Hai toulouse,
Ik kan me goed voor stellen dat dat pijn doet! Vind het zelf ook echt erg moeilijk!
Kijk, ik weet zelf dat ik altijd goed voor de kindjes zal zorgen of het er nou vier of tien zijn maar het is soms wel heel moeilijk. Ik zou graag alle kindjes willen knuffelen maar daar hebben we soms echt de tijd niet voor. Zodra het kan neem ik altijd, het liefst 2 kinderen tegelijk op schoot, ze even extra warmte en liefde geven.
De afgelopen periode hadden we tien kinderen op de groep, waarvan 6 onder de 6 maanden en de ander 4 daar in tegen zijn al 2 jaar en moeten eigenlijk over naar de peutergroep. Deze oudste vier vervelen zich dus stierlijk op de groep en gaan zich letterlijk en figuurlijk vervelen dus zeuren, dingen doen die niet mogen etc.
Zij kunnen hier niks aan doen maar je hebt je handen er meer dan vol aan!
Ik zou ook als tip willen geven, mocht je geen goed gevoel bij je kinderdagverblijf hebben doe daar dan wat mee! Heb je daarin tegen wel een heel goed gevoel dan klopt meestal je gevoel wel!
Nogmaals wij zorgen allemaal goed voor de kleintje maar de extra knuffels en activiteiten die vallen vaak weg omdat je het te druk hebt.
Wij moeten bv ook de was (wasmachine draait heel de dag), de keuken, en de slaapkamers schoonhouden en bijhouden.
Sorry meiden, als ik iemand wat laat schrikken met mijn verhaal maar soms moet ik het echt even van me afschrijven (zit dit nu ook met tranen in mijn ogen te schrijven).
Het werk waar ik ooit met heel veel liefde voor gekozen heb, vindt ik nu soms gewoon niet zo leuk meer.
Groetjes Fennie en Jente