Hallo,
Oh mss is het toch beter om even naar de ha te gaan? Kun je nooit slechter op worden toch...
Ik heb precies hetzelfde gehad, ik wilde al langer kids maar in onze flat zonder lift was het te onhandig. Wij zijn 6 jaar samen en woonde daar ruim 4 jaar samen. Nu hebben wij in mei onze flat verkocht en een huis gekocht, groot genoeg, eengezinswoning, waar wij 2 okt de sleutel van krijgen. Na de verkoop werd mijn gevoel ook steeds sterker omdat de mogelijkheid er nu aankwam... maar mijn vriend wilde ook wachten, eerst huis hebben...had nog geen vadergevoelens zoals ik moedergevoelens had (alsof mannen dat vantevoren al hebben, uitzonderingen nagelaten), was er nog niet helemaal aan toe (maar wanneer wel??? ik wist het niet!!).
Heb een paar keer goed op hem ingepraat dat het ook wel even kan duren voor ik zwanger ben, bij mijn collega een jaar. Vooral omdat ik al 11 jaar de pil slik. En dan duurt het nog eens 9 maanden voordat het kind komt, reken uit: 1,5 a 2 jaar!! Nou weet ik niet hoe oud jij bent maar ik ben net 27 geworden en gooide het ook op mijn leeftijd, wil niet wachten tot de 30!
Nou hebben we laatst op vakantie op het strand met z'n 2en een gesprek gehad, heb hem alles nogeens haarfijn uitgelegd, het huis komt er al aan, kan wel tijdje duren voordat ik zwanger ben, en dat ik het ontzettend frustrerend vind om een zwangere vrouw te zien lopen, of jonge moeders met kids, je word er overal mee geconfronteerd!!
Dat heeft mij ontzettend geholpen (toch mijn koppigheid weer), want hij heeft toen gezegd: oke gooi die strip maar weg!!!!
Ik wilde het er niet te vaak over hebben maar kon het echt niet laten!
Ben er zo blij mee... hij is nu een beetje aan het idee gewend, steeds meer.
Laatst zei ie zelfs: nou ik hoop dat het snel raak is!! (de lieverd!!) hij vond/vind nog steeds het gewoon een beetje eng.
Ik hoop voor je dat jou vriend ook inziet dat je die vrouwengevoelens niet onder stoelen of banken kan stoppen en dat ie overstag gaat... je kunt altijd wel een reden te bedenken om er "nog" niet aan te beginnen.
Heel veel succes
Groetjes Deb