Ik heb respect voor iedereen hier!!!

A

Anoniem

Guest
Hey   meiden,

Ik wil nu eens niet negatief zijn.
Ik heb respect voor iedereen hier
Elk huisje heeft zijn kruisje.
En niet iedereen zal met veel mooie verbloemingen op een zachte manier toch zijn mening kunnen zeggen, maar iedereen mag een mening hebben.
Ik heb heel veel respect voor samantha, want ze heeft het toch maar geklaard.
Maar ik heb, echt waar, ook veel respect voor ponyville.
Die heeft in haar leven ook al heel wat meegemaakt. En ik krijg soms het gevoel dat we wat overgevoelig zijn als we iets van haar lezen. Soms vergeten we de boodschap die ze wil brengen, en die vaak heel goed bedoeld is, en gaan we op zoek naar negatieve dingen die we kunnen vinden.
En ik zeg we, want ik heb dat ook gedaan.
Maar meestal zijn haar boodschappen echt wel goedbedoeld, en gesproken vanuit een realistisch standpunt.
Ook vind ik dat ze gelijk heeft dat mensen met medische problemen ook een kinderwens mogen hebben.
En als er iemand vindt van niet, dan zijn ze ook tegen mij.
Kijk mijn verhaal:
Als  kind was ik alle dagen ziek.  Letterlijk alle dagen. Ik kon geen voedsel  binnenhouden. Als tiener bleek ik heel veel maagdarmproblemen te hebben. Ik bleek ook heel zwakke gewrichten te hebben, en had de ene blessure na de andere.  
Op mijn 21 werd de ziekte van Chrohn  (erfelijke en terminale ziekte, maar medicatie  af te remmen). Op mijn 22ste heb ik 6 maanden met braces gelopen omdat mijn enkels zo zwaar ontstoken waren dat ze me niet meer konden  dragen (ook al was ik een lichtgewicht) Na  letterlijk jaren van fysio is dit eindelijk beter. Op mijn 25ste 3 maanden verlamd geweest aan mijn linkerbeen omdat ik 3  actieve hernia's had en er zenuwen gekneld zaten. Daaraan geopereerd, en verteld geweest dat ik niet lang meer zou lopen, en dat een rolstoel uiteindelijk nodig zou zijn. Op mijn 27ste na een zoveelste opname in het ziekenhuis vanwege een darmcrisis, te horen gekregen dat met nieuwe methoden vastegesteld kon worden  dat ik toch niet de ziekte  van Chrohn had, maar  wel alle symptomen.  Op mijn 30ste ziekte van Graves ontdekt (hyperactieve schildklier, met gezwel van 4,2cm) Gelukkig gekozen voor operatie, en volledige schildklier met gezwel verwijderd. Nu  ben ik 31,  moet voor de rest van mijn leven medicatie nemen  als vervanging  voor mijn schildklier, heb ook al  sinds mijn puberteit psoriasis, zit nog steeds niet in een rolstoel. Ik  leef heel gezond, en zorg heel goed voor mijn lichaam. Voel me het laatste jaar echt  fantastisch. Mijn rug is nog niet verslechterd, door aangepaste oefeningen, en aangepast bed, keuken, enz....  
Maar ook ik heb al heel lang een grote kinderwens. Mag ik dan geen kinderen hebben. Ik heb een man met een supersterke gezondheid. Maar dan nog is er een risico.  
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik heel gelukkig ben. Niet ondanks alle problemen, maar dankzij. Ik geniet van alle mooie dingen in mijn leven, en ben een superoptimistisch persoon. Als je me ziet, zie  je niks van het voorgaande, buiten de littekens van de operaties. Maar als je mijn medisch dossier ziet sta je versteld.
En nu zetten we dit allemaal terzijde! Want ik wil geen medelijden, ik ben  een supergelukkig mens.

Ik lees heel vaak verhalen hier van mensen die iets meegemaakt hebben. Of dit erger is dan wat ik heb meegemaakt of niet, speelt geen rol. Voor hen heeft het een impact. Voor hen is het belangrijk. Dus dan probeer ik hen daarin te troosten, of advies te geven, indien ik dit kan, wat helemaal niet zo vaak het geval is.

Maar ook mensen die niets hebben meegemaakt, en het perfecte leventje hebben geleid, hebben hun zorgen, en hun frustraties. En zij hebben daar evenveel recht op.
Je moet echt niet eerst iets hebben meegmaakt, of de dertig gepasseerd zijn om iets te kunnen voelen, of iets te willen zeggen.

Elke mens heeft recht op dromen, op meningen, op vrijheid van meningsuiting, op angsten, op zorgen, maar bovenal op een kans.

Laat ons iedereen in zijn waarde laten, en laat ons vergeven waar wij het niet mee eens zijn, en laat ons iedereen hier een kans geven.

Iedereen hier wil hetzelfde, iedereen hier wil het geluk hebben van een kindje te krijgen.
Dus iedereen is voor mij hier gelijk, en ik heb respect voor iedereen.
sorry voor het wel HEEL lange bericht

quote: mamasita1976 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 15:59:46'));

Elke mens heeft recht op dromen, op meningen, op vrijheid van meningsuiting, op angsten, op zorgen, maar bovenal op een kans.

Laat ons iedereen in zijn waarde laten, en laat ons vergeven waar wij het niet mee eens zijn, en laat ons iedereen hier een kans geven.

Iedereen hier wil hetzelfde, iedereen hier wil het geluk hebben van een kindje te krijgen.
Dus iedereen is voor mij hier gelijk, en ik heb respect voor iedereen.
sorry voor het wel HEEL lange bericht

Ik ben het helemaal met je eens!!!
Ieder mens leeft zijn eigen leven en heeft zijn eigen ervaringen waarop hij/zij zijn levensvisie basseerd en het een is niet meer of minder waard dan het ander.
De een kiest misschien voor een gezinnetje wanneer zij haar leven helemaal heeft geregeld, de ander regelt haar leven OMDAT zij een gezinnetje (al dan niet gepland) krijgt.
De een maakt rationele keuzes en komt daarna voor verassingen te staan; de ander komt voor een verrazing te staan en basseert haar keuze daarop...
Ieder mens is verschillend; en gelukkig maar anders zou het maar een saaie boel worden!
Respect hebben voor een ander JUIST omdat diegene anders is is hetgene wat ik mijn kinderen in ieder geval wil bijbrengen!

Liefs Nika

Zo wat een leven heb jij al achter de rug zeg, geen medelijden want daar heb je inderdaad niets aan (al is een dagje weleens lekker he? maar dan snel weer verder)
maar wel respect voor je. Ik hoop dat je wens snel vervuld mag worden want daar put je zeker ook weer kracht uit (ik weet wel dat ik als ik nu een slechte dag heb een stuk sneller toch wat doe als dat ik vroeger deed, dan maar met pijn maar dat hummeltje maakt het helemaal goed!)

Lief wat je over me zegt want jij snapt hem duidelijk wel en dat is fijn!

meid wat een verhaal wat heb jij een super sterk karakter!! echt super meid petje af!!!
en dat je nog zo positief in het levenstaat ik heb bewondering voor mensen die dat zo kunnen echt waar uit de grond van mijn hart!!!  
en ik hoop voor je en natuurlijk voor ieder ander dat je zo'n mooi wondertje ook mag mee maken echt waar.

liefs samantha..

Daar krijg ik nou een glimlach van op mijn gezicht.
Ik denk namelijk ook steeds, petje af, als ik iemand anders zijn verhaal lees.
Ik vind dat er heel veel heel sterke mensen zijn hier. En ik heb heel veel respect daarvoor.
En meiden, maak je geen zorgen hoor, na een mk in maart ben ik nu heel gelukkig 18w2d zwanger van een dochtertje (al is dat nog niet 100%)
En ook al is zwanger zijn soms heel zwaar, en dat is het voor de meeste wel, ik geniet elke dag van het geluk dat mij gegeven is, en ik wens dit ook aan iedereen toe.
En iedereen denkt wel eens, waarom ik.
Maar ik zou zo dadelijk niets kunnen vinden wat ik nog nodig heb om gelukkig te zijn.
Ik ben gewoon een gezegend mens. En ik wens gewoon iedereen dat geluk toe.
Weet je wat raar is,
Iemand zei eens tegen me, waarom doe je zo vriendelijk tegen die persoon. Hij vind jou maar een stom mens. En weet je wat ik zei? Dat is zijn recht, moet ik hem daarom ook stom vinden?
Ik bedoel maar, ik ben niet perfect. Helemaal niet, hahaha. Maar ik heb niet vaak negatieve gedachten over andere mensen. Ik oordeel ook niet gemakkelijk. Ik zeg altijd, de dag dat ik zelf niets meer verkeerd doe, mag ik anderen beoordelen.
En die dag zal wel nooit komen.
Ik kijk altijd naar de positieve dingen, al erger ik me ook wel eens aan dingen, maar het is niet omdat iemands mening niet dezelfde is, dat iemand slecht is.
Ik hoop alleen dat iedereen hier snel van een zwangerschap, kindje mag genieten, en zij die al kinderen hebben, dat zei ze gelukkig zien opgroeien.
Nou, heel veel knuffels van een supergelukkig moeder in spee

Hoi mamasita en anderen,

Ik heb het helemaal met je eens. Je hebt het heel mooi omschreven allemaal.
Het is wel grappig, ik heb heel lang getwijfeld of ik een reactie zou geven op die uit de hand gelopen topics. Had net besloten om dit toch te doen, lees ik net het van jou.
Je bent me dus net een slag voor, maar dat geeft niet, het scheelt mij een heel verhaal.

Jammer dat het allemaal zo gelopen is. Ook al ben je het met bepaalde reacties niet eens, het is volgens mij dan toch ook niet de bedoeling om elkaar dan maar voor van alles uit te maken. Laten we elkaar allemaal in hun waarde laten. Als iedereen dat eens zou doen dan zou de wereld een stuk vriendelijker zijn.

Je hebt inderdaad een heleboel meegemaakt. Een hele 'rugzak' vol.
Maar als ik je verhaal zo lees dan heeft het je ook ontzettend sterk gemaakt.
Petje af hoe je er mee omgaat.

En zoals je al zei, iedereen heeft vaak wel een rugzak met 'bagage'.
Ook ik heb er wel een.

Na de geboorte van onze dochter (bijna vijf jaar geleden) bleek ik een uitzaaiing te hebben van een eerder verwijderd melanoom. Dat melanoom was heel 'dun', (0.8mm) en de kans op uitzaaiingen was vrijwel nihil. Helaas kreeg ik er toch een.
Gelukkig was het er maar een ( in m'n lymfeklieren), en na een tweede operatie bleken de andere klieren allemaal schoon!
In juni ben ik bevallen van een zoon. We hebben ontzettend lang getwijfeld of het verstandig was om nog een keer zwanger te worden. Na heel  veel artsen gevraagd te hebben en na heel veel info hebben we toch de stap gewaagd en werd ik vorig jaar zwanger. Tot nu toe gaat het gelukkig allemaal heel erg goed. Ik sta goed onder controle, al worden die geleidelijk aan wel minder, maar dat is ook een goed teken toch!?

Ik hoop mamasita dat jullie wens ook in vervullig mag gaan. En verder wens ik iedereen ook heel veel goeds toe.

Nog een kleine aanvulling...

Ik lees net je laatste berichtje dat je 18 weken zwanger bent. Geweldig.
Hopelijk mag je in februari/maart? je wondertje in je armen houden.

zo!!! sterk hoor!!! Ook ik doe mijn petje voor je af!
Mooi dat er mensen zijn die ondanks alles wat ze mee maken of hebben meegemaakt zo positief in het leven kunnen staan...!! Ik vin het super!
Je verhaal greep mij in ieder geval enorm aan...
Soms denk ik wel eens; gatssie wat zeur ik toch.. ik heb ook het één en ander mee gemaakt maar als ik dan weer zulke verhalen lees denk ik; wauw ik mag toch wel heel erg in mijn handjes knijpen..en hou toch es op te zeuren ;)  
Super mooi dat je zwanger bent!! Ook voor jou is het een geschenk uit de hemel..!
Geniet er lekker van en vanuit hier een hele dikke vette pluim speciaal voor jou!! :)

Liefs In

Terug
Bovenaan