Ik voel me schuldig omdat ik flesvoeding geef.

En trouwens blijkbaar vindt hier iedereen dat bv geven blijkbaar de norm is en gepromoot wordt maar ik ervaar in mijn omgeving het tegenovergestelde. Fles is norm en bv is maar raar en gedoe. Het is dus maar net van welke kant je het bekijkt.
 
Niks van alle opmerkingen aantrekken hoor! Jij hebt gedaan wat het beste is voor jou en je kindje. Ongelukkige moeder is ongelukkig kind.
Ennuh er zijn voordelen aan de fles hoor. Naast dat het tegenwoordig echt goed spul is kun je de voeding ook overdragen aan je partner en jij eens doorslapen, sneller in een schema gaan leven, je kindje is sneller en langer verzadigd (langer tussen voedingen, maar ook zorgt dat voor beter slapen van je kindje). En de moeder/ kind momentjes die maak je zelf, de borstvoeding is ook wat dat betrefd niet heilig.
Genoeg argumenten om lekker de fles aan te bieden. Je kunt het!
 
Zooo ik had dat ook!!! Bij mn oudste was het zo ellendig verlopen allemaal maar dat gezeur dat bv het beste is voor je kind maakt dat je doorgaat tot het uiterste. Ik knapte zelf helemaal op door te stoppen zelfs mn bekkeninstabiliteit verdween. Super hormonale kwaal dus bij mij.
Toen bij mn 2e zolang getwijfeld en besloten laag drempelig te proberen. Maar toen was de bevalling van haar écht heel zwaar met daarbij enorm bloedverlies. Toen ze vroegen of ik bv wilde geven moest ik huilen omdat ik het gewoon niet zag zitten. En toen dus ook besloten om het niet te doen. Achteraf wel eens spijt van.. maar toch t beste wel denk ik. Mn herstel was ak zwaar genoeg. En t duurde een week voor ik weer naar beneden kon zonder flauw te vallen. Ik denk dat ik met bv erbij er aan onderdoor was gegaan.
Maar de meeste reacties vind ik ook vervelend, tis echt n bvmaffia tegenwoordig. Maar wat hierboven al gezegd word.. happy mommy is happy baby. En daar gaat het om hoor!
 
Hier ook een red head. En echt borstvoeding is hell. Bij mijn eerste had ik de behoefte niet. Bij de 2e wel en zoveel gehuild van de pijn en na 2 weken gestopt. Hij kwam niet aan en ik keek tegen elke voeding aan. Daarna zo schuldig gevoeld door vragen van de omgeving. Nu doe ik bij nr 3 weer een poging maar de pijn komt nu na een week weer. Wij roodharige zijn er een stuk gevoeliger voor. En schuldig voelen is heel normaal maar die flesvoeding is toch een top uitvinding. Happy mom is happy baby. Dus lekker flesje geven zodat jij weer fijn van het voedingsmoment kan genieten.
 
Dank jullie wel voor al jullie reacties. Ik kan het inmiddels wat meer relativeren.
Irritant hoe je zo erg aan jezelf kan gaan twijfelen door wat een ander vindt. Ik heb nog een lange weg te gaan als onervaren moeder ;) 
 
Terug
Bovenaan