Ik voel me schuldig omdat ik flesvoeding geef.

<p>Hoi allemaal, </p><p>Vorige week vrijdag, 5 november, ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter. Tijdens mijn hele zwangerschap was ik van plan om haar borstvoeding te geven, echter heb ik dit 2 dagen vol kunnen houden omdat het teveel pijn deed. Ik ben met rood haar geboren (net als mijn dochter nu) en ze vertelde mij dan ook in het ziekenhuis dat vrouwen met rood haar vaak veel gevoeligere tepels hebben. Na een halve dag had ik dan ook al gigantische tepelkloven en kwam er al bloed uit. Mijn dochter heeft echt een behoorlijk harde zuigkracht waar ze in het ziekenhuis zelfs versteld van stonden en een gezonde eetlust. Maar na 2 dagen huilend en met gekrulde tenen borstvoeding te hebben gegeven, heb ik in overleg met de kraamhulp besloten hiermee te stoppen en over te gaan op flesvoeding. Deze beslissing was absoluut niet makkelijk. Ik wilde het zo graag!! Ik had me zo verheugd op die momenten samen met mijn kind, maar het ging gewoon echt niet. Na een aantal dagen merkte ik toch dat ik opgelucht was dat ik de stap naar FV had gemaakt, alleen merk ik dat mijn naaste omgeving er een beetje vreemd op reageert waardoor ik heel erg ga twijfelen of ik de juiste beslissing heb gemaakt. Het raakt me echt heel erg ook dat mensen die zo dicht bij me staan op een bepaalde manier reageren op het feit dat ik nu flesvoeding geef. Ik voel me nu super schuldig en alsof ik gefaald heb. Zijn er meer die hier last van hebben? </p>
 
Welkom in het moederschap! Waar iedereen een mening heeft en het beter weet?. Wees maar trots op jezelf, een goede mama zijn omvat veel meer dan de voeding die je geeft. Geniet lekker van je kindje en van sommige voordelen die flesvoeding ook geeft. Het is gegaan zoals het is gegaan en je moet jezelf niks verwijten!
 
Tegenwoordig word je als vrouw nogal geïndoctrineerd door de media en maatschappij dat alleen borstvoeding goed is voor je kind. Tuurlijk heeft het voordelen, maar je hebt er toch alles aan gedaan en het mocht niet zo zijn? Val jezelf alsjeblieft niet zo aan. Er zijn ook zat mensen die van tevoren al weten het niet te gaan doen. Ook prima toch?

Ik ben uiteindelijk gestopt omdat het mij echt aftakelde en ik haar liever een vrolijke, lieve mama gunde dan een zombie die borstvoeding gaf ;)
Geniet lekker van je kindje en van de voordelen die FV heeft. En probeer er vrede mee te krijgen dan houd je energie over om je kindje te vertroetelen ♡♡
Knuf
 
[quote quote=10503459]Welkom in het moederschap! Waar iedereen een mening heeft en het beter weet?. Wees maar trots op jezelf, een goede mama zijn omvat veel meer dan de voeding die je geeft. Geniet lekker van je kindje en van sommige voordelen die flesvoeding ook geeft. Het is gegaan zoals het is gegaan en je moet jezelf niks verwijten![/quote]Haha wat komen onze antwoorden overeen!! :)
 
Ik ben ook recent bevallen. En ook ik wilde borstvoeding geven. Mijn dochter sabbelde alleen aan mijn tepel. Dus ze kreeg nauwelijks iets binnen. Na 3 dagen was ze zoveel afgevallen dat ik of moest gaan kolven en vingervoeden of ik moest overgaan op kunstvoeding. Ik herken het dat het voelt als falen. Ik heb dat toen ook uitgebreid besproken met de kraamhulp en de verloskundige. Ik miste vooral dat intieme moment met mijn dochter…

De kraamhulp gaf als tip veel met haar te buidelen. Dus nu drinkt ze heerlijk haar flesjes, is ze een tevreden meisje en ligt ze elke avond bij mij om te buidelen. Zo heb ik toch een fijn moment met mijn dochter
 
Oh meid doe dit jezelf niet aan. Je doet het goed. Ongeacht je keuzes, die je tegenover niemand hoeft te vertegenwoordigen.

Het zegt een stuk meer over de mensen om je heen, dat ze zo reageren, dan dat het over jou zegt.

Echt hoor, niet doen. Goede keuze van je. ❤ Je kleintje krijgt voeding, jij bent rustiger en gelukkiger zonder pijn, klaar.

En nu genieten. ?
 
Jezelf niks verwijten! Je doet het super goed en je kindje gaat je later echt niet verwijten dat de borstvoeding niet gelukt is. Ik heb sowieso niet zo veel met de "borstvoedingsmaffia" en de indoctrinatie die sommigen toepassen
Ik heb ook nooit begrepen dat ze het over " je mist de intieme momenten met je kind" wat is er niet intiem aan flesvoeding geven? Heerlijk snachts in het grote bed met gedimd licht genieten van het voeden en knuffelen. Ik vind dat net zo intiem, daar heb ik geen blote borst voor nodig ?

Je doet het super goed!!
 
Terug
Bovenaan