Ik heb het maar druk op het KDV........

Kijk,.. dat is toch hélemaal geweldig!!
Daarom vind ik het KDV zo super, heerlijk toch zo met je vriendjes te kunnen kliederen en spelen?

Kan altijd genieten van zulke foto's!

Esmé mv Kay

Ligt er ook aan op welke kdv je kind zit niet overal is tijd voor leuke dingen zoals je op de foto's ziet. Soms is er naast het standaard programma helemaal geen tijd voor extras en moeten de kinderen zichzelf maar vermaken. Vaak is het ook zo hoe duurde het kdv of hoe beter de wijk waar hij in staat hoe meer tijd en geld er is voor leuke dingen. Iig dat is mijn visie na 5 jaar als inval (voor korte en lange tijd ) gewerkt te hebben in Rotterdam en omgeving.

Hey Lisenka
Het ziet er heel gezellig uit.
Heerlijk he als ze zo genieten.

Liefs Ilse mv Danique

quote: Lillian reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-07-2007 18:48:58'));

Ligt er ook aan op welke kdv je kind zit niet overal is tijd voor leuke dingen zoals je op de foto's ziet. Soms is er naast het standaard programma helemaal geen tijd voor extras en moeten de kinderen zichzelf maar vermaken. Vaak is het ook zo hoe duurde het kdv of hoe beter de wijk waar hij in staat hoe meer tijd en geld er is voor leuke dingen. Iig dat is mijn visie na 5 jaar als inval (voor korte en lange tijd ) gewerkt te hebben in Rotterdam en omgeving.

Het scheelt bij ons dat het een klein KDV is, 6 kindjes in de babygroep en het is druk! Dus dan hebben (vaak 3 leidsters) ze denk ik ook meer tijd om leuke dingen te doen. Maar hier heeft het niets te maken met de wijk of hoe duur het KDV is hoor!! Het staat namelijk op de militaire kazerne! En bij defensie regelen ze dit best wel goed. (this ook het eerste KDV op de kazerne in Nederland, dus eigenlijk zijn de proefkonijntjes!)

groetjes
Lisenka

leuk hoor!
ik werk zelf al 8 jaar op een kinderdagverblijf,maar wij hebben nauwelijks tijd voor deze dingen,helaas want we zouden natuurlijk wel willen.
tegenwoordig is alles veel strakker gepland met personeel als vroeger,en dan worden deze dingen moeilijk haalbaar.
wij hebben vaak groepen van 12 kinderen,dat is flink aanpoten kan ik je zeggen.
en als er kinderen binnen het dagverblijf afvallen,moet er iemand verlof opnemen,compensatie of als ze ergens anders iemand nodig hebben(gelukkig komt die laatste weinig voor).
al met al soms zou ik willen dat het anders was,ik zou de kinderen meer aandacht willen geven dan ik soms kan.
groetjes piewie.

Hallo

Zijn inderdaad heerlijke foto's, leuk ook dat ze zulke dingen doen!
Piewie schrijft echter precies wat ik ook wilde schrijven! Ik werk nu 6 jaar op een KDV, en er is een hoop veranderd. 3 jaar geleden deden wij dit soort dingen ook en vooral in de vakantie periode want als er dan kids op vakantie waren gingen we soms gewoon naar de dierentuin ofzo!
Nu moeten wij ook direct compenseren als het rustiger is of er wordt geschoven met andere groepen.
Vind mijn werk momenteel ook helemaal niet zo leuk meer, het is puur lopende band werk! Niks geen tijd voor leuke activiteiten.
Het enige waar ik voor probeer te zorgen is dat alle kids krijgen wat ze nodig hebben en zorgen dat ze zich niet ongelukkig voelen ofzo.

Fijn in ieder geval dat ze het goed naar haar zin heeft en dat je zulke heerlijke foto's te zien krijgt!

Groetjes Fennie en Jente

Phoe hee, ik heb respect voor al die lieve meiden die met veel liefde
voor de kindjes zorgen maar zodra ik merk dat er bij Stijn op de crèche
alleen gezorgt kan worden dat de kindjes krijgen wat ze nodig hebben en niet ongelukkig zijn... dan pak ik in en stop ik met werk!

Dit doet echt pijn om te lezen. Want juist die leuke dingen en het gezellig
met de andere kindjes zijn vind ik de meerwaarde van de crèche.

Wat een fantastich initiatief van Defensie, ik hoop dat meer werkgevers gaan inzien dat ze de opvang beter zelf (lees: goed) kunnen regelen. Heerlijke foto’s.

Hai toulouse,

Ik kan me goed voor stellen dat dat pijn doet! Vind het zelf ook echt erg moeilijk!
Kijk, ik weet zelf dat ik altijd goed voor de kindjes zal zorgen of het er nou vier of tien zijn maar het is soms wel heel moeilijk. Ik zou graag alle kindjes willen knuffelen maar daar hebben we soms echt de tijd niet voor. Zodra het kan neem ik altijd, het liefst 2 kinderen tegelijk op schoot, ze even extra warmte en liefde geven.
De afgelopen periode hadden we tien kinderen op de groep, waarvan 6 onder de 6 maanden en de ander 4 daar in tegen zijn al 2 jaar en moeten eigenlijk over naar de peutergroep. Deze oudste vier vervelen zich dus stierlijk op de groep en gaan zich letterlijk en figuurlijk vervelen dus zeuren, dingen doen die niet mogen etc.
Zij kunnen hier niks aan doen maar je hebt je handen er meer dan vol aan!

Ik zou ook als tip willen geven, mocht je geen goed gevoel bij je kinderdagverblijf hebben doe daar dan wat mee! Heb je daarin tegen wel een heel goed gevoel dan klopt meestal je gevoel wel!

Nogmaals wij zorgen allemaal goed voor de kleintje maar de extra knuffels en activiteiten die vallen vaak weg omdat je het te druk hebt.
Wij moeten bv ook de was (wasmachine draait heel de dag), de keuken, en de slaapkamers schoonhouden en bijhouden.

Sorry meiden, als ik iemand wat laat schrikken met mijn verhaal maar soms moet ik het echt even van me afschrijven (zit dit nu ook met tranen in mijn ogen te schrijven).
Het werk waar ik ooit met heel veel liefde voor gekozen heb, vindt ik nu soms gewoon niet zo leuk meer.

Groetjes Fennie en Jente

Terug
Bovenaan