Ik weet niet wat ik moet vinden van rijstebloem

Hai Karin

Deze mail kreeg ik terug van biobim, het merk waar ik de rijstebloem van heb:

Beste Rosanne,

Hartelijk dank voor uw email.
Biobim Baby zou goed moeten mengen met zuigelingenvoeding ongeacht de soort.
U kunt proberen eerst de Biobim Baby met de benodigde hoeveelheid water te mengen.
Vervolgens het aantal gewenste schepjes zuigelingen toevoegen en het geheel mengen.

Misschien helpt het bij jou, ik ga het vanavond maar eens proberen.

Groeten
Rosanne

Ben nog wel benieuwd naar wat jouw CB zegt!

bij mij gaat het meestal prima, ik heb nutrilon hypo-allergeen. en mocht het wel eens voorkomen dat er een dikke pap achterblijft doe ik er op het eind een heel klein beetje water extra door, dan gaat het wel goed.

groetjes,
daphne

Senne krijgt ook al een aantal dagen rijstebloem in de laatste fles, maar doorslapen: nee hoor! Ze slaapt eigenlijk precies hetzelfde. Ik ga er toch mee door, maar alleen omdat het een stapje in de richting van vast voedsel is. Ik gebruik trouwens Friso Comfort en dat mengt heel goed.

Groetjes,
Dionne

Hoi Rosanne,

Ik heb het vanavond eerst in het water gemengd, daarna pas voeding toegevoegd en dat ging al heeeeeeel wat beter! Nu heeft Christian ook echt wat rijstebloem binnengekregen, ha, ha! Alhoewel, hij heeft net weer een flinke golf gespuugd
Nu maar hopen dat hij langer slaapt. Hij had vandaag weer een jengeldag en ik ben de hele middag met hem in de weer geweest...

Ik woon trouwens niet echt hartje-hartje Eindhoven, maar net iets ten noorden van het station (Woensel). Ik moet naar CB op de wezelstraat (bij de ring ter hoogte van kloosterdreef en woenselse markt). Zover ik weet een regulier CB. Ik laat je zeker weten welke "wijsheden" ze me over rijstebloem kunnen vertellen!

Groetjes, Karin

Hai Karin

Ik heb het gisteren opgegeven met die rijstebloem...
Ik had BV bewaard van eergisteren, daar de rijstebloem in gemengt en daarna aangevuld met KV. En....... zuigen, zuigen zuigen en er kwam bijna niets uit. Loek was al moe, dus ik heb het weggegooid en snel een gewoon flesje gemengt. Grrrrr! Dat was al de 4e poging. Overdag had ik het ook gedaan en toen leek het beter te gaan. Maar toch niet dus.
Maaaaaaaaarrrrrrrrr.... hij had weinig gedronken (140ml) en ik zag de bui al hangen met meer voedingen in de nacht.... NIET. Meneer heeft voor het eerst doorgeslapen! De voedingen waren 19.00, 00.15 en 7.00 uur. Echt heerlijk! Ik werd om 6 uur wakker en het was gewoon nog stil. Om 6.15 nog en om 6.30 nog!!! Nu maar hopen dat dit vaker gaat gebeuren en geen eenmalige actie was.

Hoe is het bij jullie gegaan?
(woensel is trouwens niet zo ver, ik woon in de achtse barrier. Hebben jullie ook die buitenlandse vrouw bij het CB? Vrienden van mij zitten volgens mij bij hetzelfde CB)

Nou, dat langer doorslapen we hier vergeten...
4:00 uur: weeeh-weeeh, speentje.
6:30 uur: HONGER!

Zucht. Ik mag eigenlijk niet klagen hoor, Christian slaapt al door vanaf 3 weken en heeft na 5 weken geen nachtvoeding meer gehad. Maar vanaf een week of 14 (sprongetje als je daar in gelooft) wordt hij bijna elke nacht 1-2 wakker voor zijn speentje , deed-ie anders nooit! Ik geef het nog een paar weken, als het dan niet beter wordt, ga ik hem het speentje in de nacht maar afwennen ofzo...

Trouwens, zoals jij het beschrijft, het lijkt toch echt dat je dan niet de juiste speen hebt! Ik heb nu een speen voor de melk (doet-ie 15-20 minuten over) en een voor de "pap" (doet-ie 10-15 minuten over). Als ik hem melk zou geven met de papspeen dan zou hij zijn flesje binnen 5 minuten achterover kunnen slaan, zo groot is het gaatje. Als Loek zoveel moeite moet doen, zal het gaatje wel te klein zijn, niet?

Groetjes, Karin

hoi

lastig he met die rijstebloem
wij geven jens om 20 uur de laatste fles met rijstebloem
hij heeft friso comfort, dus al dik van zichzelf
dan nog die rijstebloem erbij, we geven het in de smalle kromme difraxfles
de l speen gaat te snel
de m speen gaat wel, alleen het laatste gaat erg langzaam
best irri....

ik vraag me af als we geen pap geven of hij dan ook gewoon doorslaapt
wat denken jullie??

Hallo

Ik gebuik een 3 standenspeen en op stand 3 krijgt hij het er niet doorheen. Ik vroeg me net af, of hij door de BV misschien niet genoeg de speen indrukt met zijn tong... Heb net een papspeen van bibi gekocht, die past misschien ook op een difrax fles, die heb ik pas gekregen. Nog een poging? ik durf er bijna niet meer aan, dat geklooi vind ik zo zielig als hij al moe is...

Terug
Bovenaan