Ik wil stoppen met roken

Hoi!
Ik rookte ook best veel, totdat ik een positieve test had. Toen ben ik meteen gestopt met roken.
De eerste dagen zijn het moeilijkst, daar moet je gewoon even doorheen en je weet hartstikke goed waar je het voor doet!
Ik heb een stuk of 3 stoppen met roken apps gedownload die de hele dag meldingen gaven wat er in mijn lichaam was verbeterd. Ook ging ik op YouTube filmpjes kijken over roken en zwanger zijn. Nou ja, dan houd je het wel vol hoor.
Ik wens je heel veel succes! Ik kan het, dus jij kan het ook! ;)

Ben zelf echt anti roken, vind het erg smerig! Nooit gerookt ook... maar besef ook dat roken net als over eten kan voortkomen uit andere problemen. Die je hierdoor onderdrukt. 
Mijn nichtje heeft 6 jaar geleden een dochter gekregen met hartafwijking. Rookte de hele zwangerschap, dronk redbull. En denk echt serieus dat dit komt door haar slechte leef gewoontes. Het is niet zozeer jezelf die je ermee belast maar wel een kind wat hier niet voor kiest... 

Ik zie dat je dondersgoed weet wat je je kindje aan doet en dat je écht wilt!
Voor mij is het makkelijker gezegd, ik rookte ook, maar geen pakje per dag, gewoon wanneer ik daar zin in had, rcht voor de lekker en soms voor de stress.. Dus ik kan niets voor jou zeggen!! Wel kan ik zeggen, de eerste keer kwam ik er pas achter dat ik zwanger was toen ik niet ongesteld werd, daaroor had ik dus wel wat gerookt/gedronken. Miskraam.. Ik heb het mezelf een tijdje écht kwalijk genomen!! Ik was meteen gestopt toen ik het wist en ik kon het daarvoor nog niet weten maar toch.. dat geweten hea!
En nu zijn er situaties; mijn vriendin die alles "volgens de regels " deed en haar kindje moest verliezen en een collega die laks een pakje per dag rookte en een cliënt die tot haar laatste dag nog drugs gebruikte, die wel gezonde kindjes hebben.. Dus over dat kan ik niks zeggen, wel over je schuldgevoel! Dus doe het niet om de reacties om je heen, maar wetende dat je een stuk lastiger met jezelf door de deur kan.. 
Veel sterkte meissie! Ik geloof in je!! You can do it!!!

Probeer is door een dun rietje te ademen zo ervaar je wat je baby aan adem binnen krijgt als jij rookt. Ik rookte ook maar na een positieve test direct gestopt. Ik nam steeds de gedachte in me hoofd hoe het zou zijn voor me kindje. Elke keer als ik zin had in die sigaret pakte ik dat rietje en proberen ik te voelen wat de baby zou voelen als ik dat peukkie op zou steken. Roken tijdens de zwangerschap brengt zoveel risico's met zich mee. Straks voel je je hele leven schuldig tegen over je kindje. Succes met het stoppen

Ik ben ook meteen gestopt toen ik de positieve test zag. Het 1e wat ik dacht was: Ik rook niet meer! Ik rookte per dag ongeveer 15 sigaretten maar ik ben wel per direct gestopt. Dit kindje in mijn buik is een wonder, Een geschenk en ik zal er zelf niets aan doen om dat kindje te beschadigen alleen maar door het bevredigen van mijn eigen behoeftes, dat vind ik echt egoïstisch.
Ik ben nu 12 dagen gestopt. Ik ben 10 dagen stront chagrijnig geweest en ontzettende vreet kicks gehad maar goed. Dat heb je over voor je ongeboren kind toch. Ik heb in die 10 dagen denk geen enkel moment gehad dat ik GEEN zin had in een sigaret en het was (is nog steeds) heel erg lastig maar ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik mijn kind iets zou over houden omdat ik per se wil roken.
Dus sigaretten weggooien en gewoon cold turkey stoppen. Doe het voor je ongeboren baby want je vergeeft het jezelf nooit als je kindje iets overkomt. Daarbij heeft het kindje het nu al zwaar in de baarmoeder als jij rookt. Iets wat een hoop mensen niet beseffen.

Succes.

Ik rookte nog op het moment dat ik er achter kwam dat ik zwanger was. Ik stak daarna nog n sigaretje op om nog even een paar laatste hijsjes te nemen en daarna te stoppen. Ik had het er zó moeilijk mee! Ik rookte voorheen een pakje per dag.. Ik was zo boos op mezelf dat ik alles wat ik in huis had qua sigaretten / filterhulzen/ potten / machientje,  ALLES onder de kraan heb gehouden en alles weg geflikkerd heb.. Als ik weer zin kreeg om te roken en het bijna niet meer volhield ging ik expres opzoeken op internet wat er allemaal met je kindje kan gebeuren omdat je rookt.. En dat dan wel 3 kwartier lang of n uur als dat nodig was. Nou, ik heb sinds dien geen sigaret meer aangeraakt tijdens mijn zwangerschap! Het is je KINDJE! Die heeft geen keuze om te zeggen: nee ik hoef die vieze troep niet, want als jij het doet heeft je kindje geen keus en zal hij wel MOETEN. Echt zielig.  Wat is er nou belangrijker,  die kut sigaret of je kindje?
Niks lief praten, aardig dingen zeggen en uitleggen.... gewoon de harde waarheid onder ogen komen, dan stop je misschien!
En degene die zeggen; het is beter om af en toe te roken dan stress te hebben voor het kind, dat zeggen alleen de mensen die niet hebben kunnen stoppen en hebben meteen een heel goed excuus voor zich zelf in de arm genomen om zich niet al te schuldig te voelen als ze er een op steken.. mijn schuldgevoel was vele malen groter dan de zin in een sigaret. Die "stress" heb je een week, misschien 2.. die sigaretten 9 maanden lang.  
KOM OP, STOP! Je kan geen betere stok achter de deur hebben. Als je het niet voor jezelf kan dan kan je het toch wel voor je kind?

Terug
Bovenaan