Ik kan het bijna niet geloven...

Wat kan gevoel zeggen, niet veel denk ik! het slechte voorgevoel bij een miskraam is volgens mijn vk vaak achteraf gepraat. Iedere vrouw heeft haar onzekere momenten. Zeker als je al eens een miskraam gehad hebt, dus denk niet: "Help ik voel me onzeker, dus dat is een slecht teken!" Je gevoel wordt door gedachten aan gepraat... wie positief in het leven staat zal ook positiever in een zwangerschap staan. En dat gevoel zegt niets over het wel of niet krijgen van een miskraam.

Bij mijn miskraam (1e zwangerschap) had ik een slecht gevoel, maar dat kwam omdat mijn klachten ineens verdwenen en ik maar geen duidelijk test kreeg. Na een week was de test zelfs bijna negatief! Dus dat gaf mij een slecht voorgevoel. toen het dus fout ging, verbaasde me dat niks.
Bij mijn tweede zwangerschap teste is pas na 1 week overtijd... superduidelijk. Nog nooit zo duidelijk getest dus met die hormonen zat het wel goed. Gelijk ook zere borsten en na 2 weken ook misselijk. gaf mij een goed gevoel. Uiteindelijk een pracht van een dochter geboren.
Nu ben ik voor de derde keer zwanger. Met 3 dagen overtijd getest... mooie duidelijke test maar niet zo super als de vorige keer. Ik voelde weinig... onzeker dus.. de ene dag klachten de andere niks.. bang!!! Weer opnieuw getest... superduidelijk... knal knal... opgelucht... maar weinig klachten. Ik bleef bang! Pas na 7 weken kwamen er wat klachten bij, maar het was niet echt noemenswaardig. ik vertrouwde het niet echt. De ene dag wel een zwangergevoel de andere dag voelde ik niks. Bijna klachtloos zwanger... hoe bestaat het... dat kan toch niet?? dan is er vast niet genoeg hormoon aangemaakt... zo redeneerde ik... maar met 9,5 week hadden we een supermooie echo en met 13 weken een nog mooiere.... dus niks aan de hand.

Klachten zeggen niks, gevoel zegt niks! Vaak is het achteraf praten als het fout gaat... ik voelde me zo anders... ik had geen klachten... ik was zo onzeker... als je een miskraam hebt dan lijken al die muizenissen die je had wel voorspellingen... en al die piekeringen heeft iedere zwanger vrouw in de eerste weken. Maar de één kan ze makkelijker loslaten dan de andere. (ik kan dat heel moeilijk)

Ga dus niet af op je lichaam of klachten maar zoek afleiding! Die weken kruipen voorbij... je zult ze moeten afwachten... hoe je dat doet is een keuze: je kunt in een hoekje gaan zitten treuren en piekeren maar je kunt er ook positief in gaan staan... geniet ervan... en zoek heel veel afleiding!

Dus meiden geniet toch maar heel veel van het leven in je buik!

Hey meiden,

Spannend, ik heb de vk net gebeld en hij wil me met 7 weken zien, dus een afspraak gemaakt...

Maandag 15 november om 14.00

Jullie horen van me!!!

Liefs grotebroer

Fijn dat je een afspraak hebt.

En over dat voorgevoel? Ik ben het niet helemaal met Bloempje27 eens.
Ik had direct een naar voorgevoel bij m'n vorige zwangerschap ook al had ik wel zwangerschapssymptomen. Ik ging voor de eerste echo en dacht niets te zien, maar wel dus.
Ik was helemaal verbaasd.
Blij natuurlijk en ook een beetje opgelucht, maar toch een knagend gevoel.
Ik dacht ook dat als ik de zwangerschap zou voldragen er iets met het kindje zou zijn.
Met 13 weken kreeg ik toch een miskraam.
De symptomen waren toen ook verdwenen, maar ik dacht niet dat het mis zou gaan (we hadden immers een mooie echo gehad, dacht ik). De zwangerschap daarvoor was van een tweeling geweest, dus ik kon niet goed bepalen of het nu normaal was of dat ik het vergeleek met m'n 2lingzwangerschap die toch heel anders was.
Nu is m'n gevoel met beter, maar ben ik toch heel onzeker en dat komt door de miskraam.

Gefeliciteerd!

Volgens mij ben ik je in 2008/2009 ook al eens tegen gekomen op het forum. (Onze zoon is precies een jaar geleden na een week overleden)
Vandaag had ik ook een positieve test in handen!

Duimen voor elkaar dus!
Liefs,
Maaike

Ik had me voorgenomen er niet meer aan te beginnen, na 5 miskramen (twee voor onze zoon van bijna 3 en drie erna), maar toch blijft de wens en zijn we sinds kort min of meer weer aan het klussen. Ik word alleen al 39, dat gaat ook maar door. Ik geef het nog een paar maanden, als ik dan nog niet zwanger ben, dan leg ik me er maar bij neer.
Hou je ons op de hoogte? Wanneer heb je je echo?

Terug
Bovenaan