Ik heb een theorie...

quote: Pauwtje reageerde 08-11-2007 11:51:50

Ik geef nog volledig borstvoeding en mijn zoontje (8 maanden) lust nu al meer dan zijn oudere nichtjes.
------- ----------- -------- ---------- --------- --------- -------- --------- ---------

Hohoho Pauwtje, volgens mij is mijn dochter ook een ouder nichtje van Yanick en zij eet werkelijk alles! (Heeft ook lang borstvoeding gekregen, dat dan weer wel.)

Groetjes, Marijke

Volgens mij geef je een kind toch altijd rond 5 a 6 maanden fruit en groente, ongeacht of je BV of FV geeft?

Ik denk dat het echt aan het kind ligt. Wij hebben Nienke vanaf het begin (5,5 mnd) alle soorten Olvarit aangeboden en die schuiven we er ook zonder problemen in. Bij fruit heeft ze inmiddels zo haar voorkeuren (ze houdt niet van rozebottel, can you blame her...).

Ik ben geen voorstander van Rapley, alles op z'n tijd. Ik denk ook niet dat dat ermee te maken heeft of ze alles eten. Het lijkt mij iig knap frustrerend als ik geen tanden/kiezen heb, dat ik een stronk broccoli te verwerken krijg... Maar, ieder z'n ding...

Suuz,

je zegt dat je van af het begin van alles heb aangeboden. Zelf ben ik er ook een voorstander van aanbieden, aanbieden en nog eens aanbieden. En of je dat nou met sukjes doet (je staat verbaasd hoe snel ze al stukjes kunnen eten) of gepureerd dat maakt dan volgens mij voor de smaakontwikkeling niet uit.
Miep

(PS: ik heb wel van Rapley gehoord, maar volgens mij is het zo'n duur woord voor iets wat het gros van de ouders uiteindelijk van nature doet met z'n kinderen, iederkind krijgt uiteindelijk stukjes, en mag zelf leren eten toch?)

ja ha ha, sorry. Wetenschappers zijn gewoon irritant, ik weet het.

Maar ik vind het wel een leuke discussie!

Ook omdat je ziet dat er zoveel verschillende manieren naar Rome leiden, ook wat het leren eten betreft, dat je toch altijd benieuwd bent hoe het "werkt".

Overigens is "Rapley" gewoon de achternaam van een engelse kraamzorgster die zegt dat je niet altijd per se alles hoeft te pureren.

quote: MFP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2007 22:47:46'));

Ik geef nog volledig borstvoeding en mijn zoontje (8 maanden) lust nu al meer dan zijn oudere nichtjes.
------- ----------- -------- ---------- --------- --------- -------- --------- ---------

Hohoho Pauwtje, volgens mij is mijn dochter ook een ouder nichtje van Yanick en zij eet werkelijk alles! (Heeft ook lang borstvoeding gekregen, dat dan weer wel.)

Groetjes, Marijke

Haha, ik had het over zijn nichtjes van de andere kant hoor!  

Ik geloof trouwens niet dat Rapley een duur woord is voor iets wat de meeste ouders vanzelf doen. Volgens mij krijgen heel veel ouders nog heel lang alles gepureerd. En met rapley is toch echt het idee dat je nooit iets hoeft te pureren.

En tot slot: Yanick krijgt met gemak brocolli, appel, courgette, aardappel, komkommer (nou ja, alles eigenlijk)  gegeten, ook toen hij nog maar 1 ieniemienie tandje had. Dus niks frusterends voor hem. Maar ik vind dat iedereen moet doen waar zij achter staat hoor, dus verder niet negatief tegen de moeders die het anders doen.

quote: jannetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-11-2007 10:58:09'));

ja ha ha, sorry. Wetenschappers zijn gewoon irritant, ik weet het.

Maar ik vind het wel een leuke discussie!

Ook omdat je ziet dat er zoveel verschillende manieren naar Rome leiden, ook wat het leren eten betreft, dat je toch altijd benieuwd bent hoe het "werkt".

Overigens is "Rapley" gewoon de achternaam van een engelse kraamzorgster die zegt dat je niet altijd per se alles hoeft te pureren.

Weet ik dat Rapley de achternaam is van iemand. Maar wat mij opvalt is dat men al snel roept kijk ons eens raplyen. Laatst bv over een kind van 15 maanden. Dan denk ik huh het gemiddelde kind van 15 maanden eet toch stukjes? (Onze knul at op die leeftijd (nu is 19 maande) alles met een vork. Dat heeft helemaal niets meer met een methode als raply te maken. En ik heb mijn kinderen allemaal al vrij vroeg stukjes gegeven en bij de derde zei iemand goh doe jij het volgens Rapley. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vroeg nog wat bedoel je. Ik noem het methode Miep, wat inhoudt kijk naar je kind en probeer eens wat uit, wil het niet dan kan je altijd weer een stap terugdoen. Kortom gebruik je gezonde mama en papa verstand.

Miep

quote: Pauwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-11-2007 17:13:31'));

quote: MFP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2007 22:47:46'));

Volgens mij krijgen heel veel ouders nog heel lang alles gepureerd. En met rapley is toch echt het idee dat je nooit iets hoeft te pureren.

Hihihi zie je ons al zitten met een bordje gepureerd eten....

Miep

Oeps, haha, en smaakt het?

Daar heb ik nog wel een leuk verhaal over trouwens (hopelijk vindt niemand het erg dat we een beetje off-topic gaan). Manlief ging een keer oppassen op t zoontje van een vriendin (16 maanden). Voor het jochie had ie een potje opgewarmd, voor zichzelf een pizza. Maar ja, jochie is ook niet dom en weet donders goed dat pizza veeeeeel lekkerder is dan potje en dat maakte hij met veel schreeuwen, wijzen en gebaren duidelijk. Dus toen ik thuiskwam zat t jochie aan de pizza en was manlief maar aan het potje begonnen. Hahahaha, ik lag helemaal slap van het lachen!

Terug
Bovenaan