Ik wil stoppen met roken

Ook ik ben direct gestopt bij het zien van een positieve test. Met de gedachte, niet stoppen is geen optie, hoe je het doet doe je het maar het gaat wel gebeuren. Je zal nog zoveel meer in je leven moeten gaan laten voor je kindje, daar is stoppen met roken iets kleins bij.
Een kennis rookte beide zwangerschappen wel door.  Resultaat bij de oudste: aangeboren chronische bronchitis, heftige gedragsproblemen vanaf heel jong al, achterstand in groei.
Jongste: aangeboren chronische bronchitis, oogafwijking, een bepaald zeer  weinig voorkomend syndroom, kind kon pas rond 3 jaar lopen, bijna niet praten en ook een groeiachterstand.
Tuurlijk weten we niet hoe het was geweest  als ze wel gestopt was, maar bijgedragen heeft het sowieso niet.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kinderen met een aandoening ter wereld komen wat ik had kunnen voorkomen.
Ik hoop dat je vanaf vandaag geen sigaret meer opsteekt.. Succes met het stoppen! 

Ik snap je helemaal! En bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander.. let niet op de botte reacties over hoe slecht je wel niet bezig bent.. dat weet je zelf ook wel anders vraag je geen advies op dit forum. Blijf positief!
Probeer bezig te blijven en als je vervanging zoekt..neem een stukje fruit of kauwgum ofzo.. Misschien is er iets wat je leuk vind om te doen? Veel mensen doen dat diamant painting..pielen met kleine steentjes..ben je lekker bezig haha.en heb je gelijk iets voor in de babykamer op te hangen!  
Bezig blijven is echt de truc.En ga vooral niet zitten bij mensen die roken. Zodat je niet in de verleiding komt. Denk vooral dat je het voor je kindje doet..en uiteraard jezelf! Naar de huisarts gaan is natuurlijk ook een optie, voor extra hulp.
Heeeeel veel succes! Het gaat je lukken!!!

Ik snap dat de harde reacties niet leuk zijn, toch hoop ik wel dat ze je doen inzien dat je echt moet stoppen nu. En dat weet je ook wel dat je dat moet, anders post je dat bericht niet hier. Als mijn reactie te bot was... sorry daarvoor, maar gezien mijn verleden begrijp je dat mss ook een beetje. Maar ik wil wel even zeggen dat je in mijn ogen de eerste stap al gezet hebt, anders had je hier niets gepost. En je weet natuurlijk ook wel dat daar botte reacties uit voort kunnen komen, zoals die van mij. 
Kom op meid, denk aan mijn verhaal, als je zoiets gebeurt ben je echt alleen maar heel erg blij dat jou niets te verwijten valt. En lees de andere reacties, er zitten serieuze consequenties aan het roken  
Je bent nu 15 weken, nog 25 weken te gaan. Een half jaar. Dat moet je gewoon lukken! 
Wellicht kun je iets van acupunctuur proberen. En de verloskundige kan je ook vast goede tips geven. Ik hoop echt dat het je lukt! 

Mss niet helemaal t zelfde .
Ben zwanger en heb zwangerschapssuiker. Mag dus n hoop dingen niet eten ivm verhoging in mijn suikerwaardes en dat is dan weer niet goed voor de kleine .
Hoe moeilijk in t begin t ook was ben ik inmiddels meester in het afslaan van allemaal lekkere tussendoortjes .
Voor mij is de rede dat ik dat zo strak kan de kleine in mijn buik . Volg je hart bij t stoppen, dat helpt je echt .

Doen, ht is zeker moeilijk ik ben nu voor de tweede keer gestopt met roken, ben nu zwanger van mijn tweede. Eerste zwangerschap was makkelijker moet ik zeggen. Nu had ik het moeilijker ben paar dagen nadat ik wist dat ik zwanger was gestopt, eerste week was erg moeilijk maar ik hield mezelf voor dat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid van mijn baby en ik las allemaal horror verhalen op internet van wat er allemaal kan gebeuren met de kleine als je blijft roken en dat helpt enorm ! Kreeg het rond de 20 weken even moeilijk maar heb doorgezet en nu denk ik nog maar 12 weken en dan moet ik het weer zelf weten, hopelijk blijf ik gestopt maar die druk leg ik mezelf nu niet op!
wat zijn nou 6 maanden.. na een paar dagen vind je het zo stinken en voel je jezelf fris, gezond en ben je trots!
doe het vanaf morgen succes!!!

@oumbaby
ik snap hoe moeilijk je het hebt..
ik ben wel gestopt toen ik zwanger was het is mij gelukt door 
1: dat als er iets mis is met je kindje je het je zelf nooit vergeeft .
2: dat je ongeboren kindje ongeveer 40%minder zuurstof binnen krijgt als jij een haaltje neemt ( beeld je dit eens in bij een levend kindje) 
3: je bent straks zichtbaar zwanger en sorry maar dan is het echt geen snoet om in het openbaar te roken /of sigaretten te kopen 
4: blijf bezig verdiep je in gezonde dingen die je kunt doen zodat je kindje een boost krijgt i.p.v. luchtwegen problemen (dit is echt een keus) 
5: je gaat je kindje straks voelen dat maakt het ook een stuk makkelijker 
6: schaam je als je moet vertellen bij de vk dat je rookt je bent niet dom en niet ontwetend je weet dat roken je kindje geen goed doet en dus rook je echt voor je zelf en dit is iets om je voor te schamen .
dit zijn de dingen die ik tegen me zelf heb gezegd de eerste week daarna was het zo ontzetten makkelijk om het niet meer te doen en ik ben zo ontzettend blij dat mijn dochter inmiddels 11 maanden gewoond heeft in een “gezonde” buik 
nu ze er in het echt is loont dat nog zo veel meer . Ik heb wel eens naar de gekeken en gedacht ohhh wat zou ik me schuldig voelen als ik wel had gerookt  ik denk dat als je niet stop je hellaas soms naar de kijkt en je schuldig voelt dat je door gerookt hebt 
ik vind het wel heel dapper van je dat je dit topic gestart bent
ik hoop dat je wat hebt aan Mn tips en dat je je kindje een eerlijke start geeft door zelf iets te laten..
laat die kut sigaretten niet winnen want je kindje kan het niet bepalen dit doe je echt zelf en jij kunt nu niet stoppen maar als je kindje straks geboren is heeft die weder om de keuze niet en zal ook moeten afkicken van de nicotine die Hij via jou binnen kreeg dat is toch te ziellig als je er overna denkt 
Gewoon niet meer doen zo simpel is het echt waar stoppen is een keuze het gaat je lukken ! 

ik snap zeker de "botte" reacties en ben ook zeker niet trots op het feit dat ik rook.
Ik heb met de VK al besproken dat ik rook en ze zei me vaste tijden aan te nemen om een sigaret te pakken. Echter merk ik dat dit niet werkt voor me. Omdat je continu bezig bent met de tijd En helemaal als ik niet thuis ben.
Ik ga zeker morgen contact opnemen met de huisarts En kijken wat deze voor me kan doen.
De dames die tips gegeven hebben, ik ga dit zeker proberen en gewoon die knop om proberen te zetten.
Ik merk dat ik het de laatste tijd steeds minder vind om te roken en rook ook alleen nog thuis (werk, buiten etc )
Iedereen bedankt voor de reacties
X

@oumbaby die tip van je vk vind ik ook niks. Het beste is om een datum te prikken dat je gaat stoppen. Ik gaf mezelf een week en in die week heb ik heel bewust gerookt want ik wist dat het allemaal 1 van de laatste sigaretjes waren, dus ik was erg zuinig. Je rookt vanzelf minder en je kunt langzaam accepteren dat je gaat stoppen. Geloof mij, de eerste weken worden erg zwaar. Bedenk iets om de sigaretten te vervangen. Voor mij werd dat thee. Ik kocht elke dag bijzondere thee en zodra ik behoefte kreeg aan roken zette ik een kop thee. (Je kan nu wel beter cafeïne vrije thee kiezen) kauwgom werd mijn tweede verslaving. Als ik weg reed van huis rookte ik altijd in de auto. Nu werd dat kauwgom. Dit heb ik samen met de thee 6 weken lang erg obsessief volgehouden en toen had ik het ineens niet meer nodig! De verslaving was uit mijn lichaam! Ik hoop echt dat je doorzet want ik geloof dat als je het echt wilt je het ook kan. Zeker nu voor je kleine. Heb je vaste rookplekken? Hang daar kopietjes van je echo op. Dat soort dingen werken echt en beloon je op hey begin bij elke mijlpaal dat je gestopt bent met iets leuks. (1e dag, 1e week, 1e maand enz.)

Terug
Bovenaan