ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

He lieve meiden,

Wat leuk dat ik op onze grote lijst zag dat er meer meiden hier zwanger van de derde zijn. Ik dus ook!
Ik ben benieuwd hoe oud jullie kindjes zijn en of het jongetjes zijn of meiden...?

Ik zelf ben dus 31 en bijna 10 weken zwanger. Ik heb al twee zoontjes en ben 3 maart uitgerekend van de derde. Mijn oudste Julian is net 4 en mijn jongste Valentijn is 2 jaar.
Ik had bij de andere twee een hele andere zwangerschap dan nu, ik voel me nu zo beroerd. De vorige keren was ik steeds zwanger vanaf de herfst of nazomer, misschien dat het dus wel door de warmte komt maar ik ben de hele dag misselijk. Ik kan ook echt niet in de zon komen dan word ik helemaal misselijk. Dat ken ik echt niet.
De andere zwangerschappen ben ik na een gewoe bevalling toch bevallen met een keizersnede, Nu krijg ik een geplande. Wel spanned hoor.

Ben echt benieuwd naar jullie verhalen!
Liefs AnneRobe

Hoi Annerobe,

Ik ben moeder van een meisje, Eline van 2 jaar en 3 maanden en een jongetje, Ewout van bijna 14 maanden. Deze zwangerschap is nog maar net begonnen voor mij. Ik ben officieel uitgerekend op 30 maart maar ovuleer altijd ietsje later. Begin april is dus waarschijnlijker. Ik krijg altijd grote kinderen (vooral mijn zoon verslaat alle curves en scheelt nog maar 8 cm en 1 kilo met zijn zuster) dus op de echo's zie je die paar dagen niet meer terug.

Maar goed, ik ben dus nog maar net zwanger. Morgen officieel 5 weken en pas met 5,5 weken/6 weken begint bij mij de misselijkheid en de andere kwaaltjes. Die heb ik wel gehad met de eerste twee. Flink ook. Er was wel verschil. Bij mijn dochter de hele dag flink misselijk maar niet overgeven. Bij mijn zoon in golven maar dan zo erg dat ik moest overgeven. Ik ben nieuwsgierig of ik nu aan de hand van de misselijkheid het geslacht kan bepalen.

Voorkeur voor geslacht   heb ik niet, ik vind het leuk dat ik een jongen en een meid heb. Mijn gevoel zegt een meisje maar ik ben ook een perfecte contra-indicator.

Groetjes,
Ingeborg (wat maakt het ook uit....geen schuilnamen meer, de MvM bussen stond ook voor de deur vanmorgen).

Hoi dames,

Ik ben Martine, 32 jaar en in verwachting van onze derde. Onze tweeling is anderhalf jaar en zal dus 2 jaar + 1maand zijn als nummer 3 komt.

We hebben een jongen en een meid. Mijn kwaaltjes zijn precies hetzelfde als vorige keer. In het begin erg moe en heeeeeeeel veeel honger. Alleen zijn die kwaaltjes nu al duidelijk afgezwakt, terwijl ze bij de tweelingzwangerschap tot 20 weken duurden. Ik ben nu echt veel fitter en dat bevalt me ook wel goed.

Een ander kwaaltje dat ik vorige keer aan het eind van de zwangerschap had, maar deze keer nu al, is dat ik slechter slaap. Vandaar ook het onmogelijke tijdstip waarop ik achter de computer zit. Ik heb al een aantal nachten  achter de rug dat ik pas tegen 3 uur in slaap viel (en dat kwam niet altijd door de warmte). Dat is erg vermoeiend, zeker omdat ik 's ochtends er toch vroeg uit moet.

Ach, ik klaag niet, want dit is volgens mij beter dan misselijk zijn. Die slaap haal ik wel weer in (of niet).

De tweeling is met een keizersnede geboren. Dat was op zich gepland, omdat ze allebei in stuit lagen. Alleen is de keizersnede wel eerder uitgevoerd dan gepland (sterker nog hij moest nog gepland worden), maar mijn vliezen braken met 35+1. Dat vond ik toen niet erg, want van mij mochten ze toen wel komen. Ze hebben alleen daardoor wel 3,5 week in het ziekenhuis moeten liggen.

Ik hoop (en ik ga er ook vanuit) dat ik deze keer op de gewone wijze ga bevallen, maar dat zien we volgend jaar wel. Eerst gewoon lekker genieten.

groetjes,
Martine

He Ingeborg,

Leuk om ervaringen te delen met meiden in t zelfde schuitje.
Wat een leuke namen hebben jouw kindjes! En een jongen en een meisje, echt super. Eline vind ik helemaal super! (ik heb ook al 5 jaar zo'n leuke meisjesnaam...)
ik vind het helemaal super dat ik twee jongetjes heb al dacht ik vroeger echt en meiden moeder te zijn....
Misschien komt t nog, al lijkt het me voor de jongens geweldig om nog en broertje te krijgen. Dan heb ik een echt jongens gezin. Voor mij is het ook echt de latste keer trouwens hoor. Voor mijn man ook, maar goed dat ik nu zo ziek van van de zwangerschap dan zal t straks minder gaan kriebelen haha!

Mijn oudste Julian woog bij zijn geboorte ook 4485, maar goed ik ben dan ook drie en en halve wk langer zwanger geweest dan normaal. Na 43 weken en twee dagen werd ik ingeleid en twee dagen later is Julian geboren.
Valentijn woog iets minder maar die kwam dan ook weer drie dagen te vroeg. Hij woog nog 4200 en was dus nog niet echt een maatje 56 baby! Jammer van de kleertjes he die ze maar en week aankunnen. En ik dacht altijd dat ik maar kleine kindjes zou krijgen want ik ben zelf maar 1.62 en mijn man net 1.80 en alle twee niet aan de maat ofzo...? Zo zie je maar, je weet nooit. Bij Julian dachten ze achteraf ook aan suiker maar dat hebben ze nooit gevonden ofzo. Bij Valentijn ben ik daar wel een paar keer voor geprikt mar ook daar kwam niets uit. Nu zijn ze trouwens normaal van postuur hoor, alleen door zijn grote bos met blonde krullen wordt Juul nog wel eens ouder geschat.

Succes met de eerste weken, ik ben blij dat ik er nu 10 op heb zitten. Pff zeker met die hitte, ik kan echt niet in de zon komen of ik word weer super beroerd.

Tot snel, gezellig!
AnneRobe

he Martine,

Wat leuk zeg!!
Hoever ben jij zwanger dat je kwaaltjes nu alvoorbij zijn?
En weet je al zeker dat het nu niet weer een tweeling is, hihi? Want een tweeeiige tweeling is erfelijk toch? Wil je de namen van je kindjes al vertellen of durf je dat nog niet?
Ik droom ook steeds dat ik een tweeling krijg....hihi dat zou een lekker drukke bedoeling worden. Wel gezellig een groot gezin. Voor mij is dit nu wel de laatste, drie is prima.

Wanneer gaan ze die geplande keizersnede eigenlijk plannen??
Ik ben drie maart uitrgerekend, al denk ik dat de echo wel zal zeggen dat de data naar voren geshoven mag worden, misschien 1 maart of zo. Ik heb nl altijd een vroege ovulatie en grote kids, zoals je hierboven al las.
Bij mijn oudste scheelde het ook bijna een wk met de eerste echo.
Kan me wel voorstellen dat je hetmet 35 weken beu was en volgens mij is dat nog lang voor een tweeling-zwangerschap. Mijn overbuurvrouw heeft het met een tweeling-zwangerschap 40 weken voldragen.....trouwens onze buiken waren even groot. Iedereen was er heilig van overtuigd dat er bij mij ook stiekem een tweeling moest komen...

Ik ben wel blij dat ik goed kan slapen,maar goed bij mij gat het overdag zo slecht dus die goede nachten heb ik echt nodig. Misschien als de hitte een beetje weg getrokken is dat we allemaal weer goed slapen.

Nou tot snel en sterkte!!!!!
Dikke kus van AnneRobe

Hoi AnneRobe,

Mijn tweeling heet Tess en Thijn. Beide zwangerschappen zijn door middel van IVF tot stand gekomen. Bij de eerste zwangerschap hebben we bewust twee embryo's terug laten plaatsen, om de kans op zwangerschap zo groot mogelijk te maken. Deze keer bewust 1 teruglaten plaatsen. Natuurlijk is er dan een kleine kans op een een-eiige tweeling, maar die is minimaal. Afgelopen dinsdag hebben we een echo gehad, en het eerste wat de gyn zei, was dat het er 1 is.

Ik ben nu 8+3 weken, maar bij ruim 7 weken werden mijn klachten al minder. Het is alsof mijn lichaam deze zwangerschap minder zwaar vind of zo, anders kan ik het niet verklaren.

Mij was verteld toen ik 34 weken was  dat ze de tweeling liever niet voor de 38 weken wilde halen, in verband met rijping van longen en dergelijke. Ik gaf toen aan dat ik dat te lang vond duren, toen zei de gyn ok met 37 weken dan. Maar ze zouden pas in week 36 gaan plannen.

Ik was met precies 35 weken opgenomen, aangezien ik problemen had met mijn lever. Daarvoor wilde ze mij dagelijks aan de ctg hebben om te zien of de tweeling er last van zou hebben. Ik stond toen al om de dag onder controle, in verband met een groei achterstand van Tess. De volgende dag braken mijn vliezen al, dus ging alles wat sneller.

Ik was ook enorm dik en zelf ben ik klein, dus daardoor leek mijn buik extra dik. De tweeling was uiteindelijk bijna even groot: Tess was 2095 gr/46 cm en Thijn 2195gr /47cm. Tess is net als ik klein gebleven. Ze heeft bijna 3 maanden in maat 50 gezeten! Nu (ze is anderhalf) zit ze nog in maat 80, dus onderaan de curve. Thijn zit op het gemiddelde, zonder rekening te houden met het feit dat ze 5 weken te vroeg zijn geboren. Dus eigenlijk zou hij iets boven het gemiddelde zitten.

Vantevoren hadden we graag 2 kindjes willen hebben, maar omdat we er in 1x twee kregen, zijn we nog voor een derde gegaan. Ik had dat gevoel  al heel snel nadat ze geboren hadden. Maar daar blijft het wel bij (daar ga ik tenminste nu vanuit), want met 4 krijg je weer van die hele praktische punten (auto, slaapkamers enz).

Ik ben nu wel zo moe, dat ik er vanuit  ga dat ik vannacht weer als een blok in slaap val. De temperatuur is in ieder geval een stuk beter.

groetjes,
Martine

Hallo lieve meiden,

Ja ik krijg ook mijn derde lieveling in maart 2009. Ik ben trotse mama van twee heerlijke kereltjes van 3 en 2 jaar. Heel snel op elkaar dus, Marijn heet de oudste en Sebastiaan de tweede. Nu dus ruim 6 weken zwanger van de derde. Als deze wordt geboren zit Marijn op de kleuterschool en is Sebas nog lekker bij me thuis.
Mijn zwangerschappen zijn bij beide heel goed verlopen. En allebei (of het toeval is weet ik niet) precies op 42 weken geboren. Het kan dus zijn dat ik standaard 2 weken langer draag .... dan wordt het dus een april kindje waarschijnlijk. Maar tot nu toe ben ik nog gewoon uitgerekend op 28 maart. Dus dat hou ik maar even aan.

Mijn bevallingen zijn ook prima verlopen bij allebei. Marijn was 3740 gram en Sebastiaan ... niet schrikken meiden 5270 gram   ( JAJA!!)
En je denkt dan zal de eerste wel beter zijn verlopen. Nee dus, Sebastiaan is snel en zonder knip/scheur geboren. De VK schrok er wel van, want ze merkte het eigenlijk pas toen hij er bijna uit was. Ja daar lig je dan. Eruit moet 'iet toch ... HAHA.
Nee hoor het is prima gegaan allemaal.

Het is echter wel zo dat mijn derde kindje niet meer tot 42 weken mag blijven in mijn buik. Het is waarschijnlijk dat deze even groot of nog groter is dan de 2e en dat vinden ze te risicovol. Dus ik wordt waarschijnlijk op 40 weken ( of eerder als blijkt dat 'ie heel groot word) gestript. ( Natuur een handje helpen zeg maar)

Maar zover zijn we nog lang niet... ben pas 6 weken. Ik wacht rustig tot 12 weken of de eerste echo en dan zien we wel weer.
En over het geslacht kan ik niets zeggen. Bij Marijn had ik nergens last van... maar dan ook echt nergens van ... En bij Sebastiaan 4 maanden misselijk, moe, pijntjes, veel pukkels ed. Dus iedereen zei: dat wordt een meisje. Maar hij was toch echt een ventje!
Dus ik kan er niets over zeggen nu, ik heb nl. geen klachten. Alleen moe. Dus ik zie wel. Een meisje lijkt me wel bjizonder omdat je dan 'alle smaken' mag ervaren.
Een jongen is ook fantastisch omdat ik er al 2 heb.
Tja je hebt het niet voor het kiezen en dat is maar goed ook toch?

liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan