ik ook hier...

Hallo allemaal,

Helaas heb ik ook slecht nieuws. Vanmorgen tijdens de echo bleek het kindje gisteren te zijn overleden (9 wk 1 dg). De vorm was ook niet goed en er was teveel vocht. Tuurlijk is dit voor het kindje beter op deze manier, maar het hakt er flink in hoor kan ik zeggen! Er is waarschijnlijk al iets misgegaan bij de aanleg van het embryo.
Het gekke is wel dat ik de eerste 2 weken van de zwangerschap onwijs blij was en daarna eigenlijk niet echt meer. Ik denk dat mijn intuitie het gewoon geweten heeft. Gek he?
Het vervelende is nu de lichamelijke nasleep. Het kan nog wel een tijdje duren voordat het loskomt en ik weet niet of ik dat trek hoor. Ben nog steeds misselijk, wat een ellende dit! Ben zo verdrietig! De verloskundige zal vandaag of morgen bellen over hoe het verder gaat en dan kunnen we aangeven of we bijv. een curretage willen. Maar of dit meteen gedaan wordt, betwijfel ik. Ze zullen wel zeggen dat we bijv. eerst een week moeten afwachten ofzo.

He bah ben zo uit het veld geslagen...

Nou meiden, spreek jullie later wel weer.

Luna

Hoi Luna,

Zit ik een berichtje voor je te typen en dan verdwijnt het weer, grrrr! Waardeloos toch, zo af en toe.

Wat ontzettend rot dat jullie kleintje gestopt is met groeien. Kan me voorstellen dat je helemaal uit het veld geslagen bent, hoewel je wel ergens een voorgevoel had. Je blijft toch hopen, hè?!
Bij mij is het vruchtje vanzelf gekomen (heb er niks van gemerkt; ik denk dat het hartje nooit is gaan kloppen, maar dat het daarna nog 2 1/2 week heeft gezeten) en de bloeding vond ik het minst ingrijpend van de hele miskraam. Emotioneel vond ik het echt heftig, hoewel ik ook vermoedde dat er iets niet goed was.
Ik hoop dat je de vk snel spreekt. Dan heb je tenminste van die kant weer duidelijkheid. Het verdriet blijft...

Heel veel sterkte voor jullie!

Kaskes

He Luna,

Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van je mk. Zorg goed voor jezelf en neem de rust en tijd die je nodig hebt.
Je hoeft niet altijd te wachten voor een curettage, wel is het meestal zo dat je eerst een gesprek met de gyn krijgt en dan een afspraak voor een curettage, maar dat kan al binnen enkele dagen zijn. Ik heb 3 mk gehad en 1x een curettage omdat het vruchtje niet vanzelf kwam. Was achteraf erg blij met de cur want daarna kon ik de mk  pas echt gaan verwerken, dan is het echt over.

Hoop dat je je VK snel te spreken krijgt en dat er een (voor jullie passende) oplossing gerealiseerd kan worden.

Nogmaal veel sterkte gewenst,

Dion

Hoi Luna,

Ik had ook gereageerd op het topic 35+klussers.
Maar ik lees hier ook nog regelmatig mee, omdat ik zelf de miskraam 11 oktober heb gehad.
Ik vind het heel erg voor je meid en leef erg met je mee.
Laat alle emoties maar lekker even toe en veel sterkte toegewenst.

Dikke knuffel,
Angel

Hoi meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Hier heb ik echt wat aan en ben blij dat ik het met jullie kan delen.
Op dit moment zit ik als verdoofd op de bank. Vanmorgen nog erg moeten huilen, maar nu valt het wel mee. Gisteren de vk gesproken. Ze was echt heel lief en heeft elke vraag die ik had beantwoord. Ik mag helemaal zelf bepalen wat ik wil. We hebben afgesproken dat ze mij ieder geval woensdag belt en als er dan nog niks gebeurt is dat ik dan een afspraak krijg op vrijdag in het ziekenhuis. Dan komt er wel eerst een echo en daarna een nieuwe afspraak voor de curretage. Als ik na dit weekend toch meteen een afspraak met de gyn wil mag dat ook. Ik mag altijd bellen op hun spoednummer voor vragen e.d. dus dat is wel een heel fijn gevoel.  Er wordt geheel rekening gehouden met mijn gevoel en dat is natuurlijk super.

Nou lieverds, jullie horen weer van me.
xx Luna

He Luna,

Fijn te lezen dat je goed contact hebt gehad met de VK. Hoe is het nu met je?
Veel sterkte ermee en ik hoop dat je je snel weer beter voelt en weer naar de toekomst kunt gaan kijken.

liefs,
Dion

Hallo meiden,

Even een update van mij. Er is qua afscheiding nog steeds niets te zien en voel me nog steeds zwanger. Vandaag de vk gesproken. Zij heeft een afspraak voor me gemaakt, en nu kan ik morgenmiddag terecht in het ziekenhuis voor een intake en daarna volgt een nieuwe afspraak voor de curretage. Waar ik wel tegenop zie is dat ze weer een echo gaan maken en gewoon de hele nasleep. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is, zodat we het af kunnen sluiten.

Nou meiden, spreek jullie snel weer.

xx Luna

O, wat naar dat je je nog steeds zwanger voelt! En dan toch een curretage, bah! Fijn dat je wel snel naar het zh kan nu, hopelijk kan je ook vlug terecht voor een curretage.

Heel veel sterkte en laat even weten, wanneer je bij de gyn geweest bent.

Groetjes, K

Terug
Bovenaan