Hallo meiden,
Met mij gaat het eigenlijk wel goed moet ik zeggen. Voel me nog wel slap en heb hoofdpijn. De curretage gisteren is me 100% meegevallen, ik zag er echt als een beer tegenop. ik moest me om 12.00 uur melden. Van te voren kreeg ik 2 paracetamollen en een rustgevend middel. Om 13.15 uur werd ik van de afdeling gereden naar de wachtkamer bij de operatiekamers. Daar nog ongeveer 10min. gewacht. Wat ik wel raar vond is dat ik zelf steeds moest zeggen dat ik een ruggenprik kreeg, want iedereen gaat ervanuit dat je onder narcose gaat, terwijl het toch echt om mijn staatje stond. Als ik het niet zelf had gezegd had ik een roesje gekregen en mocht ik mijn bril niet ophouden (ik draag normaal lenzen en die mochten niet in), dus toen ging er een belletje rinkelen want ik had toch duidelijk in het boekje gelezen dat mijn bril op mocht bij een ruggenprik. Nou en toen naar de operatiekamer. Ik had een vreselijk leuke gyn (dat hadden de verpleegkundigen al gezegd), eentje met humor maar ook serieus. Hij legde alles uit wat er ging gebeuren terwijl ik in zijn vingers mocht knijpen omdat de anesthesist bezig was om het infuus erin te krijgen en de ruggenprik te doen. Als iemand nog twijfelt over een ruggenprik: het infuus was veel pijnlijker dan de hele ruggenprik, ook omdat ik eerst een verdovingsprikje kreeg.
Omdat het rustgevend middel nou niet echt werkte en ik dat aangaf, kreeg ik nog een extra middel via het infuus. Hier werd ik inderdaad wel veel rustiger van. Tijdens de operatie kreeg ik heel erge hoofdpijn, wat ik zei tegen de anesthesist. Bleek mijn bloeddruk heel erg laag te zijn. Dit heeft hij weer gecorrigeerd en toen trok het vrij snel weg.
De gyn heeft alles wat hij weggehaald heeft laten zien. Het vruchtje was niet meer te herkennen, alleen wat wit weefsel en verder wat bloederig weefsel. Het viel mij onwijs mee wat er in het potje zat, was niet heel veel vond ik.
Daarna heb ik nog een half uurtje in de uitslaapkamer gelegen en daar heb ik nog wel een paar traantjes gelaten, je neemt toch definitief afscheid op dat moment.
Terug op de afdeling heb ik het vreselijk koud gehad, lag te trillen in mijn bed, terwijl mijn buurvrouw het bloedheet had. Wel gek hoor als je geen gevoel in je benen hebt, terwijl je ze wilt bewegen.
Om 18.00 uur kwam de gyn nog even langs om te kijken hoe het ging en om 18.15 mochten wij weer naar huis. De gyn zei dat ik nog ongeveer 2 a 3 dagen zou vloeien, maar dat het niet meer dan 7 of 8 dagen mocht zijn. Maar ik vloei nu al bijna niet meer, dus da's fijn. Over 4 tot 6 weken moet de eerste menstruatie weer op gang komen.
Nou dit was mijn verhaal. Nu weer herstellen, ik moet er alleen nog niet aan denken om weer aan de "volgende ronde" te beginnen pfff.
xx Luna