ik wel zwanger en veel in mijn omgeving lukt het niet....

Hallo Allemaal,

Ik ben ten eerste hartstikke blij dat ik zwanger ben!
Alleen krijg ik steeds meer te horen van vrouwen om mij heen dat zij al een jaar bezig zijn en het niet wil lukken.. Gisteren hoorde ik het weer en dan voel ik me zo schuldig! Ik werk in de zorg en het zijn zeker 4 collega ´s die het niet lukken en ik was in 3 maanden zwanger. Ze hebben ook toegegeven dat ze het moeilijk vinden als iemand anders zwanger is die ze kennen.. Hoe kan ik dit straks tegen hun zeggen??

liefs

Hoe vervelend het ook is, je zult het ze toch een keer moeten vertellen. Je kunt je enthousiasme iets meer bedwingen, maar meer dan dat toch niet, denk ik.

Ik herken het wel hoor. Een vriendin van mij probeert nu ook al een jaar om zwanger te raken. Bij mijn beide zwangerschappen (dit is de 2e), was het de eerste keer raak. Ik heb haar ook bijna de hele zwangerschap niet meer gezien, want het is te confronterend voor haar. Ik heb daar begrip voor en hoop dat het bij hen ook snel lukt, want onze vriendschap heeft er echt onder te lijden.

Groetjes, Marisa

He,