ik ook hier...

Hoi meiden, ff een update van mij.

Ik heb 4 dagen hoofdpijn en onwijze kramp in mijn nek gehad (net zoiets als kramp in je kuit die erin schiet). De verloskundige heeft vrijdag gebeld en die zei dat het een bijwerking is van de ruggeprik. Dit heeft niet iedereen, bij de keizersnede heb ik het ook niet gehad, maar nu dus wel. Zaterdag ging het wel weer goed dacht ik. Ik vloeide ook bijna niks, dus ben ff wezen shoppen. Mocht mezelf wel verwennen vond ik. Maar dat was dus ff te heftig, want ik kreeg pijn in mijn buik en werd niet lekker. Dus weer naar huis en ik was onwijs aan het vloeien en een beetje licht in mijn hoofd. Daarom pas op de plaats gemaakt en verder het weekend niet veel gedaan. Vandaag is het vloeien weer over, maar voel mijn buik nog wel een beetje. Heb vanmorgen eens getempt om te kijken of de temp weer laag geworden was, maar nee hoor, nog steeds 37,3 dus mijn cyclus is nog niet begonnen ben ik bang.

Kaskes, hoe gaat het ermee? Nog steeds een zwanger gevoel??

Alice, hebben jullie het ook ontdekt bij de eerste echo? Domme vraag, moet natuurlijk wel, je voelde je nog zwanger.
Ik hou me aan jou vast dat je je na 4 weken weer goed voelde. Het is bij mij nu bijna een week geleden en het gaat eigenlijk wel goed, maar soms komen er toch naar tranen.

Ik kan heel goed begrijpen dat je bang bent dat het dadelijk raak is, ook al wil je het ook zo vreselijk graag. Maar ja, dan komen die onzekere dagen en weken weer he? Mag jij ook voor een vroege en dan meerdere echo's?

Wij hebben inderdaad ook ons verbaasd hoeveel mensen in onze omgeving het hebben meegemaakt, waarvan wij het niet wisten. Mensen zijn er toch niet zo open in denk ik. Wij zijn er wel open in, alleen vind ik het wel vervelend dat men nu wel weet dat wij ermee bezig zijn.

Ik hoop voor je dat het snel weer lukt om zwanger te raken!

Nou ik ga weer "hangen"
Groetjes, Luna

Hoi Luna,

Balen dat je zo'n hoofdpijn en kramp in je nek hebt gehad.
Ja, meid, laat die tranen maar komen, dat lucht op. Het heeft toch z'n tijd nodig om zoiets te verwerken.
Ja, het verbaasd mij ook hoeveel mensen een miskraam krijgen, zijn er echt veel.
Ik heb bijv. 2 vriendinnen die ook 2x een miskraam hebben gehad. De ene is net bevallen van een gezonde dochter, haar 2e, de andere vriendin is nu weer 12 weken zwanger. Dus dat zijn dan wel weer positieve verhalen!

Ik zit ook nog wel in spanning, maar heb gelukkig nog wel allemaal zwangerschapskwalen. Nog  2 weken en 1e echo. Ben benieuwd of ik bij de gync. moet blijven voorlopig of gelijk naar de verloskundige wordt doorverwezen.

Hou je haaks Luna!

Groetjes,
Angel

He Angel,

Ik ga er eigenlijk zelf vanuit dat ik met 7 weken, 9 weken en 13 weken een echo krijg bij de gyn en daarna terug ga naar de vk. Maar ja of dat waar is, weet ik ook niet hoor. Omdat het bij mij met 9 weken mis is gegaan denk ik dat ze in ieder geval tot die tijd in de peiling houden en anders dring ik daar wel op aan voor mijn eigen gemoedsrust.

Veel succes met wachten he, pfff ik weet dat de dagen heeeeel langzaam gaan...

xx Luna

Hoi!

Wat een rot-weekend heb jij gehad, Luna! Was je niet bang dat je echt teveel bloed aan het verliezen was? Wel even in de gaten houden, hoor!
Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat je een al een keizersnee had gehad. Wanneer was dat? Toen heb je helemaal geen nawerkingen gehad van bijwerkingen?
Is je temp 37.3 of 36.3? Bij mij zou 37.3 erg hoog zijn, namelijk.
Zo'n twee, tweeëneenhalve week na de miskraam voelde ik me weer oké, geestelijk. Lichamelijk kreeg ik toen juist weer klachten (buikpijn zere, borsten) en dat ging na de eisprong, voor even, over.

Bij mij in de omgeving waren er juist heel weinig miskramen en dat vond ik eigenlijk wel moeilijk, kon met weinig mensen mijn gevoelens delen.

Ik weet eigenlijk niet of ik extra echo's ga krijgen bij een volgende zwangerschap eigenlijk. Heb ik helemaal niet naar gevraagd.

Ik heb nog steeds last van mijn borsten, een trekkerig gevoel in mijn liezen, ongi-krampjes en ik heb een ontzettende pens 's avonds terwijl mijn gewicht laag is. Vlak voor mijn menstruatie ben ik altijd zo'n 2 kilo zwaarder, dus dat zou morgen/overmorgen dan moeten zijn. Woensdag NOD. Als ik de miskraam niet gehad zou hebben, zou ik echt niet twijfelen: Zwanger! Maar nu denk ik: Misschien heb ik nu nog wel geen hoofdpijn/bruine afscheiding omdat die hele hormoonhuishouding op z'n kop heeft gestaan...
Duim voor me, dames! Zaterdag testen (als het nodig is!). Zou dat geen mooi Sinterklaascadeautje zijn??? ;-)

Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan