Ik snap mijn vent niet!!

Hoi Naimpje,

Gefeliciteerd! Duurt lang he... wachten.

8 weken is ook nog wel heel pril hoor. Je hebt nog zooooveeel tijd om spulletjes te kopen. Maar ik snap die drang van jou goed. Dat had ik ook. Maar bij ons thuis ben ik de meest nuchtere in die dingen. En wil mijn man juist vanalles kopen.

We hebben in die beginweken alleen maar een paar hele lieve knuffeltjes gekocht. Je zult merken dat, wanneer je het iedereen hebt verteld, je heel erg veel (tweedehand en nieuw) spulletjes krijgt. Aan kleding hebben wij bijvoorbeeld maar een paar pakjes gekocht. De rest hebben we gekregen.

En wees ook voorzichtig met het snel kopen van positiekleding (tenzij je het al echt nodig hebt). Ik heb in het begin broeken gekocht, die ik met 20 weken al haast niet meer aan kon en echt niet meer lekker zaten. Nu (met 33 weken) heb ik alleennog maar twee rokken die ik van mijn zus heb gekregen en twee joggingbroeken die ik aan kan. De rest zit gewoon te strak rond mijn billen en onderbuik.  Ook al zit er zo'n enorme lap stof rond de buik. Je weet nu nog niet hoe je precies gaat groeien, en wat straks echt prettig is om te dragen.

Ik weet t. het is heel moeilijk om je nu in te houden dingen te kopen. Misschien kun je met je vriend afspreken dat je na jullie eerste echo naar een babyzaak in de buurt gaan, om daar iets kleins te kopen en "alvast" wat rond te kijken samen. Zo'n eerste echo is ook een heel speciale ervaring. Dat moment dat we dat hartje zagen kloppen zaten mijn man en ik allebei met tranen in onze ogen. Echt super!

ik snap jullie beide. Zelf heb ik een zoon van ruim 4 jaar en begin dit jaar kwamen ze er met 12 weken achter dat het hartje met 9 weken gestopt was. Had al kleertjes ed gekregen en persoonlijk vond ik het echt pijnlijk wat ik met die spullen moest. Heb het in een doos samen met de echo van die baby op zolder gelegd. Nu ben ik bijna 15 weken zwanger, maar nog durf ik niet echt iets te kopen.
Maar snap jou ook hoor, dat je iets wil kopen. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. En als je heel graag iets wil kopen, moet je het gewoon doen!

succes met je zwangerschap.

Hoihoi,

Ook ik begrijp het van jullie beiden.
Net wat er al vaker is gezegd voor een man is het moeilijker om te bevatten, als vrouw zijnde voel je je anders dan normaal en de man heeft dit allemaal niet.
Wijzelf hebben met 5 weken een aantal kleertjes gekocht, we hebben afgesproken dat we dat zouden doen en dat we niet met tassen vol thuis zouden komen, maar meer om het realiteit te laten worden voor zowel manlief als voor mijzelf.
Ik zou gewoon lekker een keertje gaan shoppen met je vriend, hem langs de babykleertjes meeslepen, en dan gewoon aangeven dat je iets wilt kopen omdat het dan voor jou gevoel meer 'echt' is.
Verder zou ik inderdaad met grote meubeltjes en dingen afwachten tot je de 12 weken echo hebt gehad.
Nou heel veel succes ermee, ik hoop dat je vriend het ook een beetje van jou kant in wilt zien!

Liefs Maaike

Hoi hoi

Tja 8 weken is nog erg pril. Je hebt ook nog niks nodig als je nog zo kort in verwachting bent. Ik begrijp het ook wel hoor, je bent er vol van en wil graag aan de uitset beginnen. Ik zou gewoon een paar leuke pakjes en evt een mooie omslagdoek kopen en na de 12e week pas echt aan de grote uitzet en positiekleding gaan denken, die kun je nog niet kopen zonder buikje, je dij't ook nog flink uit; dus ik raad je aan om daar mee te wachten tot je een week of 14-16 bent; eerder heb je dat niet nodig.

Groetjes

Hoi Lieve meiden,
Ik heb net alle reacties gelezen. Heel erg bedankt voor jullie tijd. Ik heb het nog eens goed doorgesproken met mn manneke en onze ouders erbij (alleen mama wan papa is overleden). Zij zeggen eigenlijk precies wat jullie ook zeggen. Ik heb besloten te wachten met de aanschaf van grote dingen en kan al wel wat kleine dingentjes kopen. Leuk he!
Ik ben er voor nu ook content mee. Ik ben trouwens wel heel erg met mijn neus in de realiteit gedrukt door alle miskraam verhalen. Ik ben daar helemaal niet mee bezig geweest gevoelmatig. Ik moest heel erg huilen bij het verhaal van het gestopte hartj bij  9 weken. Dat  is wel heel erg confronterend maar ook verhelderend. Ik moet even stoppen met zweven en gewoon even wachten.  Maar het duurt o zo langgggg. Bedankt voor al jullie eerlijkheid en openhartigheid. Ik heb er veel aan gehad.
Heel veel liefs Naima

Hoi Naima,

wel fijn toch dat je er zo over gepraat hebt!
Ik zit met tranen in m'n ogen je berichtje te lezen. (och dat mag als zwangere hè)  Omdat het zo lief geschreven is en omdat je   (ik) toch weer met je neus op de 'feiten' word gedrukt. Het kan altijd nog mis gaan. Zelfs als ze geboren zijn blijf je hopen dat alles goed mag blijven gaan. Ik heb helaas van dichtbij meegemaakt dat dat ook anders kan. Ik vind het in ieder geval fijn om te horen dat jullie eruit zijn gekomen!

Veel plezier met je zwangerschap en vergeet niet om (samen)  te blijven genieten! Het is en blijft een wonder.

Liefs,

Hoi Naima,

Herkenbaar verhaal hoor. Ik heb, toen ik hoorde dat ik zwanger was, wel iets kleins gekocht. Met 12 weken nog wat spulletjes en de grotere aankopen pas na de 20 weken.
Van mij had het allemaal wel eerder gemogen maar mijn man vond het ook geen goed idee.
Ben nu bijna 38 weken en hij vindt het nog wat vroeg om zelfs al de enveloppen van de geboortekaarten te schrijven. Die had ik bij de eerste ook gewoon vooraf geschreven. Hij zou liever voor de zekerheid alles na de geboorte pas kopen.
Moet wel zeggen dat ik nu bij de 2e wel meer denk over wat er mis kan gaan en pas echt 100% kan genieten als de kleine gezond en wel in mijn armen ligt.

Ach en daarna kan je nog jaaaaaren shoppen voor de zoon of dochter!

Groetjes

Noortje

Hoi Naima,

Maar ook niet te zenuwachtig worden hoor. De kans dat jouw kleintje wel die eerste weken overleeft en straks als heerlijk wondertje in je armen ligt is nog steeds groter dan dat het fout gaat.

Veel succes met wachten en geniet lekker van je zwangerschap. Goed in elk geval dat je het hebt kunnen uitpraten. Op ruzie zit je nu echt niet te wachten.

Terug
Bovenaan