<p>Hoi allemaal, </p><p>Vorige week vrijdag, 5 november, ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter. Tijdens mijn hele zwangerschap was ik van plan om haar borstvoeding te geven, echter heb ik dit 2 dagen vol kunnen houden omdat het teveel pijn deed. Ik ben met rood haar geboren (net als mijn dochter nu) en ze vertelde mij dan ook in het ziekenhuis dat vrouwen met rood haar vaak veel gevoeligere tepels hebben. Na een halve dag had ik dan ook al gigantische tepelkloven en kwam er al bloed uit. Mijn dochter heeft echt een behoorlijk harde zuigkracht waar ze in het ziekenhuis zelfs versteld van stonden en een gezonde eetlust. Maar na 2 dagen huilend en met gekrulde tenen borstvoeding te hebben gegeven, heb ik in overleg met de kraamhulp besloten hiermee te stoppen en over te gaan op flesvoeding. Deze beslissing was absoluut niet makkelijk. Ik wilde het zo graag!! Ik had me zo verheugd op die momenten samen met mijn kind, maar het ging gewoon echt niet. Na een aantal dagen merkte ik toch dat ik opgelucht was dat ik de stap naar FV had gemaakt, alleen merk ik dat mijn naaste omgeving er een beetje vreemd op reageert waardoor ik heel erg ga twijfelen of ik de juiste beslissing heb gemaakt. Het raakt me echt heel erg ook dat mensen die zo dicht bij me staan op een bepaalde manier reageren op het feit dat ik nu flesvoeding geef. Ik voel me nu super schuldig en alsof ik gefaald heb. Zijn er meer die hier last van hebben? </p>