ik mis haar zo

Lieve allemaal,
ook van mijn kant even tijd voor een reactie. Wat een intens verdriet, niet. Met geen pen te beschrijven. Ook wij hebben vorig jaar ons zoontje Wieger verloren na een zwangerschap van 25 weken. Hij heeft nog 45 min. mogen leven. Oorzaak:gebroken vliezen.
En dan moet je bevallen, je moet alle moeite doen voor iets waar je niets voor terugkrijgt.
Die angst. Niet te beschrijven.
En overal moet je zelf doorheen. Iedereen kan je tips of adviezen geven, maar zelf moet je erdoor. Zelf de eerste keer weer naar de supermarkt, zelf weer voor het eerst naar de kapper, en noem maar op. ik vond het erg zwaar en verdrietig.
Daarbij   is je lichaam nog zo zwanger als wat, borstvoeding wat op gang komt. Je vloeit als een pas bevallene.
Kortom een in- en inverdrietige periode.

Vergeet je zelf niet. Doe waar jij je prettig bij voelt. Als je wilt huielen, huil dan, als je wilt schreeuwen, schreeuw op.
Blijf praten, ook als de tijd komt dat 'men' denkt/zegt dat het 'over' moet zijn.
Het is jullie aangegaan, en jullie mogen rouwen zolang je wilt. En weet je, de scherpe randjes gaan er wel af, maar het gemis wordt niet minder. Het doet soms zo zeer.

Wij zijn nu opnieuw (onverwacht) zwanger. Moeilijke zwangerschap, erg complex. En in het begin heb ik me heel erg schuldig gevoeld naar Wieger, net of dit kindje een vervanging zou moeten zijn. en ik weet wel dat dat niet zo is. Maar een vrouw zit qua gevoelens soms gek in elkaar.
Sterkte bij alles de komende tijd.Blijf praten, kom hier om je verhaal kwijt te kunnen, ook al is het 10 keer per dag. Altijd is hier wel iemand die met je meehuit, die je ev en een hart onder de riem steekt.
Heeft mij goed gedaan.
We zijn er voor elkaar.
lieve groet,
Anne-Fieke

hallo laura heel veel sterkte met het verlies van je kindje, ik vind het zo verschikkelijk dat jij en zoveel andere mensen dit mee moeten maken, de pijn die jij voelt is volgens mij met geen pen te beschrijven.ikzelf heb dit gelukkig niet mee hoeven maken   en ik hoop dat het ook nooit gebeurd, wel heb ik het van heel dichtbij meegemaakt,bij mijn zus namelijk met wie ik een hele hechte band heb,zij heeft 5 jaar geleden op sinterklaasavond een   kerngezonde zoon   [bleek na de testen]gekregen wie helaas niet leefde, ze had het net als jij vantevoren te horen gekregen dat hij overleden was en dus ook een moeizame bevalling ook, dit alles kwam natuurlijk keihard   aan en heel onverwacht ze had een hele goede zwangerschap gehad, wat een gruwelijke tijd was dat en nog steed want ook al is het 5 jaar geleden elk jaar rond sinterklaas wordt het voor mijn zus zwager de opa,s en oma,s die   dat verschrikkelijke verdriet ook maar mee moesten maken en voor ons zo,n rotdag, we zouden die dag een mooi cadeautje krijgen zei mijn  zus blij aan de telefoon s,morgens, maar het werd dus heel wat anders dit had niemand verwacht, mij   krijgt de goedheiligman in ieder geval nooit meer blij ,terwijl we pakjesavond toch maar vieren al is alleen voor de 2 andere kinderen van mijn zus en mijn dochtertje, sterkte inieder geval groetjes lizzy

Hallo allemaal,

Ook ik kan niet uit eigen ervaring meespreken, alleen kan ik wel een heel mooie opmerking van een vriendin van ons met jullie delen. Zij zou thuis gaan bevallen, was al 41 weken zwanger. Die ochtend heeft ze het nog voelen schoppen. De  VK hoorde geen hartslag dus op naar het ziekenhuis. Kindje bleek overleden te zijn en is na deze constatering pas na 10 uren (op de natuurlijke wijze) geboren. Overigens wel met een ruggenprik omdat de pijn ondragelijk werd. Na deze vreselijke periode was zij na drie maanden opnieuw zwanger van  hun tweede kindje. Er is haar gevraagd of ze het niet moeilijk vond. Haar antwoord was: "*** is ons kindje, zij zou net als wij zelf  niets liever gewild hebben dan dat wij gelukkig zijn. Zij zou dit gewild hebben." Dat heeft mij erg ontroerd.

Een tweede vriendin van ons verloor haar dochtertje drie maanden hiervoor, met 22 weken zwangerschap: spontaan geboren en geen overlevingskans. Ook zij was met drie maanden weer zwanger en dit voelde voor haar  uiteindelijk hetzelfde als voor  onze andere vriendin. Beiden hebben nu een gezonde dochter en de tweede is bij beiden onderweg. Ze kennen elkaar niet. Het kan raar lopen allemaal.

Overigens werd ons zoonje enkele maanden daarna totaal onverwacht en geheel uit het niets met 29 weken al geboren BINNEN 4 uurtjes, dus is bovenstaand wel door ons hoofd geflitst: we gaan dit kindje verliezen. God zij dank is dit niet gebeurd en hebben wij een gezonde zoon van ruim twee jaar. Ik wens ZO dat jullie ook mogen gaan genieten van een fijn kindje in de toekomst.

En nog wat: wat een prachtige uitspraak bij Oprah (zie door iemand hierboven geschreven). Heel treffend en heel mooi.

Meiden, erg veel sterkte allemaal. Het leven is soms zo verdomd oneerlijk.

Liefs,

Anouk

hallo

ik kan een beetje voelen wat jullie voelen maar waarschijnlijk is het voor jullie nog veel erger. Ik ben op 1 september mijn kindje ook verloren, het zat dood op. Ik was wel nog maar 4 maand ver, maar toch ik voelde me al een "mama". Ik heb het ook heel moeilijk en het is zoals je zegt, het wordt met de dag moeilijker.
Ik ben nu terug bang om zwanger te worden, weer bang om het kindje te verliezen.

Ik leef zeker met je mee. Probeer toch te genieten van het eindejaar en misschien lukt het wel in het nieuwe jaar (voor ons beide dan :.) )

groetjes elke

Hoi,

Ik wil je graag een steunend woord bieden, maar ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven.
Iedere keer als ik je verhaal lees, en van de reagerende mensen dan doet mijn hart weer enorm zeer. Ik kan me alleen maar indenken hoe je je moet voelen, en ik wil me niet voor kunnen stellen als het mij had overkomen. Als ik hier dan zit te schrijven dan kan ik alleen maar denken aan mijn eigen 5 miskramen, die in een nog veel eerder stadium aandienden (4 voor de drie maanden, en 1 met 14 wkn). Hoewel het verdriet groot genoeg was, en ik me vanaf de test mama voelde van die kleine frummeltjes was het lang niet zo erg als het bij jullie moet zijn.

Meid heel veel sterkte en liefde toegewenst, en ik moet dagelijks aan je denken. Ik brand een kaarsje voor jullie kleine Richelle en ik wil jullie een warme en welgemeende  omarming aan bieden.

liefs en heel veel sterkte lin

lieve papa's en mama's van een sterrenkindje

Ik lees dit met tranen in me ogen... helaas voel ik wat jullie ook voelen. Je bent papa en mama   geworden, maar je heb geen kindje in je armen, je heb geen buik meer, alles is leeg... veel boosheid waarom wij  ??... veel verdriet...

Over 2 dagen is het voor ons 4 jaar geleden dat Lotte geboren is met 42 wk.En na 2  dagen overleden is.  De oorzaak is nalatigheid van de verloskundige, maar dat doet er eigenlijk niet meer toe, je heb alleen die leegte.

na die tijd heb ik nog 2 kindjes gekregen. Helemaal oke, maar de leegte en het missen van Lotte blijft en zal nooit weggaan.

Ik wens jullie heel veel sterkte ook de komende jaren, onderschat het verwerkingsproces niet. Wil je je verhaal delen? mag je me altijd mailen
pecto13@hotmail.com

liefs en een kus van Bea

Lieve Laura,

Hoop dat het een beetje goed met  je gaat, het is nog maar zo kort geleden !!
Ongetwijfeld moeten al die lieve reacties je goed doen !!
Meid houdt je taai en laat even weten hoe t met je is ,

liefs, Wendy.

Lieve Laura en andere mama's,

Ik weet ook niet goed wat ik moet schrijven. Maar toch, ik kan het niet laten om te reageren. Wat een pijn en wat een verdriet moeten jullie hebben. Ongelooflijk dat dit iemand overkomt. Dit is zo oneerlijk. Ik heb zelf zoiets niet meegemaakt. Ik kan me dus niet voorstellen hoe groot jullie verdriet is. Maar alleen al  als ik jullie verhalen lees en denk aan mijn eigen dochtertje, dan doet dat  al pijn en zit ik hier met tranen in mijn ogen. Ik wens jullie  alle goeds toe en heel veel geluk voor in de toekomst. Ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven. Blijf erover praten, zoals hier ook wordt gezegd. En laat je vooral door niemand opjagen, geef jezelf de tijd om dit te verwerken. Heel veel sterkte  met dit grote verlies.

Liefs, Mimi

Terug
Bovenaan