Ik weet dat het een taboe is maar ....................

HI,

Ik heb er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden en uiteindelijk is het gelukt om zwanger te worden mbv IVF. En je kan je niet voorstellen hoe het voelt om dan toch zwanger te zijn!!!
Ik snap best dat je voorkeuren hebt maar dat je teleurgesteld bent omdat het geslacht iets anders is dat je had gewild... Weet je waar je teleurgesteld van wordt?? Elke maand ongi worden als je al jaren bezig bent om zwanger worden!! Dat is pas erg. Ik heb vriendinnen waarbij het nog steeds niet is gelukt om zwanger te worden en die zouden er alles voor over hebben om een gezond babietje ooit in hun armen te kunnen omsluiten, jongetje of een meisje.


gr
Marielle
6w5d
 
Zolang je voorkeur niet leidt tot extreme teleurstelling of zelfs antipathie richting je kind, dan kan je eenvoorkeur hebben. Ooit zei iemand hier op het forum: "Emoties zijn altijd waar, die staan niet ter discussie". Ik vond dat mooi gezegd.

Als je echt extreem reageert omdat het kind niet van het juiste geslacht is, dan is dat ook heel vervelend voor jezelf, en daar moet je dan echt mee aan de slag.

Ergens op hopen is toch iets anders, dan het andere perse niet willen.

Ik heb twee meiden, en voor deze derde heb ik helemaal geen voorkeur. En dat snapt ook niemand. Iedereen vind dat ik een jongetje moet willen en krijgen. Terwijl ik alleen maar heel graag nog een kindje wil.

Miep
 
Hallo,

Ik heb altijd geroepen toen ik een jaar of 16 was dat ik graag met een ... zou willen beginnen omdat .... zo vervelend zijn of kunnen zijn.
Toen ik in februari zwanger raakte heb ik heel lang gedacht dat ik een ... zou krijgen zeker na het overlijden van mijn moeder (oktober 2004).
Na een pretecho te hebben gedaan in juni en een latere bevestiging van de gyn. weet ik dat ik nu dus krijg dat wat ik op mijn 16e altijd heb geroepen.
Maar voor zowel een jongen als een meisje lagen de namen al klaar en het had mij niet uitgemaakt òf het een jongen òf een meisje zou zijn.
Blij ben ik absoluut met het kindje dat straks komt al zal ik persoonlijk er heel veel verdriet van hebben dat mijn moeder dit helaas niet meer mee kan maken.

Groetjes Marlene
(35 weken en 5 dagen)(nog 30 dagen voor de boeg)
 
Hoi,
Ik denk ook wel dat de meeste mensen een voorkeur hebben voor een meisje of een jongetje. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor een meisje en mensen in mijn directe omgeving weten dat ook wel. Als echter mocht blijken dat het een jongetje wordt, dan is dat misschien even omschakelen, maar daar wordt ik ook heel gelukkig van. Ik merk ook dat naarmate mijn zwangerschap vordert het me minder bezighoudt. Op dit moment ben ik gewoon ontzettend blij dat we een baby krijgen !!!
Birgit
 
Hoi Brenda,

Niks mis mee om een voorkeur te hebben voor het ene geslacht. Ik vind dat dat er ook wel een beetje bij hoort. Als je vroeger over de toekomste fantaseerde had je vast wel een plaatje in je hoofd hoe het er uit moest zien en als je dan zover bent dat je die toekomst werkelijkheid gaat maken dan is dat toch niet zo gek.
Ik dacht zelf ook een duidelijke voorkeur te hebben en als mensen me er naar vroegen dan zei ik altijd: ''Als ik zou mogen kiezen dan wil ik een .... maar het gaat er natuurlijk om dat het gezond is.''
Ik heb in week 21 een pretecho gehad en sinds dien weten we wat het wordt, ik had blijkbaar niet zo'n hele grote voorkeur als ik dacht. Misschien denken mensen nu: ''Ja,ja makkelijk gezegt''. Maar het is wel zo, ik had verwacht als het het andere geslacht zou zijn dat ik wel even moest slikken en er 'gewenningsperiode' plaats zou vinden. Dat was immers de reden dat ik het graag wilde weten, dat ik niet na de bevalling zoiets zou hebben van hé dit klopt niet. Ik liep alleen maar te glunderen en te stralen en kon alleen maar zeggen: ''Oh, ik krijg een.....!!!!'' Mijn man stond dan ook helemaal perplex dat ik er zo 'vrolijk onder was'. Hij had echt verwacht dat ik even zou 'balen'.
Maar goed ongeacht wat het geslacht van je kindje is je houd er net zoveel van, als wanneer het anders was geweest. Laten we eerlijk zijn, iedereen wil op de eerste plaats een gezond, gelukkig kindje of het nou een jongentje of een meisje is. En mocht het zo zijn dat er iets met het kindje is dan hou je er ook net zo goed evenveel van, het is en blijft jou kind!
En ondertussen blijft het leuk om over het geslacht te speculeren en te fantaseren, doe dat ook vooral! Want het is toch leuk om te dromen van een meisje met mooie krullende paardestaartjes in een mooi jurkje die lekker met je wil freubelen of juist dat stoere jongentje met een petje op z'n hoofd en stoere spijkerbroek die met je wil ravotten.
Groetjes kirsten
38w6d
 
Ik denk ook wel dat veel mensen een voorkeur hebben.. ik ook, en mijn vriend weet dat volgens mij al :p ik blijf namelijk steeds meisjesnamen roepen of hij die ook mooi vind. Gisteren zei hij ineens, kom eens met jongensnamen, altijd die meisjesnamen! haha
Maar met een jongen zal ik ook heel blij zijn hoor!!
 
Hallo,

Ik heb een licht voorkeur voor een jongen, maar met een meisje zou ik echt blij zijn als het maar gezond is. En als het meisje is hou ik daar net zo veel van als van een jongen.

groetjes mutsie
 
Tja, ik heb ook stiekem wel een beetje de voorkeur voor een jongen. Ik weet niet precies waarom, waarschijnlijk omdat mijn schoonzus al 3 dochters heeft en het daardoor misschien voor de opa en oma extra leuk is om een kleinzoon te krijgen. Verder zie ik ook wel leuke kanten van een meisje hoor en sowieso wil ik alleen maar dat het een gezonde baby wordt.

Ach als het dan toch geen jongen zou zijn, dan moet ik het maar nog eens proberen

 
Terug
Bovenaan