Ik weet het even niet meer.!!!

Hallo Dames,

On ze kleine meid is al vanaf zaterdag ziek, ze spuugt en is flink aan de diarree.Ik heb haar bed al heel vaak gewassen en er zijn zelfs nachten geweest dat ik haar in een camping bedje moest leggen , omdat ik geen lakens meer voor haar had.ik ging s`nachts nog een keer extra naar beneden om het gewassen goed in de droger te doen zodat ze haar eigen bed weer terug had.
Ik ben er 2 keer naar onze huisarts geweest en ze is nog niet uitgedroogd en ze doen dus ook niks (ze zeggen er is ook niks voor)Ze eet vanaf zaterdag al helemaal niets meer en drinken krijg ik er ook bijna niet in.Nu had ik van mijn huisarts een brief mee gekregen voor als het op bevrijdingsdag nog niks was verbeterd dan kon ik huisartsenpost bellen.
Wij gistermiddag huisartsen post gebeld en daar konden we om 19:00 uur komen.
Kregen we een vrouwelijke huisarts en die vroeg gelijk is dit jullie eerste waarop wij zeiden van ja toen zeg ze tegen Aniek je mama en papa moeten hier nog mee leren om te gaan, want er was niks aan de hand.Ze was niet uitgedroogd ze had alleen pijn in haar buik en diarree.Waarop ik zei maar ze drinkt bijna niet dus ik was wel bang voor uitdroging.
Ze zei toen je komt zo bij ons een beetje te boek te staan als een over bezorder ouder ze wordt vanzelf weer beter.Wij gingen allebei met een rot gevoel weg en wij hebben zoiets van wij komen bijna nooit bij de dokter of huisartsen post.
Nu vandaag is de situatie nog steeds niks veranderd.En wij weten niet meer wat we moeten doen.Ze kan niet eens staan want dan valt ze al zo slap is ze.Wij proberen alles waar ze zin in heeft aan te bieden maar ze neemt niks.We staan elke keer met de beker met drinken bij haar en dan gaat er ook maar kleine beetje in en heel vaak helemaal niks.Zijn wij dan zo over bezorgt.
En heeft iemand nog tips?

Groetjes Willy

Wat een stom mens zeg, ik zou er wel een klacht over indienen (ook al weet ik niet bij wie). Het is toch logisch dat je bezorgt bent en helemaal als ze bijna omvalt door zwakte. Ze kan het echt niet maken om jullie zo te behandelen!!!
Heb verder geen tips, alleen misschien O.R.S geven. Dat kan je zo bij de apotheek halen..
Hopelijk gaat het snel beter...

Heel veel sterkte gewenst!!!!

Groetjes Tamara

Hoi willy,

Zelf zou ik ors zakjes geven, daar zitten zouten e.d bij in.
Hier is een link met meer informatie;

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/45803-voorkomen-van-uitdroging-bij-diarree-de-ors-oplossing.html

Daniel heeft een tijdje gehad... toen was hij overigens niet ziek... maar dat hij periodes had dat hij niet dronk.
Het langste wat hij niet gedronken heeft was krappen 5 dagen... en weigerde ook alles.
Hij was gelukkig niet uitgedroogd... maar onze huisarts zei dat het belangrijk was om op te letten of hij suf en in de war werd... daar moesten we goed op letten.

Ik snap dat je met een rot gevoel weggaat...
je wil goed voor je kindje zorgen en dan dit.
Als je nu iedere week voor ieder wiswasje op de stoep zat... maar je zegt zelf dat je er bijna nooit komt dus vind het een rare reactie.
Zou morgen gewoon weer even naar je huisarts bellen en ook aangeven dat je gevoel erover niet goed is... en of ze willen checken of ze uitdrogingsverschijnselen heeft.
Beter een keer teveel toch?

Kan je niet een handdoek over het hoofdeinde neerleggen?
Als ze dan spuugt hoef je alleen de handdoek in de was te doen.
Een grote handdoek kan je overdwars zo instoppen.

Vind het heel vervelend voor je en wens je dochtertje heel veel beterschap!

Liefs Marina

Jeee meis, klacht indienen!!!! Zo kan en mag er niet met jullie en jullie dochtertje omgegaan worden.
En morgen wéér huisarts bellen.
Zeg dat je zo weekend niet in wilt, je kindje is slap en valt om. Ze drinkt niet en spuugt. Ze zorgen maar voor dat ze iets geven. Waarom eerst uitdrogen? Moet ze eerst uitdrogen vóór er actie ondernomen wordt? Dat kan en mag niet. Laat hem jullie maar doorsturen naar kinderarts. Maar als het al sinds zaterdag is en je ziet geen verbetering, dan moet er iets gedaan worden.
Je bent zeker geen aansteller, en zoals jullie behandeld zijn kan gewoon niet.
Zeker klacht indienen en laat je niet afschepen hiermee.
Jij kent je kind het beste, jij bent hier deskundiger dan zij.
Ik vind je zeker niet aanstellen.

Heel veel sterkte en laat ff weten hoe het gaat.

Liefs Irene

Nou ja, wat een arts. Lekker is dat. Dat zeg je toch niet. Nou moet ik zeggen dat Emma vaak buikgriep heeft gehad. De eerste keer zijn we ook bij de dokter geweest en die heeft toen uitgelegd waar we op moesten letten, daarna zijn we niet meer geweest. Emma was dan ook soms wel twee weken ziek.
ORS wilde beide meiden hier echt niet drinken. Vanaf 1 jaar gaf ik ze sportdrank, dat vinden ze veel lekkerder, was een tip van een arts trouwens. En zo dronken ze toch nog iets.
Houd haar goed in de gaten. Ze moet helder reageren, mag niet kreunen, haar ogen moeten helder blijven staan, als je op de nageltjes duwt moet het snel weer roze worden en als je een huidplooi op de hand pakt, mag die niet blijven staan.
Het is goed dat ze af en toe iets drinkt.
MAAR ALS JE HET NIET VERTROUWD GA DAN WEER NAAR DE HUISARTS!!!
Liever een paar keer te veel dan 1 keer te weinig. Het is jullie dochter, niet die van de arts.
Beterschap.

Irene, zover ik weet kan een arts niets doen bij buikgriep. In de gaten houden of een kind niet uitdroogt. Als het kind uitgedroogd is, dan krijgt het een infuus met vocht. Meer is er niet te doen. Maar, als je kind uitdroogd dan is het heeeel belangrijk dat het snel dat infuus krijgt. Ben je te laat, dan is dat heel gevaarlijk.
De kinderarts kan dus ook geen actie ondernemen voor ze uitdroogt. Wat niet wil zeggen dat je dan overbezorgd bent als ouder. Je kind is ziek en het is belangrijk om dat in de gaten te houden.

Reisa,

Ik snap je wel. En ik snap ook dat ze er niks aan kunnen doen. Maar ze moeten ook snappen dat je erg bezordt bent en niet overbezorgd. En waarom komt zo'n huisarts niet met tip van ORS of sportdrank? (trouwens bouillon is ook goed!) dát vind ik gewoon slecht. En als je je zorgen maakt dan zijn ze ervoor om je weer gerust te stellen niet om je naar buiten te sturen met mededeling dat je overbezorgd bent of een zeur!
Ik weet dat er vaak niks aan te doen is. Maar wie weet is het wat anders.

Nou ja zeg, wat een reactie. Van de zotte.
Ik zou zeggen...vertrouw op je moeder gevoel. En bovendien...beter te vroeg of te veel naar de arts dan te laat of te weinig!!
O.R.S...zoals anderen al zeiden, zat ik ook aan te denken.

Ik kan met voorstellen dat je van alles aanbiedt, in de hoop dat ze maar iets eet of drinkt.
Onze meid vind van de fuit/groente drinkzakjes van zonnature (met Kikker erop) bijna altijd lekker, ook als ze niet fit is.

Ik zou zelf toch ook nog voor het weekend even de huisats bellen hoor! Je moet er toch niet aan denken dat je jezelf achteraf verwijt dat je dat niet hebt gedaan.

Laat je nog even weten hoe het gaat?
Succes en sterkte!

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan