Ik heb het maar druk op het KDV........

Hallo,
Ik wil toch ook nog even reageren...Ook hier een moeder en tevens een leidster van een kinderdagverblijf.
Ik ben het met Fennie eens dat het vroeger allemaal anders ging en dat je zelfs tussendoor tijd had om zelf koffie te drinken. Nu, met 12 kinderen van 0 tot 4 jaar ben je constant bezig...
eentje heeft gepoept, eentje moet een fles, die een fruithap, die huilt, die moet naar bed, de ander er net weer uit, die moet een tekening maken want oma is jarig...iemand z'n billen moeten worden afgeveegd, er valt er een, 2 maken er ruzie...oudergesprekken voorbereiden, schriften schrijven, bedden verschonenm broodmaaltijd klaarzetten, etc.

Het is een beetje simpel om te denken dat je kind de hele dag aandacht krijgt en je de hele dag tijd hebt voor alle individuutjes...helaas: WAS HET MAAR ZO! vaak denken ouders van wel...en vragen zich af waar de leidsters dan de hele dag mee bezig zijn. Tot mij  n grote irritatie want we lopen onze benen onder onze kont vandaan!

En de reactie van een moeder hierboven: als dat zo is pak ik in en blijf je thuis? dat zijn de nare reacties. Leidsters doen hun best en geven veel liefde...maar als je denkt dat je kindje wat te kort komt, heb je niet 100 % vertrouwen en hou je kindje dan thuis!

ik wilde het gewoon even kwijt....ik heb altijd het idee dat ik mijn werk moet verdedigen...terwijl wij echt ons hart op dejuiste plek hebben, maar nooit de waardering krijgen....
Het is echt naief als je denkt dat je kind de volle aandacht krijgt, want dat kan gewoon echt niet, tenminste niet bij ons op het kdv.

Groetsels
de leidster

ook ik geef alles als leidster.
We moeten ontzettend veel,het is allemaal erg veranderd.
ik vindt het op het moment ook niet meer zo geweldig,wel met de kinderen!
die zijn me alles!
maar alles erom heen,vanuit kantoor is het tegenworodig meer bedrijfsvoering als wat anders.Ze nemen beslissingen maar weten niet eens waar ze over praten.
Ik werk soms dagen van bijna 10 uur,waar ik weinig keus in heb gehad.
Dat is echt pittig,nog maar niet te spreken over observaties,overdrachten,organisatorische dingen,vergaderingen,cursus enz
het is tegenwoordig overal..bezuinigen en wel het zelfde werk verrichten.
dat is zo jammer!
groetjes piewie

Dat was ik...

Maar zoals ik al schreef in dat bericht heb ik respect voor de
leidsters en reageer ik op een reactie van een leidster hier boven. Hoe
sneu het eigenlijk is... bij haar op de crèche. Ik heb vooralsnog
vertrouwen in de crèche van mijn zoon!
Beetje raar dat je het mij nu kwalijk neemt dat ik zo reageer, leidster. Misschien is je werkdruk idd te groot maar dan is het als ouder meer dan normaal dat je je afvraagt of je kind goed zit. Dat doet helemaal niets af aan de liefdevolle begeleiding van de leidsters. Nogmaals, ik ben meer dan tevreden met de juffen van Stijn.

Soms lijkt het juist of de ouders iets kwalijk genomen wordt...

Dat was ik...

Maar zoals ik al schreef in dat bericht heb ik respect voor de
leidsters en reageer ik op een reactie van een leidster hier boven. Hoe
sneu het eigenlijk is... bij haar op de crèche. Ik heb vooralsnog
vertrouwen in de crèche van mijn zoon!
Beetje raar dat je het mij nu kwalijk neemt dat ik zo reageer, leidster. Misschien is je werkdruk idd te groot maar dan is het als ouder meer dan normaal dat je je afvraagt of je kind goed zit. Dat doet helemaal niets af aan de liefdevolle begeleiding van de leidsters. Nogmaals, ik ben meer dan tevreden met de juffen van Stijn.

Soms lijkt het juist of de ouders iets kwalijk genomen wordt...

ps. Sorry dat is het juist zo leuke topic hebt ‘vervuild’.

Ook ik neem mijn petje af hoor voor alle kinderleidsters!  

Ik weet dat ik van  geluk mag spreken dat Tessa op een  piepklein KDV zit, met weinig kindjes en naar ons idee (nog) weinig werkdruk! Misschien wel een beetje verwend met al die leuke dingen!

Het is al eerder gezegd, meer werkgevers zouden het moeten regelen op  de werkgeverslocaties, dan zou het misschien wat meer kleinschaliger worden.

Lisenka mv Tessa

leuke foto's hoor en inderdaad je hebt het erg druk.

Groetjes sandra

Leuke foto's. Ik zou ook wel lekker met het water willen spelen op de grond. Gezellig en zeker met deze hitte een welkome afwisseling.

Ik wilde wel nog even kwijt dat ik het jammer vind dat sommige ouders inderdaad willen/wensen/hopen/verwachten en denken dat hun kind 100% aandacht krijgt en als dat niet gebeurd ze hun kindje van een KDV afhalen.

Ons mannetje krijgt echt niet altijd aandacht, dat kan ook niet, want er zijn ook andere kindjes, maar juist dat is wat ik zo goed vind. Hij leert dat hij niet de enige is in de wereld en dat niet alles om hem draaid, want thuis is dat als enig kind vaak wel het geval.

Tuurlijk wil ik net dat mijn kind in een poepluier rond kruipt, maar dat kan een keertje gebeuren. Leidsters op een KDV hebben niet voor niets gekozen voor dit beroep en zullen er alles aandoen om het de kindjes naar de zin te maken (ik werk niet op een KDV hoor, maar ben gewoon een erg grote voorstander van kinderdagverblijven)

gr. Charlotte

Terug
Bovenaan