezond en doet ze het heel goed. Ik deed wel eens extra water bij de melk (10 tot 20cc) in als ze last had van verstopping. Dat hielp goed en ze had er geen last van.
Volgens mij is het zo dat zolang ze goed en regelmatig plassen dat het goed zit.

Heel veel sterkte met alles.

Groetjes,
Nathalie

Hoi Adama
Daar ben ik weer...
Ik heb me suf gepiekerd over een oplossing om t makkelijker te maken met de baby en 4x school.   Misschien een ideetje: zo'n draagzak op de buik? In jouw jas, mutsje...
Het is maar een idee hoor, ik weet t ook niet zo goed...
Ik kan me voorstellen dat t een gedoe is in en uitpakken in koud Nederland...
Ik heb 3 kleintjes de oudste is volgende maand 4 de 2de net 2 en de baby 4mnd.
In de zomer van april t/m oktober werk ik, de oudste 2 gaan naar kinderdagverblijf en voor de baby oppas. Van nov. t/m maart ben ik thuismama en de kids zijn dan ook thuis. M'n man werkt heel veel bijna de hele dag. Nu heeft hij een maand vakantie. Ik heb het heel erg druk met de kleintjes, maar ik besef heel goed dat ze heel snel groot worden en maar ff klein zijn. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten en relaxed met de drukke situatie om te gaan. Ik ben best moe, maarja, dan neem ik maar wat vitamines...
Oja, over het eten, maak t jezelf niet te moeilijk. Kook soms wat meer en vries t in. Heb je een keer geen tijd of zin dan heb je een diepvriesmaal! Snelle hap voor de kids, ook gezond, ei gekookt wat groente, aardappeltje , of een omelet met groenten erin dan hebben ze de vitamines mooi binnen! Gekookte worteltjes. Heb ik superhaast of geen zin in koken? Spagetti of noodlesoep.
Oja, water is echt niet slecht voor baby's hoor! Maar ook niet nodig tenzij het heel warm is zoals hier in de zomer... Normaal gesproken heeft een baby genoeg aan de melkvoedingen.
Doei! groetjes, Priscilla

Terug
Bovenaan