Ik word hier zooooo moedeloos van......

Ten eerste wil ik je complimenteren met je moed om je verhaal hier neer te zetten.. Het moet niet makkelijk voor je zijn, maar echt, deze meiden hier zijn geweldig en kan je alles bij kwijt!

Ook zal je vast veel commentaar krijgen van de buiten wereld. Want iedereen heeft altijd wel een mening en zegt altijd wel hoe het hoort!!
Trek je er niets van aan. Het is prettig dat het niets medisch is, maar vervelend dat ze bang is om te gaan lopen. Ik ben het wel met de andere meiden eens. Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze met leeftijdsgenootjes moet optrekken en zo gaat "afkijken" hoe ze moet gaan lopen. Is een peuterspeelzaal geen optie??

Nou succes ermee

Groetjes

Hey Marieke! Ik weet hoe ´irritant´ maar wellicht goedbedoeld die opmerkingen kunnen zijn van ´Loopt ze nog niet?'. Hier was mijn schoonmoeder ook telkens tegen Leah aan het zeggen: nee, niet kruipen, meisje, ga eens stapstap doen.
Ach gos, en de kleine meid had er nog helemaal geen behoefte aan.
Maar ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Je wilt zo graag een fase verder (bovendien worden ze zo zwaar he, om te tillen)......
Leah liep met 20 maandjes, maar haar zusje (nu 6 jaar) liep dus ook pas toen ze 2 jaar was..... is helemaal goedgekomen dus. Isa is ook zo'n meisje dat pas dingen doet als ze zeker weet dat ze het kan. Heel voorzichtig en bedachtzaam en heerlijk in haar eigen tempo.
Het belangrijkste is dat Eva gelukkig is en dat je kunt genieten van de kleine dame. Hoe ver is ze verder in haar ontwikkeling? Hoe is ze met praten? En loopt ze wel rond de tafel??
Groetjes, sterkte, enne..... trek je niets aan van al die mensen om je heen, hoor, het is jullie schat en het is haar leventje en haar tempo!!

Hoi hoi,

Wat goed dat je je verhaal hier doet! Toch fijn om hier je ei kwijt te kunnen?
Ik kan niet mee praten over nog niet lopen, daarin was mijn dochter heel snel.
Praten daarintegen, is ze wat langzamer, als ik haar vergelijk met kindjes en verhalen die ik hier lees.
Geef niet, dat komt vanzelf.
Blij te lezen dat het niet iets lichamelijks is. Wel heel rot dat ze zo onzeker is.
Zijn er geen adressen die je kunnen vertellen hoe je de onzekerheid bij zon jong kindje kan wegnemen?
Want dat zal wel pijn doen, je kindje zo onzeker te zien.

Bij de eerste bijeenkomst van forum waren er maar 2 kindjes die liepen, de rest kroop ook.
Bij Linaeushof kroop er ook nog een kindje, maar ook zij had het onwijs naar dr zin.
Ze kan wel kruipen, dus ze 'staat'haar mannetje wel. En je hoeft je ook echt niet te schamen hoor.
Het komt heus wel.
Maak je er niet verdrietig om, het komt goed.

Liefs Irene

Hoi Marieke,

Goed van je dat je het op het forum neerzet!
Je kunt altijd met alles bij ons terecht, of het nou leuk of niet leuk is!

Zo erg is het toch niet dat Eva nog niet loopt, ze loopt volgens mij wel langs de tafel en aan de hand, toch?
Ik kom snel een keer met Isabelle op kraambezoek, wie weet stimuleert dat inderdaad ook wel (al heb ik daar mijn twijfels over, want bij Isabelle hielp dat ook niet).

Ik zou je er niet al te druk over maken, als Eva eraan toe is komt het vanzelf.

Liefs Monica

Hoi Marieke,

Wat goed je het toch hier plaatst! Ik weet nog goed dat ik naar andere kindjes keek of al die verhalen hier las en met dik anderhalf was hij zo ver hij liep! Hij moest ook echt vertrouwen krijgen, onze vakantie heeft wonderen gedaan, een andere omgeving en paps en mams ontspannen.

Iedere kind ontwikkelt zich weer op zijn of haar eigen manier, daar probeer ik me aan vast te houden als ik anderen soms over hun kids hoor praten. Ons mannetje is over het algemeen wat later als de rest...

Ik (m'n zoontje) had pas een proefdag bij de psz en daar was een moeder met een dochtertje van 2,5/3 en die durfde haar dochter eerst niet te brengen. De leidster reageerde daarop met had dat toch wel gedaan, ze wordt dan juist geprikkeld. Zij scheen het wel vaker bij de hand te hebben gehad.

Maar ik weet heel goed dat de buitenwereld weet het allemaal heel goed en heeft een mening. Maar jij bent ook een mens en hebt ook gevoel. Ons zoontje had een redressiehelm (wil niet weten wat mensen soms zeiden).

Veel liefs Lientje

Lieve Mama`s,

Bedankt voor jullie lieve reacties, dat heeft me veel goed gedaan!!

Veel van jullie adviseerden om Eva naar een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf te laten gaan.
Eva gaat echter al 2 tot 2,5 dagen (ivb zwangerschapsverlof nu 1 dag) per week naar een kinderdagverblijf. Vanaf september vorig jaar gaat ze naar de dreumesgroep (1,5 t/m 2,5 jaar) en alle andere kindjes van de groep lopen.
Ook speelt ze regelmatig met het dochtertje van vrienden en haar buurjongetje. Hoewel ze het onzettend leuk vindt om met ander kindjes te spelen, is het totaal geen stimulans voor haar om ook te gaan lopen, dat baart ons weleens zorgen, omdat we dat wel hadden verwacht.
Om die reden ben ik weleens voor de sociale druk die Eva moet ervaren om te gaan lopen, hoever het moet komen.

Eva loopt momenteel aan 2 handen, aan 1 hand lopen durft ze echt niet, wanneer we dat proberen, verstijft ze helemaal.
Ze heeft een Wheelybug (loopwagentje in de vorm van een insekt) waadoor ze wat mobieler is.
Op haar manier oefent vanaf het wagentje staan en schuifelt ze rond de tafel. Ik heb het wagentje weleens een aantal weken opgeruimd om haar te "dwingen" om op een andere manier te bewegen, maar helaas zorgde dat er voor dat ze nog minder uitprobeerde.
Oefenen moet heeel spelenderwijs, wanneer ze enige druk ervaart, geeft ze het op.

Eva is verder een heel lief en vrolijk kind en op het gebied van taalontwikkeling en fijne motoriek ontwikkelt ze zich idd snel, daar liggen ook duidelijk haar intresses.

Nogmaals bedakt voor jullie luisterend oor en wanneer de situatie verandert, dan horen jullie dat natuurlijk.

Liefs Marieke

Hey Marieke,

Dan doen jullie dus alles om haar de kans te geven, ze kan lopen aan de hand en achter een wagentje en verder loopt ze zeker goed qwa ontwikkeling, ze moeten nog zoveel in hun leven, nu wil ze nog even wachten met lopen, nou geen man overboord toch?!
Ze gaat echt lopen ze heeft alles in huis wat ze nodig heeft, daar komt ze vanzelf achter en mensen die vervelende opmerkingen maken, lekker de rug toe keren!
Suc6, Gr MJ

Terug
Bovenaan