Ik kan het niet meer, ik wil ook zo graag!!

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve meiden,

Ik kan het niet meer, ik wil ook zo graag moeder worden. Nu is er alleen 1 probleem Papa to be ziet het nog niet zitten. We zijn al wel gestopt met de pil, maar vrijen nog steeds met condoom (zo'n half jaar). Mijn gevoelens zijn er al sinds 1,5 jaar. Ik ben het wachten nu helemaal zat.
Ik weet niet hoe ik hem zo ver kan krijgen dat hij ook de vaderschapskriebels krijgt en zegt laten we het proberen, wie weet duurt het nog een jaar of langer zoals bij sommige of gewoon helemaal niet,maar dan zijn we nu nog jong genoeg om dan over adoptie ofzo na te denken.  
Ik moest dit even kwijt. Sorry. Iemand toch tips of iets voor mij. (Ik ben  bijna 26 en hij 27)  

Liefs mij

Jullie moeten er allebei voor 100% achter staan, dat is de beste basis voor een baby....

Nog een vraagje: heet jij echt Ninthe?

Liefs Randy

Hallo,

Ik ben het helemaal met Randy eens.
Ik was er klaar voor toen ik 26 was, maar mijn man absoluut nog niet. Het heeft nog ruim 2 jaar geduurd voordat hij er ook klaar voor was. Maar ik vond het wel belangrijk dat hij er ook klaar voor zou zijn. Zo'n lieve kleine hummel verandert je leven volledig. Het heeft een grote impact op je leven. Als je er allebei klaar voor bent is het een positieve impact. Maar voor je vriend kan het een negatieve impact zijn als hij er echt nog niet klaar voor is, met alle narigheid van dien.

Weet je waarom je vriend er nog niet klaar voor is?
Houdt het onderwerp in ieder geval wel bespreekbaar, maar ga hem niet pushen.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Hoi,

Ik denk dat mijn vriend er nog niet aan aan toe is vanwege zijn (finaciele) opvoeding. Hij is geleerd dat je alles eerst 200% goed op orde moet hebben voor je aan kindern begint. Nou we hebben een dak boven ons hoofd, we werken allebei, we kunnen ons huis betalen en hebben geen schulden. Dus eigenlijk zitten we volgens mij wel voor een deel goed. Ik ben opgegroeid met ouders zonder geld en ik ben ook groot geworden.

Ik wil dat we er samen klaar voor zijn als we besluiten er voor te gaan. Ik wil ook zeker geen ruzie hierover maken, want ook al wil hij nu nog geen kinderen, het is wel een hele lieve vriend.

Ik ben blij dat ik het hier even van me af kan praten.

Liefs mij

@ Randy: Mijn echte naam is niet Ninthe, maar Ninthe is een naam die ik erg mooi vind.

Ik begrijp zijn standpunt wel, maar de jouwe ook zekers, er is nog nooit een kindje in nederland geweest die dood moest gaan door de honger dus die van jullie ook niet.

Hou het idd lekker bespreekbaar, en voor je het weet is hij er ook aan toe en kan je droom hopenlijk uitkomen.

Onze dochter heet ook Ninthe, ze is alleen vorig jaar geboren en een uur later overleden op 18-11-2006.

Liefs Randy
zwanger van de tweede 12 weken en 2dgn

Hoi Randy,

Heeft even niets met deze topic te maken (sorry andere dames), maar ik wil je alvast EXTRA sterkte wensen rond de 18e, ivm je dochtertje vorig jaar,
Liefs gwen.

hoi gwen,

bedankt voor berichtje, we zullen het nodig hebben.

liefs Randy

Hoi Ninthe,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ongeveer een jaar geleden gegrepen door het moeder gevoel. Maar helaas is mijn vriend nog lang niet zo ver. Soms zegt hij dingen die me hoop geven zoals: misshien kunnen we het in het voorjaar gaan proberen. (dan is automatisch mijn vraag: wat  vind jij  het voorjaar?) En soms zegt hij dingen waarvan de moed me in de schoenen zakt, als ik me realiseer dat ik nog zo lang moet wachten. Ik heb heel veel moeite met het geduld op te brengen. Meerdere keren heb ik geprobeerd uit te leggen hoe ik me voel. Hij begrijpt het wel, maar het is voor hem geen doorslag. De ene dag lukt het beter dan de andere. Voorlopig zit het er nog niet in dat ik met de pil kan/mag stoppen. Als ik mn laatste pil inneem ben ik blij...wanneer ik weer aan een nieuwe strip begin, heb ik het gevoel dat ik weer van voor af aan aan diezelfde weg begin. Een beetje moedeloos. Aan de andere kant probeer ik het positief te benaderen door me te bedenken dat  we nu nog alles voor ons hebben en ik dit als voorpret zou kunnen zien, maar dat gevoel houdt meestal niet zo lang...

Dit forum is wel goed om je hart te luchten. Ik wens jou en alle anderen veel succes en sterkte!

Leonie

Terug
Bovenaan