Ik wil stoppen met roken

<p>Dames..</p><p>Ik zit ergens mee.. ik ben namelijk zwanger en ik rook. Ik weet het is mega slecht en ik heb al 1000x een preek gehad van mensen om me heen, maar het lukt me gewoon niet.</p><p>Het is echt niet zo dat ik niet geef om de gezondheid van het kindje, want die vind ik super belangrijk. Maar ik ben gewoon echt een zwakkeling.</p><p>Zijn hier dames die ook dit ook hebben of tips hebben hoe ik het beste dit aan kan pakken?</p><p>Ik ben inmiddels 15 weken :(</p><p> </p><p>X</p>

Zie je zelf vooral niet als zwakkeling, zo praat je jezelf naar beneden en wordt de kans op succes ook minder.  Nicotine is een serieuze verslaving met meer doden per jaar dan welk andere soort verslaving dan ook, maar dat komt niet alleen doordat de stoffen sterker zijn maar doordat er meer mensen verslaafd zijn.  Hou je zelf vooral voor dat je niet meer WIL ipv dat je niet meer mag. 
Ik heb zelf uiteindelijk het boek gelezen van Alan Carr, "stoppen met roken voor vrouwen". Dit was wel nadat ik al bijna een jaar er echt klaar mee was en het mij steeds meer begon tegen te staan, ookal heb ik tot de laatste dag  een pakje per dag gerookt.  Dit boek gaf mij net het laatste zetje / laatste feitje dat ik nodig had om echt te kunnen stoppen. 
Via je verzekering is er trouwens ook vaak veel mogelijk zoals cursussen en hulpmiddelen dus je zou ook nog met hun kunnen bellen. Verder geeft bijna elke huisarts ondersteuning en begeleiding bij stoppen met roken. 
Heel veel succes en bedenk je goed dat het vooral een kwestie is van die ene sigaret niet meer opsteken. Vanaf je laatste sigaret ben je al gestopt, het is aan jou (en vooral dat irritante verslaving stemmetje) wanneer je weer begint. 

Sorry maar ik vind het echt heel erg dat je rookt! Ik ben een zware roker geweest en ben toevallig in oktober gestopt nog voor ik wist dat ik dit jaar zwanger zou worden. Ik deed het als uitdaging en had er totaal geen zin in. De eerste dag was ontzettend zwaar kaar geloof me vanaf die dag wordt het alleen maar beter. Elke sigaret die je uitstelt/niet rookt is een overwinning en voor je het weet ben je een niet roker. 
Je hebt nu een kleine in je buik die je nu heel erg ziek kunt maken. Mijn moeder heeft doorgerookt waardoor ik en mijn broertje en zusje scheel zijn geboren. Dat valt qua gezondheid nog mee, maar mijn jeugd was verschrikkelijk en dat neem ik mijn moeder erg kwalijk. Ik ben geopereerd op mijn 10e omdat ik het pesten niet meer aankon en dat terwijl ik ontzettend bang ben voor operaties. Bij mijn zusje kunnen ze het niet meer recht zetten na 4 mislukte operaties. Ik weet dat je aan harde woorden misschien niets hebt maar het is heel egoïstisch om te blijven roken. 
Neem contact op met je huisarts. Als je eenmaal gestopt bent zul je zien dat roken een keuze is. (Ik rookte een pakje per dag)

Ik rookte ook nog toen ik erachter kwam toen ik zwanger was. Heb er toen nog 2 gerookt en heb daarna alle sigaretten, uitgedrukte peuken en aanstekers weggegooid en gewoon gestopt. Ik heb ook toen ik nog niet zwanger was meerdere pogingen gedaan om te stoppen maar dat lukte me ook niet. Daarna gewoon knop omgegooid en deed ik het gewoon niet meer. Snap heel goed dat niet iedereen dat lukt en sta er ook van te kijken dat het mezelf gelukt is maarja.. je moet wel wat. Blijven roken is slecht maar dat weet je zelf wel. Als jij wil stoppen met roken moet je streng zijn en dan stop je wel. Als je niet echt wil stoppen dan lukt het ook niet. 
Succes ermee 

Sorry maar ook ik kan totaal geen begrip opbrengen voor jouw keuze! Want ondanks dat roken een verslaving is, heb je altijd een keuze. Ik ben ruim een jaar voor ik zwanger wilde worden gestopt met roken. Want je kiest bewust om voor een kindje te gaan. 
Ondanks dat ik heel gezond leefde ben ik bevallen van een doodgeboren kindje. Mij is gelukkig niets te verwijten. 
Ik heb echt geen woorden voor jouw keuze om door te gaan met roken. Ik kan alleen maar hopen dat jouw kindje het overleeft, want je kindje loopt echt schade op door jouw toedoen.   
Neem je verantwoording als moeder! 
Succes 

Aan harde woorden heb je nu niks alleen maar positiviteit helpt je verder.want we weten allemaal dat roken tijdens de zwangerschap schadelijk is voor je ongeboren kind.
Ikzelf rookte ook nog toen ik ontdekte dat ik zwanger was en gooide direct me pakje weg na een week kreeg ik te maken met een nare situatie waardoor ik mezelf het excuus gaf het niet erg was om te roken.wat natuurlijk te gek was en ik al snel besefde ik ben hulp gaan vragen in mijn omgeving mijn partner rookt ook dus dat maakte het lastig hij probeerde zo min mogelijk te roken in mijn bij zijn en steunde me wanneer ik het moeilijk had.
Omdat al je hormonen al lekker in de war zijn voelt stoppen met roken veel zwaarder maar zoek voor jezelf een bezigheid hou jezelf bezig en wanneer je zin hebt in een sigaret neem een gezonden snack als je iets echt wilt dan kan je dat en zeker voor je kleine geloof me het lijkt zwaarder dan dat het is ik heb zelf honden dus wanneer ik helemaal gestoord werd van het verlangen naar een sigaret ging ik het bos in en liep ik daar uren soms deed ik dat wel 5x per dag dus mijn honden genoten ervan.
Wat je ookal leest is dat je hulp kan vragen aan je huisarts of je verzekering is ook echt handig :) 
Sterkte ermee en hoofd omhoog schouders recht je bent sterk en je kan dit echt wel laat iedereen maar praten dir negatief is ene oor in andere oor uit vaak hebben ze deze situatie zelf ook meegemaakt

Aan harde woorden heb je nu niks alleen maar positiviteit helpt je verder.want we weten allemaal dat roken tijdens de zwangerschap schadelijk is voor je ongeboren kind.
Ikzelf rookte ook nog toen ik ontdekte dat ik zwanger was en gooide direct me pakje weg na een week kreeg ik te maken met een nare situatie waardoor ik mezelf het excuus gaf het niet erg was om te roken.wat natuurlijk te gek was en ik al snel besefde ik ben hulp gaan vragen in mijn omgeving mijn partner rookt ook dus dat maakte het lastig hij probeerde zo min mogelijk te roken in mijn bij zijn en steunde me wanneer ik het moeilijk had.
Omdat al je hormonen al lekker in de war zijn voelt stoppen met roken veel zwaarder maar zoek voor jezelf een bezigheid hou jezelf bezig en wanneer je zin hebt in een sigaret neem een gezonden snack als je iets echt wilt dan kan je dat en zeker voor je kleine geloof me het lijkt zwaarder dan dat het is ik heb zelf honden dus wanneer ik helemaal gestoord werd van het verlangen naar een sigaret ging ik het bos in en liep ik daar uren soms deed ik dat wel 5x per dag dus mijn honden genoten ervan.
Wat je ookal leest is dat je hulp kan vragen aan je huisarts of je verzekering is ook echt handig :) 
Sterkte ermee en hoofd omhoog schouders recht je bent sterk en je kan dit echt wel laat iedereen maar praten dir negatief is ene oor in andere oor uit vaak hebben ze deze situatie zelf ook meegemaakt

Hey, ik was onverwacht zwanger en rookte 2 pakjes per dag. Ik ben gewoon van de 1 op de andere dag gestopt. Ik heb nog iets van 4 keer 1 sigaret op gestoken en na 3 trekjes weg gegooid omdat ik dacht: ik ben al ... dagen gestopt en dan verpest ik het nu niet alleen voor mij zelf maar ook voor mijn kindje. Het was echt heel moeilijk maar ik probeerde gewoon iets anders te gaan (meestal ging ik iets eten haha :p) ik probeerde me steeds ook te bedenken dst verslaving in je hoofd zit. En wanneer ik echt heel graag wou roken dacht ik: je kan je hele leven nog je eigen longen verpesten maar nu moet je 9 maanden sterk zijn voor de gezondheid van je kind. Stel dat je kind geboren word met een ernstige long aandoening? Dan vergeef je jezelf nooit. Zoals ik al zij; het is niet makkelijk en ik heb ook nog 4x een sigarer opgestoken maar je moet echt volhouden en sterk zijn 

succes! 

Terug
Bovenaan