ik wil zo graag!!!

Hoi Gompie, sorry dat ik zo laat reageer maar heb de woensdag en donderdag nodig gehad om te bekomen van carnaval. Heb het erg naar m'n zin gehad en hebben ook nog genoeg geklust, maar ik weet niet of het zaad van mijn man nu wel zo optimaal was met aardig wat biertjes op ha, ha!! Wat jammer dat jij ook weer ongesteld bent geworden. Heb nog aan je gedacht en hoopte zo voor je!! Helaas niets aan te doen, we gaan gewoon weer vrolijk verder. Wanneer moet je nu ongeveer ongesteld worden? Ik 2 maart, maar hoop natuurlijk dat het weg blijft.
Ik hoor graag weer van je, houdt de moed erin!!!
Liefs Mana

He feestganger!

Geeft niks, ik dacht al dat je door de feeststemming daar in Brabant niet zo vlot weer hier zou zijn... Je hebt in ieder geval lekker even afleidng gehad, toch? Had je ook de hele week vakantie, of alleen maandag en dinsdag?

Ik ga even 'technisch' (haha) doen... want ik begrijp het niet helemaal. Jouw nieuwe NOD is 2 maart, de mijne volgens mij ook. Ik vind het wel heel leuk dat we nu zo gelijk op gaan, maar klopt het wel helemaal? Ik ben 2 februari ongesteld geworden, en jij 1 februari, toch? Dus als we beiden uitgaan van een cyclus van 28 dagen, zou jou NOD 1 maart zijn, en de mijne 2 maart. Of ben ik een beetje in de war...? Ach, het maakt ook niet zoveel uit. Wel grappig dat we deze maand zo goed als gelijk op gaan, zeg maar.

Je zei dat jullie genoeg geklust hebben ondanks het gefeest (dubbel feest, hahaha), maar volgens de berekeningen ben je iets te vroeg geweest, lijkt me... Dit weekend begint voor ons alletwee de vruchtbare periode. Ik heb even op de kalender op babybrabbel gekeken, en voor mij zou dat betekenen dat de vruchtbare dagen vandaag (zondag) t/m donderdag zijn, en voor jou zaterdag (gister) t/m woensdag. Ik neem het wel altijd heel ruim, omdat mijn cyclus zoals ik al eerder zei niet steeds netjes 28 dagen is. Dus neem ik het zekere voor het onzekere, en begin ruim van tevoren, en ga wat langer door. Deze maand netjes om de dag, omdat dit beter schijnt te zijn. Pffffft, valt ook niet mee he... zwanger worden... haha.

Hier wordt dus ook al hard 'gewerkt'! haha. Verder alles z'n gangetje. Van de week wel even last van de griep gehad. Voor het eerst sinds jaren weer gevoeld hoe het is om koorts te hebben.
Het is nu rustig. Nog geen last van gevoelige/pijnlijke borsten e.d., dat zal de komende dagen wel weer beginnen, als ik m'n lichaam inderdaad een beetje begin te snappen...

Ik hoop dat het daar ook allemaal goed gaat? Succes met 'klussen' de komende dagen... Wij gaan hier ook ons best doen...
Tot horens!

Liefs Gompie

Hoi Gompie, ik had gelukkig de woensdag na carnaval nog vrij en moest donderdag pas s'middags gaan werken. Heb dus wel even bij kunnen komen. Ben op dit moment ziek thuis, net als jij ook de griep te pakken. Om terug te komen op jou technische verhaaltje ha, ha: je hebt gelijk, maar ik ben de laatste keer na 30 dagen ongesteld geworden. Ben de eerste ronde namelijk op 5 december ongesteld geworden en daarna op 2 januari. Dat is een cyclus van 28 dagen, en zou ik 30 januari weer ongesteld moeten worden. Echter werd ik op 1 februari ongesteld en dat is weer een cyclus van 30 dagen. Dus als ik uit ga van 30 dagen ( wat ik dus nu even doe) zou ik op 2 maart ongesteld moeten worden. Deze week is inderdaad mijn vruchtbare week, vanaf vandaag volgens de vruchtbaarheidskalender, maar heb inderdaad vantevoren ook al veel geklust, ten eerste omdat ik vind dat zwanger worden ook nog leuk moet blijven en ten tweede omdat ik niet helemaal zeker weet hoeveel dagen mijn cyclus telt. Ingewikkeld allemaal, maar goed we gaan weer vrolijk verder. Klopt het dat je in je vruchtbare week week beter om de dag kan klussen? Baal wel dat ik nu grieperig ben, maar kan me denk ik nog wel vinden in een vrijpartij ha, ha!! Inderdaad leuk dat we nu misschien gelijk lopen. Ik duim natuurlijk weer voor je. We hopen maar op het beste, toch? Jullie ook veel succes en plezier en ik hoor je graag weer!!
Liefs Mana

Hoi!

Haha, dat zei ik ook tegen m'n vriend toen het weekend naderde... "Ook al ben ik ziek; kom maar op hoor!!"
Vervelend dat je (juist nu) ziek bent... Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt??

Ik begrijp je cyclus verhaal, haha! Maar op een of andere manier dacht ik dat jij steeds zo'n 'nette' cyclus had... Vandaar.
En over je 'klus-verhaal',je hebt groot gelijk hoor! Het zwanger worden moet ook leuk blijven! Het zou niet goed zijn als we het alleen nog maar deden op de vruchtbare dagen. Ik vind het wel jammer dat het ondanks dat soms wel een beetje een 'moetje' is (hebben jullie dat ook?) Allebei moe ofzo, en dan toch even vrijen, omdat ik in m'n vruchtbare periode zit... (ach, daar kun je misschien ook bijna niet omheen, zeker als het zwanger worden lang op zich laat wachten)

Het wordt inderdaad aangeraden om tijdens de vruchtbare dagen om de dag te vrijen. Dit omdat dan de kwaliteit van het zaad beter is. Daarbij blijft het zaad vrij lang in leven, dus als je 1 of 2 dagen voor je vruchtbaarste dag bijv. zou hebben geklust, kan een eitje nog steeds worden bevrucht.
Ik duim zeker ook voor jou, dat er de komende week een bevruchting plaats zal vinden...
(Misschien raar, maar eigenlijk reken ik alweer nergens op...)

Ik ga nog even wat in huis doen, en vanmiddag weer werken...
Beterschap en tot horens!

Liefs Gompie

Hoi Gompie, ik voel me vandaag alweer een stuk beter, wel flink verkouden maar ja, dat is heel nederland. Ondanks dat deze week mijn vruchtbare periode is, voel ik me heel gewoon. Ik heb nog geen pijnlijke borsten, hoewel ik dat vorige maand wel in die periode had.Kan me ook vergissen, en zit er misschien een beetje op te wachten. Net alsof je dan ook van je lichaam doorkrijgt dat je vruchtbaar ben of zo, snap je wat ik bedoel? Toch heb ik deze maand het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Toch probeer ik me daar niet al te veel op vast te pinnen, is het straks alleen maar een teleurstelling. We zien maar weer, jij ook succes de komende weken. Ik blijf voor je duimen!!!!! Liefs Mana

Hoi!

Hoe is het daar...? Goed jullie best gedaan...? hahaha!

Ik heb ook geen last van m'n borsten gehad, en normaal heb ik dat eigenlijk wel (zo rond m'n eisprong vermoed ik...). Sinds vanmiddag voelt er eentje beurs aan zeg maar, en in m'n onderbuik is het ook wat onrustiger op het moment... (steekjes, 'geborrel' enz.)
Vreemd, maar ik ga nergens vanuit. (de hoop blijft natuurlijk altijd wel.... :)
Zo, je bent weer op de hoogte... We moeten nog een weekje geduld hebben. Duimdraaien blijf ik doen...

Liefs Gompie

Hoi Mana,

En....? Is er al (GOED!!!) nieuws bij jou...???? Hier nog niets. Nog niet ongesteld. Ik test altijd meteen op m'n NOD-dag, zodat ik er meer rust van heb, die was negatief. Ben benieuwd... Hoop dat er nog niet genoeg hormoon in m'n urine zat... Als ik niet ongesteld wordt, test ik na het weekend nog een keer. Ik heb nog totaal niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Voel af en toe rare pijntjes/steekjes, maar geen menstruatie-krampjes... Dus; zolang het niet komt.... heb ik stiekem toch nog een klein beetje hoop....
Ben heel benieuwd hoe het er bij jou voor staat!!!!!!!

Liefs Jammie (Gompie werd niet geaccepteerd.... dus voortaan ben ik Jammie)

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn al 1,5 jaar "bezig". Een tijdje geleden zijn we naar de huisarts gegaan om doorverwezen te worden naar het ziekenhuis. Ik loop steeds te tobben met tussentijdse bloedingen en na het vrijen heb ik ook steeds bloedverlies. Ik ben door de huisarts al onderzocht op chlamidia en dat hed ik niet.
Nu moeten we volgende week naar het ziekehuis voor een " vruchtbaarheidsspreekuur" maar nu vraag ik me af wat we de eerste keer kunnen verwachten. Wij hebben al een formulier in moeten vullen die we toegestuurd hebben gekregen van het ziekenhuis.

Kan iemand mij vertellen wat ons te wachten staat volgende week?
Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan