Ik heb respect voor iedereen hier!!!

Hallo allemaal

Als eerste wil ik iets kwijt over dat niet gezonde mensen geen kinderen mag krijgen.
Dit heb ik nooit geschreven, ik heb alleen geschreven of ze nog steeds 9 mnd van
het jaar in het ziekenhuis lag. En dat ik dan nooit voor een kind zou kiezen. Ik  schreef
duidelijk ik, dat ik dat een kind niet wil aandoen. Net zoals een erfelijke ziekte. Legt
er natuurlijk aan hoe ernstig en of het goed te behandelen is. En hoeveel procent kans het kindje heeft. Onze kinderen hebben 10% kans op een psygische aandoening, dit komt pas rond hun 18 aan t licht. Mijn man is schygofreen, heeft gelukkig een lichte vorm en is heel goed te behandelen. Ook weten we wat de symtonen zijn en krijgen we zeer goede begeleiding. Mijn man mag ook zeer weinig stress hebben en ik sta gelukkig heel sterk in mijn schoenen. Om die redenen hadden we van te voren ook afgesproken dat we mochten we niet zwanger kunnen worden we niet de medische malle molen in zullen gaan. Dit is ook gelukkig niet aan de orde geweest, maar omdat een zeer stressvol traject is wildde we dat absoluut niet. Dit betekend niet dat een ander daar niet voor mag kiezen, mochten mensen
deze conclusie trekken. Ik zeg alleen dat wij, mijn man en ik dus, daar niet voor
zouden kiezen.

Zo zie je maar weer ook ons huisje heeft zijn kruisje en nogmaals ieder mag van mij
zelf weten of die voor een kind kiest. Al ben je 16, 30 of van mijn part 50, doe
waar je je goed bij voelt. Maar behandel iemand met respect en dat mis ik voornamelijk bij madam ponyville.

Groetjes hopvrouw

Sjonge,

Wat een verhaal. Wat heb jij al veel meegemaakt zeg. Maar je bent er
wel een stuk sterker van geworden denk ik. Ook ik heb een aantal dingen
meegemaakt en het zorgt dat je meer nadenkt in het leven en zoveel
mogelijk een positieve instelling hebt.

Gelukkig heb ik de verdere discussie hier gemist. Aan negativiteit heb je toch niets...

Allemaal lekker genieten van de zwangerschap! En proberen om iedereen in zijn waarde te laten.

Groetjes,

Vanessa 25,3 van de vierde

hoihoi, mamasita wat kan jij alles goed onder woorden brrengen zeg!!! wou dat ik dat kon op die manier, je legt precies de nadruk op datgene wat we eigenlijk zouden moeten doen, probeer ten alle tijden positief te blijven. ik heb een reiki curcus gedaan (reiki 1e graad) en daar hebben we 5 leefregels (is soms moeilijk maar je gaat er wel over nadenken op de juiste momenten)

vandaag maak ik me geen zorgen (lukt natuurlijk niet altijd)
vandaag maak ik me niet boos
vandaag wil ik mijn leven eerlijk verdienen
vandaag ben ik dankbaar voor alles dat ik heb
vandaag ben ik vriendelijk voor alles dat leeft

gaat natuurlijk niet altijd lukken, maar ik vind dat jou instelling hier goed bij past, en als we allemaal niet alleen op dit forum, er mss alleeen al over zouden nadenken, en elkaar in waarde laten, zouden we al een end op weg zijn naar een acceptatie voor elkaars denken en doen.

mamasita petje af!!!!! wou dat ik zo sterk in mijn schoenen stond en ik wens jou   en uiteraard iedereen een hele mooie zwangerschap toe.

liefs linda

Mooie "leefregels" al zijn ze soms een beetje moeilijk uitvoerbaar.

Vind het zo grappig dat iedereen zegt dat IK geen respect heb terwijl ik juist het meest word afgekat, over word geoordeeld en zelfs word uitgescholden, ik heb nog nooit iemand een scheldnaam gegeven hier. Of gezegd dat iemand een slechte moeder is terwijl al de dingen die naar mijn hoofd zijn gegooid wel pittig zijn.

Ik zeg gewoon vaak dingen die andere mensen denken maar niet durven te typen. En mensen vinden het dan superleuk om de dingen te lezen die HUN willen lezen en niet verder kijken dan hun neus lang is, ze zijn al niet meer objectief zodra er een over de dam is (mensen zijn mij soms een beetje teveel kuddedieren) volg je eigen mening en vorm je eigen mening zeg ik dan maar. EN lees het hele verhaal niet alleen wat je WILT lezen.

hoi ponyville tuurlijk kan je niet elke dag hierna leven, dat lukt niemand maar als je ermee bezig bent ga je er wel op of in bepaalde situaties erover nadenken en alleen dat is al een stap vooruit.

en je hebt helemaal gelijk dat je zegt dat jij een beetje de gebeten hond bent (niet in mijn ogen hoor) omdat je zonder omstoten zegt wat je denkt en ja dat kan soms hard aankomen, mensen lezen ook inderdaad meestal, niet allemaal, alleen datgene wat ze willen lezen (ben zelf ook wel eens hier uit mijn slof geschoten,maar vervolgens wel exuses gemaakt nadat ik het verwerkt had van wat er nou eigenlijk was gezegd) selectief lezen heet dat. zelf denk ik ga ik hierop reageren of niet als ik denk dat ik het beter niet kan doen, doe ik het dus niet, maar dan krijg je inderdaad wat jij zegt en overkomt dat er meerdere zijn die precies hetzelfde denken en niks zeggen Sorry hiervoor dat jij dan altijd de kat krijgt, misschien is het soms beter om dan niet te reageren dan wel, want je loopt je toch maar weer op te winden, al zeg je van niet.je kan het toch niet iedereen naar de zin maken toch???? jij weet als geen ander hoe je met je kleine omgaat en hoe blij je hiermee bent, net als ieder ander, geniet van je kleine wonder en van je succes als zakenvrouw na wat je ervoor hebt moeten doen, en laat je niet net als ........... kisten.   ik hoop dat ik het een beetje posie heb weten over te brengen, kan mijn woorden meestal niet zo goed over brengen.

het is een beetje een lang verhaal geworden en heb graag je reactie hierop.
liefs linda

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2007 12:21:13'));

hoi ponyville tuurlijk kan je niet elke dag hierna leven, dat lukt niemand maar als je ermee bezig bent ga je er wel op of in bepaalde situaties erover nadenken en alleen dat is al een stap vooruit.

en je hebt helemaal gelijk dat je zegt dat jij een beetje de gebeten hond bent (niet in mijn ogen hoor) omdat je zonder omstoten zegt wat je denkt en ja dat kan soms hard aankomen, mensen lezen ook inderdaad meestal, niet allemaal, alleen datgene wat ze willen lezen (ben zelf ook wel eens hier uit mijn slof geschoten,maar vervolgens wel exuses gemaakt nadat ik het verwerkt had van wat er nou eigenlijk was gezegd) selectief lezen heet dat. zelf denk ik ga ik hierop reageren of niet als ik denk dat ik het beter niet kan doen, doe ik het dus niet, maar dan krijg je inderdaad wat jij zegt en overkomt dat er meerdere zijn die precies hetzelfde denken en niks zeggen Sorry hiervoor dat jij dan altijd de kat krijgt, misschien is het soms beter om dan niet te reageren dan wel, want je loopt je toch maar weer op te winden, al zeg je van niet.je kan het toch niet iedereen naar de zin maken toch???? jij weet als geen ander hoe je met je kleine omgaat en hoe blij je hiermee bent, net als ieder ander, geniet van je kleine wonder en van je succes als zakenvrouw na wat je ervoor hebt moeten doen, en laat je niet net als ........... kisten.   ik hoop dat ik het een beetje posie heb weten over te brengen, kan mijn woorden meestal niet zo goed over brengen.

het is een beetje een lang verhaal geworden en heb graag je reactie hierop.
liefs linda

je  bent een schat en hebt gelijk, en je snapt mij (misschien allebei soms een beetje lomp qua verwoorden? haha)
Je moet me maar eens MSN-en als je zin hebt om te kleppen want ik denk dat jij en ik vrij wel op 1 lijn zitten. (tvshowondvd@hotmail.com)

hoi ponyville..
Tja wat moet ik zeggen. Ook ik heb het hart op mijn tong liggen. En Ja mensen kunnen over het algemeen niet tegen kritiek. Dat jonge moedertje moet het zelf maar weten wat zij doet en het moet inderdaad niet aangemoedigd worden. Ik krijg regelmatig met jonge moeders te maken en het is geen ideale situatie. (maar bij wie wel??) Heb respect voor haar hoe zij het oplost, maar daarom mag jij je mening wel hebben.?? Ach het is  toch makkelijk om je ongenoegen met elkaar te delen? Blijf vooral je mening schrijven en dan is het weer voor anderen makkelijk om te reageren. haha.. Zo blijft het spannend, toch?
Vind het toch een beetje kliekjesvorming.. Sorry maar daar zal ik ook wel kritiek op krijgen..

Wat het belangrijkste is.. Vooral GENIETEN VAN ONZE ZWANGERSCHAP

groetjes Therablondi

lijkt me leuk. anders nemen dadelijk steeds iemands topic over en dat is niet bedoeling denk ik!!

liefs linda

Terug
Bovenaan