Ik word hier zooooo moedeloos van......

He Marieke,

Wat goed dat je je verhaal hier op het forum zet. Schrijf het lekker van je af, dat lucht soms al een beetje op.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Je geeft zelf aan dat je dochtertje met praten en haar fijne motoriek al ver is. Ze kunnen maar 1 ding tegelijk. Onze meid heeft het juist andersom. Ze liep al met 11 maanden, maar het praten komt nu pas echt goed op gang. En ja je maakt je dan al zorgen en de reacties van andere mensen maken het er niet beter op.

Zoals ik lees zijn jullie hartstikke goed bezig. Geef haar de ruimte om zich op haar eigen tempo te ontwikkelen. Oefen vooral met haar en complimenteer haar om de kleinste stapjes al.Ze moet gewoon zeker van zichzelf worden en daar heeft ze jullie hard bij nodig.

Veel succes!
Liefs Anne

Laura kon ook nog niet lopen toen ze naar de groep van 1,5 tot 2,5 ging, maar ze ging toch want de baby van een medewerkster had haar plekje nodig in de babygroep... Een maand later kon ze los lopen, daarvoor ook alleen achter haar loopwagentje of aan twee handen. Ook zij durfde niet, was bang om te vallen. Blijven oefenen denk ik!

Terug
Bovenaan