Ik weet niet wat ik moet vinden van rijstebloem

Hoi allemaal,

Deels door een topic alhier ben ik toch maar eens begonnen met rijstebloem. Het idee dat Christian langer zou slapen trok me wel aan, al slaapt hij al heel lang door. Maar ik ben nog niet echt kapot van het geheel. Misschien ligt het aan mij.
Ik geef dus een papfles om 21:30 uur met een 3-standenspeen (grootste standje) voor kindjes van 4 maanden+ . Christian drinkt deze in 10-15 minuten leeg (zoals hij ook een gewone fles zou drinken). Nou ja, leeg... Op het einde zit de fles nog vol met rijstebloem prut, ik denk 1/3 tot 1/2 van wat ik erin gedaan heb.  
Christian slaapt nog net zo lang als voorheen, ieder ochtend om 6:00 uur is het raak, dus ik merk helemaal geen verschil. Ik vraag me dus een beetje af: waar doe ik het voor? Zoals ik het nu zie kost het me alleen maar extra geld (waarvan ik de helft weer wegspoel!)...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (18 weken)

Hoi,

wat voor voeding gebruik je? Ik geef mijn zoontje BV (gekolft, want hij weigert bij mij te drinken) en Friso Hypo-allergeen (ik red het nl niet om alle voedingen te kolfen. Maar toen ik hem friso gaf met rijstebleom, mengde het ook voor geen meter. Heel raar. heb van alles geprobeert, schudden voraf, tussendoor, rijstebloem erbij als de fles warm was etc, maar niks hielp. Alles bleef achter in de fles. Nu geef ik hem als laatste voeding een flesje BV met rijstebloem en dat mengt wel goed. Blijft niks achter in de fles.

Ik weet niet opf het aan de hypoallergeen ligt of niet. Of aan Friso.

Groetjes,
Mienetje

Hallo

Mijn Cb heeft idd gezegd dat hypoallergeen niet goed mengt met rijstebloem! Je kan er wel iets mee doen waardoor het wel mengt, maar daar wilden ze op de algemene infoochtend niet op in gaan, te persoonlijk... Ik moet dus even wachten tot mijn volgende bezoek om die tip te krijgen. Misschien beetje BV met rijstebloem mengen en dan pas de KV erbij???

Rosanne

En iemand bij de apotheek mengde eerst alles tot een voeding en deed dan pas de rijstebloem erbij, dus niet samen met het poeder alles ineens erbij. Dat werkte bij haar. Haar kindje had die super-super hypoallergeen voeding ivm allergie. Dus het zou moeten kunnen...
Ik ga vanavond eens wat proberen!

He, ik gebruik inderdaad hypoallergene voeding! (Nutrilon)
Ik maak eerst de voeding en voeg dan rijstebloem toe, maar dat werkt dus niet echt...
We gaan as donderdag weer naar CB, ik zal eens vragen dan, wat het trucje is...

Hai Karin

Jij woonde toch in Ehv centrum? Welk Cb heb jij? Ik ga naar het kinderspreekuur op de jan smitslaan, in dat voormalige klooster vlakbij het diagnostisch centrum. Dat is een antroposofisch CB. Ik weet niet of het reguliere CB ook de tip weet. Laat je het me weten als jij er bent geweest?

Groeten

Rosanne

hoi karin
ik deed eerst rijstebloem door de fles,leek me lekker voor hem,een dik papje voor t slapen gaan.maar niks hoor,hij kreeg t bijna niet uit de fles.er moest ook nog extra johannesbroodpitmeel bij anders spuugde hij nog.dus na een kwartier zuigen,zuigen zuigen kreeg hij er niks meer uit want het werd gewoon beton.dus kon ik een nieuwe fles gaan maken,die dan heel moeizaam opging omdat boas te moe was en al sliep.echt zielig,dus ik doe het ook niet meer.voor het doorslapen hebben we het zeker niet nodig,hij slaapt van 19:30 tot 8:30.ik doe de nutrix die ik nu nog heb staan nu door het vers gepureerde fruit.daar vind ik t wel weer handig voor.zonder is het zo dun dat boas t van de lepel moet slurpen ipv happen en met de nutrix worden het lekkere hapbare hapjes.is t toch nog ergens goed voor

Ik had ook veel te hoge verwachtingen van rijstebloem volgens mij is het heel licht verteerbaar.
Mijn zoontje Lars slaapt er wel een uur langer door, tenminste ik denk dat het door de rijstebloem komt.
Bij ons mengt het wel goed wij gebruiken Nutrilon Forte en goed schudden met 3 of 4 eetlepels rijstebloem en speen medium en dan heeft hij hem binnen 10 minuten leeg.
Hij spuugt er minder door.
Bovendien is het een goede methode om te wennen aan een beetje vast voedsel.

groeten
Rachel

Terug
Bovenaan