Ik word kraamverzorgster - Graag jullie ervaringen...

Hoi,

Ik heb toen mijn zoontje geboren werd ook een super kraamverzorgster gehad. Omdat het nog al een heftige bevalling was, (met spoed naar t ziekenhuis omdat de hartslag erg viel) had ik erg veel behoefte om met haar erover te praten. Deed was een super goede verwerking. En wat ik heel fijn vond was het volgende..Doordat Bowen er met spoed uit moest werd direct de vacuumpomp ingebracht zonder dat ze mijn blaas leeg gemaakt hadden, gevolg... 2.5 week niet kunnen plassen en gerotzooi met catheters..Om de dag naar het ziekenhuis, waardoor alles van onder  weer ging onsteken enz.. De kraamverzorgster hield het goed in de gaten en belde naar de VK als het nodig was. Ook als ik 's ochtends naar het ziekenhuis terug moest, kwam ze me "klaar" maken om met baby, man naar het ziekenhuis te gaan... Echt super!!!

Manlief was veel thuis en die hield het huis bij want hij vond het prettiger als Monique lekker bij mij en Bowen bleef..

Tijdens kraamvisite bracht ze lekker koffie en smeerde ze beschuit en deed daarna haar eigen ding..(papieren invullen of wat wassen en strijken) Soms bleef ze er ook wel eens bij. Dit voelde ze zelf goed aan.

Het is zo goed bevallen dat we haar als voorkeur op hebben gegeven voor deze aankomende kraamtijd.. Ik hoop echt dat we haar terug krijgen!!

Heel veel succes met je opleiding en hopenlijk heb je iets aan mijn verhaal!!

Liefs, Marielle

Ik verwacht van een kraamverzorgster dat ze haar eigen gang gaat. Ze moet er in de eerste plaats zijn voor moeder en baby en goede begeleiding geven bij de borstvoeding. Verder verwacht ik dat het huishouden wordt bijgehouden en dat ze een lunch voor je (en voor haarzelf) klaarmaakt en je van een fruithapje of iets dergelijks voorziet.
Over de kraamverzorgster die ik bij de geboorte van mijn eerst kind had, was ik wel tevreden. Het enige wat met vreselijk stoorde - en daar had ik natuurlijk gewoon iets van moeten zeggen - was dat ze voor 3 handdoeken en een vaatdoek de wasmachine aanzette op 60 graden en vervolgens de was in de droger deed. Ook kwamen we er geregeld achter dat er 's avonds nog een was in de machine zat. Binnenkort beval ik van de tweede en vertel ik de kraamverzorgster gewoon meteen dat wij alleen de wasmachine aanzetten als de trommel vol zit.
Ik vind het overigens ook niet prettig als de kraamverzorgster constant bij het kraambezoek gaat zitten en zich steeds bemoeit met het gesprek. Ze mag best een kop koffie meedrinken, maar niet een uur blijven zitten als het bezoek ook maar een uur blijft.

Hoi,

Ik heb in die periode 3 kraamverzorgsters gehad. Dat kwam door de vakantietijd en  eentje werd ziek. Wat ik heel prettig vond was dat ze goed uitlegde hoe ik en mijn man onze zoon moesten verzorgen, badje, bedje opmaken, helpen met borstvoeding etc. Het huishouden vond ik veel minder belangrijk. Al deden  ze veel meer dan dat ze hoefden te doen.    

De ontbijtjes op bed hebben wij als een hele grote luxe ervaren. Heerlijk dat ze dat elke ochtend met een stralende glimlach kwam brengen (ze had zelf de sleutel van ons huis, sloop naar binnen  en begon er meteen aan 's ochtends).

hallo,
wat een leuk beroep lijkt me dat, succes met de studie.
ik had ook een superkraam! ze boord een luisterend oor, deed mijn hele huishouden, was super voor mijn dochter en gaf wel 100 keer antwoord op al mijn onzekere vragen!
maar het is allemaal zo persoonlijk, ik denk dat een goede kraamverzorgende aanvoelt hoe ze zich het beste moet opstellen in een gezin!
ik kon heel goed met die van mij opschieten, kletste heel wat af met haar maar aan het einde van de dag was toch mijn huis gepoetst!!
ik wil haar de volgende keer weer!

groetjes martine
(demi is 4 maanden)

hoi hoi

ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat me zoontje in het vruchtwater had gepoept
toen wij de volgende dag thuis kwamen was ze er ook.
een hele vlotte meid
we spraken wat dingen door wat er gedaan moest worden
zoals wc douche helpen bij borstvoeding de was
en natuurlijk mij en de baby
toch zijn er achteraf wat dingen verkeert gegaan byv
zei zij dat de baby op de rug moest liggen in verb met wiegendood
maar waardoor ons zoontje wel een voorkeurshouding heeft gekregen toen aan ze hoofd
terwijl mijn moeder zei dat ze ze vroeger gewoon op de zij legde met een opgerolde handdoek erachter en als ze dan spuugde dan liep het er ook goed uit

ook merkte ik wel dat ze gauw 3 kwartier met de lunch met ons mee at aangezien ik ook veel beneden zat   ben niet echt een bedligger

en toch wel goed 1 uur   in dat boek aan het einde van de dag zat te schrijven   in onze tijd
toen had ik er wat van moeten zeggen maar je leeft ook echt op een roze wolk en het maakt je allemaal niet uit

ook deed ze mijn was   niet die van me man   ook moesten mijn ouders zelf hun koffie pakken

tis niet dat ze niet aardig is   maar die 5 uurtjes dat ze kwam op een dag waarvan ze dan 1 uur en 45 min niet veel deed

deze keer komt daar wel verandering in

groetjes soraya

Hai

Ik heb niet alle reacties gelezen maar een tip denk ook aan de man
Toen ik aan het bevallen was van de eerste (nu 2 jaar oud) hadden wij een kraamhulp die nu niet bepaald aardig was voor mijn man. Hij deed vreselijk zijn best mij door de laatste centimeter te sleuren (wat uiteindelijk helaas niet lukte)
En vroeg zo nu en dan wat hij voor mij zou kunnen doen.
Toen kreeg hij van haar een sneer, dat hij maar goed moest onthouden hoe veel pijn ik wel niet had. Als of het zijn schuld was dat ik zwanger was geworden en nu crepeerde van de pijn.....

Enniewee man liefs is ook belangrijk (vind ik dan)

Veel succes verder met je studie
Gonnie

Terug
Bovenaan