Zie je zelf vooral niet als zwakkeling, zo praat je jezelf naar beneden en wordt de kans op succes ook minder. Nicotine is een serieuze verslaving met meer doden per jaar dan welk andere soort verslaving dan ook, maar dat komt niet alleen doordat de stoffen sterker zijn maar doordat er meer mensen verslaafd zijn. Hou je zelf vooral voor dat je niet meer WIL ipv dat je niet meer mag.
Ik heb zelf uiteindelijk het boek gelezen van Alan Carr, "stoppen met roken voor vrouwen". Dit was wel nadat ik al bijna een jaar er echt klaar mee was en het mij steeds meer begon tegen te staan, ookal heb ik tot de laatste dag een pakje per dag gerookt. Dit boek gaf mij net het laatste zetje / laatste feitje dat ik nodig had om echt te kunnen stoppen.
Via je verzekering is er trouwens ook vaak veel mogelijk zoals cursussen en hulpmiddelen dus je zou ook nog met hun kunnen bellen. Verder geeft bijna elke huisarts ondersteuning en begeleiding bij stoppen met roken.
Heel veel succes en bedenk je goed dat het vooral een kwestie is van die ene sigaret niet meer opsteken. Vanaf je laatste sigaret ben je al gestopt, het is aan jou (en vooral dat irritante verslaving stemmetje) wanneer je weer begint.